Spørgsmål angående urinstix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.910 visninger
8 svar
2 synes godt om
16. september 2013

Karla

Hej piger

Har været til 3. jordemoderbesøg i dag, og min urin skulle stixes.
Den stix der blev brugt viste om der var indhold af protein og sukker. Nu kom jeg så lige til at tænke på, om den så ville kunne vise, hvis jeg har en blærebetændelse?
Er der nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Mini us

Man kan få forskellige slags stix pakker.. hvis man har en urinvejsinfektion gir den udslag på Leukocytter ( hvide blodlegemer ) og nitrit.. man kan sagtens have UVI uden at den gir udslag på nitrit - så kan man få dyrket en urinprøve hos lægen..

Anmeld

16. september 2013

Karla

Mini us skriver:

Man kan få forskellige slags stix pakker.. hvis man har en urinvejsinfektion gir den udslag på Leukocytter ( hvide blodlegemer ) og nitrit.. man kan sagtens have UVI uden at den gir udslag på nitrit - så kan man få dyrket en urinprøve hos lægen..

Okay, det giver ikke så meget mening for mig

Jeg skulle selv stixe min urin ved jordemoderen, og det var sådan en strimmel med to "felter" på. Den ene viste om der var indhold af protein, og den anden viste, om der var indhold af sukker.
Så den kan vel ikke vise, om jeg har en blærebetændelse?

Anmeld

16. september 2013

Mini us

Nej lige den slags kan ikke.. men man kan få andre pakker som feks tester for de ting men samtidigt også tester for blærebetændelse.. finder lige et link

Anmeld

16. september 2013

Mini us

http://www.webapoteket.dk/produkter/multistix-5-urinstix-teststrimler-50-stk-211193?menu=menu-663

Denne tester for blærebetændelse, glycose i urinen og protein

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. september 2013

Mini us

http://www.webapoteket.dk/produkter/multistix-5-urinstix-teststrimler-50-stk-211193?menu=menu-663

Denne tester for blærebetændelse, glycose i urinen og protein

Anmeld

16. september 2013

Karla

Mini us skriver:

Nej lige den slags kan ikke.. men man kan få andre pakker som feks tester for de ting men samtidigt også tester for blærebetændelse.. finder lige et link

Okay, tusind tak for hjælpen

Jeg skal til lægen på onsdag, så kan jeg lige høre, om de vil tjekke for blærebetændelse

Anmeld

16. september 2013

Mini us

Så lidt ja go ide d tar få minutter at tjekke

Anmeld

16. september 2013

Karla

Mini us skriver:

Så lidt ja go ide d tar få minutter at tjekke

Ja, jeg har fået det tjekket en del gange ved lægen og også på sygehuset i forbindelse med mange plukkeveer.
Men det var første gang jordemoderen tjekkede urinen, og troede egentlig bare det var en selvfølge de tjekkede det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.