Tak til Ida.............;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. juli 2009

anna-jonas

Tak fordi du ville lægge hus til vores lille NS-træf i dag. Det var super hyggeligt, og rigtig dejligt at møde jer IRL.

Mange knus fra Ida, Anna og Mette
Ps. og den kage...............har den en opskrift???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Ida.

Hej Mette

Selv tak - det var rigtig hyggeligt.

Opskrift på kagefyldet:

Hindbærmousse/anden slags bær
150 g (hind)bær
1/2 dl sukker
2 blade husblas
2 dl piskefløde

- Husblads ligges i blød i minimum 5 minutter.
- Hindbær moses med sukker.
- Husblads smeltes i mikroovnen i ca 10 sekunder og piskes i hindbærblandingen.
- Fløden piskes stiv og det hele piskes sammen.

Hindbærmoussen er bedst på 2. eller 3. dagen.

(Bruger man jordbær skal der bruges meget mere... Ca 300 g)

Rutebilsfyld
2½ dl fløde
½ pakke knuste rutebiler

Fløden piskes stiv og rutebilssmulderet vendes i

Jeg havde bare brugt alm. købelagkagebunde,

Den var pyntet med det, der hedder MarshMellows Fondant (MMF),.

Opskrift på MMF:

1 portion rækker til en alm str lagkage, skal der være pynt på så anbefaler jeg en dobbelt

15 skumfiduser ( dem fra Netto er bedst, men ellers skal det være dem der kan "grilles")

2 spsk. vand

1 spsk olie smags neutral ( jeg har dog brugt alm. og det funger fint )

ca 250 g. flormelis

skumfiduser + vand og olie kommes i en skål, varmes i mikro-ovn ( eller vandbad ) i indtil fiduser er smeltet ( omrøres ca. hvert 30 sek ) det må endelig ikke buller koge, og så er det ellers bare at tilsætte flormelis lidt ad gangen indtil det her konsistens så det kan modeleres, kan opbevares på køl i en pose, så skal det dog lige en tur i mikro i ca 10-15 sek når det skal bruges.

Skal MMF´en farves med frugt farve så er det nemmeste at komme det i inden flormelis, er det pastafarve så skal det æltes i tilsidst.

Brug flormelis eller maizena til at rulle ud med, jeg bruger ren maizena, mens andre foretrækker at bruge halvt af hver, her er det nok noget hvor man prøver sig frem.  

Jeg farvede med alm. frugtfarve

Kig her http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm?from=1735686&p=3 for mere inspiration

Ida

Anmeld

19. juli 2009

Ida.

Jeg farvede med alm. frugtfarve

Kig her http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm?from=1735686&p=3 for mere inspiration 

Ida

Anmeld

19. juli 2009

Lilac

Ja, tusind tak, Ida, for en rigtig god dag!
Skulle lige til at spørge efter kage-opskriften også
Den var fantastisk god!!

Jeg er allerede næstenfærdig med bogen, og tror det kommer til at hjælpe os! Mange tak!!

Knus fra os!

Anmeld

19. juli 2009

Vingummien

Ja mange tak   var super hyggeligt at møde jer alle, og sikke dejlige børn i har jer.

Kan kun give ret med den kage mums altså, blev vist også til 2 stk Emil var også helt vild med den.

emil gik kold på vejen hjem så han har rigtig hygget sig kan i tro

Anmeld

20. juli 2009

JustAnotherName

Så er der endelig ro i mit bette hjem.....og jeg har lige en kort stille stund for mig selv ved computeren, inden jeg skal ind og ligge i ske med Celina

Det har været en lang men også en dejlig dag (jeg fortsatte videre til Skanderborg for at hente Bianca, og fejrede min fødselsdag med familien bagefter vores træf)

Tak  til Jer alle sammen. Det var hyggeligt at møde Jer - og jeg håber vi kan gøre det igen inden alt for længe.
Bianca gik glip af et par rigtig skønne prinsesser

Tak Ida fordi du tog initiativet og lagde hus til.
I bor i øvrigt rigtig dejligt - Jeg er helt pjattet med de fine pigeværelser I har fået lavet. Det ser bare så godt ud

Nu vil jeg tuller i seng og få bearbejdet de mange skønne oplevelser dagen har budt på.....  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.