Sund dressing og sovs??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.770 visninger
10 svar
2 synes godt om
17. september 2013

Leneur

Ja søger alternativer til de mere gængse dressinger og saucer/sovse, så håber der kommer en masse gode forslag...
Hvor meget må jeg spise af det til min aftensmad, så det ikke ødelægger mit kalorieindtag.
Hvad så med mellemmåltider?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

AnthonsMor

Leneur skriver:

Ja søger alternativer til de mere gængse dressinger og saucer/sovse, så håber der kommer en masse gode forslag...
Hvor meget må jeg spise af det til min aftensmad, så det ikke ødelægger mit kalorieindtag.

Her laver vi dilddressing af fromage frais 0,2%, sødemiddel(strø), lidt hvidløg og dild

Sovser har jeg ikke helt knækket endnu, men hvis ikke du får sovs hver dag, så gør det vidst ikke noget med en almindelig sovs engang imellem.

Til mellemmåltider spiser jeg gulerødder, agurker, knækbrød eller en halv rugbrød

Anmeld

17. september 2013

modesty

Leneur skriver:

Jeg tror ikke at jeg har spist sovs i 20 år, på nær til juleaften og en sjælden gang imellem på restaurant. Så mit råd vil være at droppe sovsen.

Dressing laver vi bare en olie/eddike-dressing. Olivenolie er selvfølgelig fedt, men det er godt fedt og vi spiser generelt sundt, så det ser jeg ikke som et problem. Olie, balsamico, sennep, honning, salt og peber.

Anmeld

17. september 2013

Leneur

AnthonsMor skriver:

Her laver vi dilddressing af fromage frais 0,2%, sødemiddel(strø), lidt hvidløg og dild

Sovser har jeg ikke helt knækket endnu, men hvis ikke du får sovs hver dag, så gør det vidst ikke noget med en almindelig sovs engang imellem.

Til mellemmåltider spiser jeg gulerødder, agurker, knækbrød eller en halv rugbrød

Ok og tak for svar. Ja jeg tænkte også at når det ikke er sovs hverdag, skader en lille skefuld ikke.

Anmeld

17. september 2013

Holbæktrunten

Leneur skriver:

Jeg laver ofte tzazikki og bruger som sovs - kan jo laves meget fedtfattigt hvis man ønsker det. Jeg foretrækker dog en 10 pct græsk youghurt - ELLER den fra DDV (kan ikke huske hvad den er på).

Somme tider laver jeg kartofler som når man skal lave flødekartofler - i stedet for fløde bruger jeg hønseboullion og krydrer med timian. Det er hele familien glad for, og det kræver ingen sovs.

Laver også til tider råstegte kartofler af gåsdagens kartoffelrester - der bruger jeg en god pande med slip let og ca 1 spsk smør til 2 voksne og en 2 årig og krydrer godt med salt. Så synes jeg bestemt ikke at man mangler sovs til heller.

bagekartofler med fyld er også en god og sovsefri måde at få kartofler på. Brug evt hytteost eller et fedtfattigt surmælksprodukt når du rører kartoffelfyldet, så det ikke bliver for tørt at sidde og hakke i.

Anmeld

17. september 2013

lycly

Nu har jeg ikke 100% styr på kalorier, men jeg vil også især gerne undgå de der købe dressinger. Så jeg laver altid en af fx cheasy fraise (ikke creme fraise), lidt sennep (en lille teske) og godt med urtesalt

Anmeld

17. september 2013

Zelinasmor

Leneur skriver:

Du kan sagtens lave pulver sauce (f.eks knorr bernaise osv) Du behøver absolut intet fedtstof. En sjat skummetmælk i bunden af gryden, pulveret i og fortynd med skummetmælk til den rette konsistens. Det er virkelig begrænset hvad det feder. Du spiser jo ikke hele potionen selv 

Anmeld

17. september 2013

B&J

nu ved jeg ikke om du har noget imod knorr sovs for hvis du blander dem kun med vand eller mælk, så er det en okay sovs i mine øjne og meget meget lidt fedt

og ja det er ikke det samme som en rigtigt sovs men jeg kan ikke undvære en sovs

Anmeld

17. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg laver dressing af o,2 % græsk youghurt og tilsætter diverse krydderier, citron, hvidløg og hvad jeg ellers føler for.
Det er også den, jeg laver tzatziki af

Sovs bruger jeg ikke rigtigt, men en knorr uden smør og lavet på minimælk er vel ikke smækfyldt med kalorier?

Anmeld

17. september 2013

Leneur

Tak for de super gode ideer. Det gør det ihvertfald lettere for mig at finde på noget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.