Farvning af babytøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.949 visninger
3 svar
2 synes godt om
16. september 2013

Nea85

Hej med jer!

Vi har lige fundet ud af, at baby i maven er en lillesøster, og så kan vi jo genbruge Claras tøj, som vi har gemt.
Selvom jeg først har termin 6. marts, var jeg lidt nysgerrig efter at se, hvad vi har liggende i de helt små størrelser.

Hold da op, jeg blev overrasket. Jeg ved ikke, om jeg har været meget ukritisk, da jeg pakkede det ned, men der er gule pletter af gylp på næsten alle bodyerne. Derfor tænkte jeg, om nogen af jer har erfaring med at farve tøjet, så skjolderne forsvinder.

Her til aften fik vi rødbeder, og jeg har for sjov prøvet at lægge en hvid body ned i kogevandet - så må vi se, hvad der sker
Har dog hørt, at farven falmer meget efter bare én vask..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

mele

jeg farver tøjet og har gode erfaringer med det.

al babytøj bliver ofte med pletter fra gylp når det har ligget lidt....

køb farve til maskin vask enten på nettet eller i matas, mørke/klare farver, dækker naturligvis bedst.

MEn det er vigtigt du overholder brugsanvisningen fx x antal gram tøj pr. pakke ellers bliver farven fissen og går hurtigere af i vask.

Har kun gode erfaringer med at farve kedeligt, plettet tøj hvis bare man overholder brugsanvisningen og tøjet er af bomuld. eneste minus kan være syninger som er syet med hvistråd den kan som oftest ikke farves men vil forblive hvid...

held og lykke med projektet

Anmeld

16. september 2013

mele

fesen farve skulle der vist have stået

Anmeld

16. september 2013

modesty

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Vi har lige fundet ud af, at baby i maven er en lillesøster, og så kan vi jo genbruge Claras tøj, som vi har gemt.
Selvom jeg først har termin 6. marts, var jeg lidt nysgerrig efter at se, hvad vi har liggende i de helt små størrelser.

Hold da op, jeg blev overrasket. Jeg ved ikke, om jeg har været meget ukritisk, da jeg pakkede det ned, men der er gule pletter af gylp på næsten alle bodyerne. Derfor tænkte jeg, om nogen af jer har erfaring med at farve tøjet, så skjolderne forsvinder.

Her til aften fik vi rødbeder, og jeg har for sjov prøvet at lægge en hvid body ned i kogevandet - så må vi se, hvad der sker
Har dog hørt, at farven falmer meget efter bare én vask..

Jeg ville personligt ikke farve babytøj hvis det var noget baby skulle have ind mod kroppen. Selv-farvet tøj smitter rigtig meget af, og det er ikke til at vide hvad der er af giftige kemikalier i sådan noget.

Hvis jeg skulle overveje det, skulle det være med plantefarve, men naturlig farve kan jo også indeholde giftstoffer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.