Leneur skriver:
Ja søger alternativer til de mere gængse dressinger og saucer/sovse, så håber der kommer en masse gode forslag...
Hvor meget må jeg spise af det til min aftensmad, så det ikke ødelægger mit kalorieindtag.
Hvad så med mellemmåltider?
Jeg laver ofte tzazikki og bruger som sovs - kan jo laves meget fedtfattigt hvis man ønsker det. Jeg foretrækker dog en 10 pct græsk youghurt - ELLER den fra DDV (kan ikke huske hvad den er på).
Somme tider laver jeg kartofler som når man skal lave flødekartofler - i stedet for fløde bruger jeg hønseboullion og krydrer med timian. Det er hele familien glad for, og det kræver ingen sovs.
Laver også til tider råstegte kartofler af gåsdagens kartoffelrester - der bruger jeg en god pande med slip let og ca 1 spsk smør til 2 voksne og en 2 årig og krydrer godt med salt. Så synes jeg bestemt ikke at man mangler sovs til heller.
bagekartofler med fyld er også en god og sovsefri måde at få kartofler på. Brug evt hytteost eller et fedtfattigt surmælksprodukt når du rører kartoffelfyldet, så det ikke bliver for tørt at sidde og hakke i.
Anmeld