Amning og brystreduktion??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.203 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. juli 2009

Pellemor

Hej!
Jeg har fået lavet en brystreduktion for 6 år siden og nu skal jeg så have en lille pige om 6 ugers tid. Jeg er meget spændt på om jeg kan amme, da det er et stort ønske. Ammede min søn fuldt ud indtil han var 8 måneder (før jeg blev opereret) og det ville jeg også gerne med Sophie, men men nu er det ikke sikkert at mælken kan løbe ud pga. operationen i det de flytter brystvorten og muligvis får skåret nogle kar over..

Er der nogen af Jer der har erfaringer med dette??? Eller har prøvet det og hvordan gik det for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Lapinlempi

Fik en brystreduktion lavet i 2000 i Frederikshavn. Havde utrolig mange komplikationer bagefter og måtte endda have hjemmehjælper/sygeplejer på. Lægen i Frederikshavn havde lovet, at amning ikke ville blive noget problem (han havde også sagt, det ville blive pænt) men da min datter ankom i 2006, kunne jeg ikke amme. Hun har fået flaske, og det har skabt et kanont bånd mellem hende og farmand

Anmeld

19. juli 2009

Pellemor

Tak for svaret Jeg havde godt nok ingen komplikationer - fik min lavet hos en plastikkirurg i Roskilde som var meget dygtig og alt har været helt fint siden. Men hvordan kunne du mærke at du ikke kunne amme - kom der bare ikke noget mælk ud eller dannede du ikke noget mælk?
Og hvis du dannede mælk, men det ikke kunne komme ud, fik du så medicinsk behandling for at stoppe mælkeproduktionen?
Jeg fik af vide at hun ikke havde fjernet ret mange mælkekirtler, så jeg ville nok danne mælk, men det er nok mere "udløbet" jeg kan få problemer med...
Min mand siger også at det jo er en fordel for ham hvis hun skal have flaske, for så får han jo en tættere kontakt til hende, men tænker bare at det er besværligt når man skal ud, at man skal have flasker med osv?

Anmeld

20. juli 2009

Lapinlempi

På sygehuset blev alt prøvet, men selv da jeg blev pumpet, kom der ikke nok ud til at mætte det mindste (kunne lige dække bunden af en flaske).   Min datter blev taget ved kejsersnit, og jeg var på sygehuset i  6 dage, og på dag 3 opgav vi, og herfra fik hun kun flaske (boede på stuen med en de to to sidste dage der også havde fået lavet en reduktion, og hun gik til flasken efter dag 2.

Da vi kom hjem havde jeg en enkelt dag, hvor jeg følte mælken væltede ud af mig.....men blev ikke medicineret for at stoppe produktionen, da det hurtigt stoppede af sig selv.

Min mand nød at få lov til at være lige så tæt med hende som jeg. Når hun fik flaske, var det tit skind mod skind, uanset hvem af os der gav hende den. Det var da en smule besværligt med opvarmning af flaske, men der er lige kommet en automatisk flaske opvarmer, som varmen mælken op på kort tid til den rette temperatur. Den SKAL vi have, nu hvor vi venter nummer to.

Så her i huset har hverken barn eller forældre været kede af, at det blev flasken og Johanne er i dag en stor og velfungerende pige på næsten 3 år

Anmeld

20. juli 2009

Pellemor

Min jordemoder har også sagt at jeg skal prøve på sygehuset de dage jeg er der, og hvis ikke det lykkes, så skal jeg over til flaske. Jeg tænker bare at det er meget besværligt, men det er jo nok bare et spørgsmål om rutine
Hvor kan man købe den henne? Altså den automatiske flaskevarmer?Har godt hørt lidt om den og set én i Matas, men den skulle være dyr i drift, men det er måske ikke den samme?

Anmeld

22. juli 2009

quity

Jeg har en veninde der er blevet opereret, og der har ikke været problemer for hende, hun har sagtens kunnet amme hendes to børn. Selvom lægerne havde sagt hun ik skulle forvente det.
Jeg selv er ik blevet opereret, men kunne ik producere nok mælk til min søn, så efter 1 uge gik jeg over til flaske på fuldtid. Det er ik så besværligt med flaske. Selvfølgelig skal man have en flaske med, men man skal jo også have bleer med. De fleste steder man er har en microbølge ovn hvor flasken kan varmes når det er nødvendigt.
Held og lykke med det hele...

Anmeld

23. juli 2009

Pellemor

Hej!
Det var dejligt at vide at der også er nogle det lykkedes for, så jeg krydser stadig fingre og er optimistisk
Jeg har også tænkt meget over det med at skulle give flaske, og det er jo bare et spørgsmål om tilvænning og rutine, så det skal  nok gå altsammen alligevel
Og jo tak skal du have og i lige måde.

Anmeld

8. august 2009

DorteQ

Pellemor skriver:

Hej!
Jeg har fået lavet en brystreduktion for 6 år siden og nu skal jeg så have en lille pige om 6 ugers tid. Jeg er meget spændt på om jeg kan amme, da det er et stort ønske. Ammede min søn fuldt ud indtil han var 8 måneder (før jeg blev opereret) og det ville jeg også gerne med Sophie, men men nu er det ikke sikkert at mælken kan løbe ud pga. operationen i det de flytter brystvorten og muligvis får skåret nogle kar over..

Er der nogen af Jer der har erfaringer med dette??? Eller har prøvet det og hvordan gik det for jer?

Hej!

En mor på et andet site, har også fået lavet brystoperation, og fik af vide at hun nok ikke skulle regne med at kunne amme. Der blev virkelig malet fanden på væggen.
Men... det kunne hun og det gør hun. Hvis du vil have navn og site så skriv en pm.

Anmeld

12. august 2009

DL

Hej..
Jeg har fået implantater lagt ind via brystvorten for ca 7 år siden og har født en lille dreng, for en uge siden..

jeg har mange problemer med amningen, det er som om mælken ikke kan komme ordenlig ud.. brysterne er meget ømme og med store knuder.. jeg er bange for at det ender med jeg får bryst betændelse.. selv med pumpe kan jeg kun få meget lidt ud.. og brysterne virker som om de hvert øjeblik kan springe :0(

det gør så ondt.. der ud over skal man jo blive ved med at ligge den lille til, så der er sår og rifter på vorten nu, efter han jo suger konstant..

Tænker tilbage på mine andre børn (der nu er 9+11 år), hvor amningen bare gik så fint og det var vildt hyggeligt og nemt :0) ... men tror altså der er grænser for hvor længe jeg vil byde mig selv og den lille det her..

Jeg ønsker dig held og lykke og håber virkelig det lykkes for jer.. det er det hele værd når det først kører.. knus Dorte

Anmeld

12. august 2009

clss

Pellemor skriver:

Hej!

hej jeg fik lavet brystreduktion i juni 2005, men da min operation var rimlig stor har brystvorterne været helt af så jeg har valgt ikke at prøve at amme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.