Jeg har diabetes type 2, så jeg har igennem hele graviditeten været fulgt på Rigshospitalet, hvor jeg også skulle føde, men skæbnen ville noget andet.
Mandag den 9. september 2013 skulle jeg møde på Rigshospitalet for løsning af hinder. Det gjorde ikke ondt, men var mega ubehageligt. Det gav nogle kraftige plukveer om eftermiddagen, men de gik i sig selv igen. Onsdag aften begyndte plukveerne igen og jeg gik tidligt i seng, for at få lidt søvn. Jeg vågnede ved 2-tiden natten til torsdag, hvor det bestemt ikke var plukveer mere, men rigtige veer.
Jeg skulle være mødt på Rigshospitalet torsdag kl. 13 for at få taget vandet, da jeg var moden nok til det.
Kl. 5 torsdag morgen kunne jeg ikke sove mere, så vi stod op og fik ringet til min veninde der skulle tage Isabella. Vi fik ringet til Rigshospitalet der ikke ville tage imod mig, men vi skulle køre til Holbæk Sygehus for at blive tjekket, og de skulle så videresende mig til Rigshospitalet.
Vi møder på Holbæk Sygehus kl. 7, hvor jeg er 4-5 cm åben, så de ville ikke sende mig videre. En time efter er jeg 8-9 cm åben og for langt henne i fødslen til at få smertestillende og lavement.
Kl. 8.40 tager jordemoderen mit vand og derefter går det hurtigt. Kl. 9.20 begynder de første presseveer og ca. 30 min efter er Oliver født - kl. 9.57!
10 min efter kommer moderkagen. Mens jeg ligger med den lille basse, så bliver jeg tjekket og syet. Jeg har fået nogle 2. grads bristninger, så jeg kom ikke udenom at blive syet, desværre.
Vi fik lov til at ligge på fødegangen i 3 timer og nyde hinanden, så blev vi overført til barselsgangen.
Jeg fik lov til at være indlagt på Holbæk Sygehus, i stedet for at skulle overflyttes til Rigshospitalet. Oliver skulle suppleres med modermælkserstatning ved hvert måltid for at holde hans blodsukker stabilt indtil mælken var løbet til (barn født af en diabetiker).
Jeg har givet barselsgangen en udfordring, da de ikke er vant til at have diabetikere - som jordemoderen siger, så skylder fødselslægen fra Rigshospitalet kage, men det er nok en sukkerfri kage de får :-D
Under fødslen havde Holbæk kontakt med Rigshospitalet, da mine blodsukkertal lå en smule for højt, så jeg fik løbende insulin i løbet af timerne.
Oliver blev født 12-09-13 kl. 9.57. Han vejede 3375 g og var 52 lang.
Anmeld