øv alt kommer bare op igen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg har det stort set altid af H til om morgen men jeg er osse ekstram sulten. Så her til morges kl 7.45 spiste jeg en lille betion havregrød og en halv time efter kom det op igen så jeg var jo stadig pisse sulten så ved en 9-10 tiden spiste jeg en bolle og drak lidt mælk og det hele er lige kommet op igen så nu er jeg tilbage ved start er sulten og dårlig syntes sku det er ekstram hårdt

Jeg er 9+3 idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Sander&Vitus-Mor

anna111 skriver:

Jeg har det stort set altid af H til om morgen men jeg er osse ekstram sulten. Så her til morges kl 7.45 spiste jeg en lille betion havregrød og en halv time efter kom det op igen så jeg var jo stadig pisse sulten så ved en 9-10 tiden spiste jeg en bolle og drak lidt mælk og det hele er lige kommet op igen så nu er jeg tilbage ved start er sulten og dårlig syntes sku det er ekstram hårdt

Jeg er 9+3 idag

det er så frustrerende, hos mig kom alt op indtil 13+
Nu der bare ekstrem kvalme hele døgnet, uden opkast..

Anmeld

15. september 2013

LilleSmølf

anna111 skriver:

Jeg er 9+3 idag

Jeg kastede op fra befrugtning til over 7 måneder hen. Hver dag, 5-6 gange om dagen mindst. Jeg havde lyst til at grave mig ned og dø bare for at slippe!

til dig.

Jeg skulle holde mig langt væk fra mælkeprodukter, det kom op før det overhovedet nåede ordenligt ned igen

Suppe og nudler var noget der muligvis kunne blive nede i de fleste tilfælde. Kold kamillete var også en af de bedre ting. Ristet brød uden for meget halløj på (måske lidt leverpostej på eller lign) kunne nogen gange gå an. Mariekiks og sun Lolly samt bolcher var gode til at holde kvalmen lidt nede. Og så et hav af saltchips fordi de blev nede næsten hver gang som noget af det eneste.

Glæd dig over at det heldigvis er relativt hurtigt overstået for de fleste og at du ikke skal hen i 3. trimester før det stopper. Ikke som mig der ramte de 0,5-2%, der får det skidt hele tiden.

(Jeg ved godt det ikke hjælper dig meget lige nu men hellere 13 uger end 30 uger)

Har du prøvet SeaBands? Du kan få dem i Matas og de hjælper en god del. Ellers, hvis det er meget slemt, spørg din læge om hun kan henvise dig til noget akupunktur, det skulle hjælpe en del har jeg hørt (er skrækkenslagen over for nåle så takkede nej).

God bedring snart!

Anmeld

15. september 2013

skatja

sådan havde jeg det også i starten af min graviditet, men en klassekammerat gav mig et godt tip mod opkast.

havregryn med meget lidt mælk!!!

havregryn renser åbenbart maven så når man kaster kraftigt op som vi gør under en graviditet så kan havregryn være rigtig effektivt.

jeg spiste en kæmpe portion når jeg havde kraftig kvalme og var sikker på at lige om lidt så kom det op. 

efter lidt tid så kastede jeg alt havregrynen op samt rester fra andet mad og drikke.

det var rigtig klamt!!

men derefter var det som om der så var helt tomt, og så kunne jeg ligepludselig holde maden i mig. det er selvfølgelig på lånt tid men jeg kunne virkelig mærke at min krop fik noget næring og jeg fik mere energi.

kvalmen stoppede efter lidt tid efter opkastningen og jeg kunne holde i 8-10 timer inden jeg igen begyndte at kaste op. 

og så startede jeg selvfølgelig bare forfra

Anmeld

15. september 2013

anna111

Tak for svar ja havregryn med mælk er ikke helt lige så slemt at kaste op fant jeg ud af til morges så det bliver min fremtidige morgenmad frem over. Og jeg har købt sea-band men de virker det svære ikke hver dag især ikke idag hvor jeg næsten ikke kan holde noget i mig har lige spist lidt mad men det vil meget gerne op igen holder det i mig så længe som muligt lige nu

Anmeld

15. september 2013

Sander&Vitus-Mor

anna111 skriver:

Tak for svar ja havregryn med mælk er ikke helt lige så slemt at kaste op fant jeg ud af til morges så det bliver min fremtidige morgenmad frem over. Og jeg har købt sea-band men de virker det svære ikke hver dag især ikke idag hvor jeg næsten ikke kan holde noget i mig har lige spist lidt mad men det vil meget gerne op igen holder det i mig så længe som muligt lige nu

husker du at bruge det korrekt?
Altså gnide armbåndet ind til huden, samt have det på 24 timer i døgnet?

Anmeld

15. september 2013

anna111

VråJepsen skriver:

husker du at bruge det korrekt?
Altså gnide armbåndet ind til huden, samt have det på 24 timer i døgnet?

Ja det tror jeg da har dem siddene på hvor der står de skal tager dem kun af om aften og så tager jeg dem på om morgen igen

Anmeld

15. september 2013

Sander&Vitus-Mor

anna111 skriver:

Ja det tror jeg da har dem siddene på hvor der står de skal tager dem kun af om aften og så tager jeg dem på om morgen igen

prøv en periode at hav dem på hele tiden, undtaget når du går i bad. Og se om det hjælper, min veninde sagde, at det først hjalp hende da hun havde dem på uafbrudt 24/7 men jeg ved det ikke, men det da et forsøg værd.

Anmeld

15. september 2013

bvk

puha det gjorde mit også til i torsdags, min læge sagde det kunne skyldes alle vitaminerne. For mit vedkommende har to dages vitamin pause virkelig hjulpet (har ikke kastet op i to dage). Så fra i morgen skal jeg trappe op lige så stille og være meget omhyggelig med at tage vitaminerne fordelt på dagen og sammen med et måltid..

Anmeld

15. september 2013

Laulund87

Jeg kastede op 20 gange i døgnet gennem hele min graviditet. Fik ernæringsdrikke og var indlagt 8 uger med drop.

Jeg fandt ud af at holde en smule mad i mig ved at spise når jeg lå ned og ikke bevæge mig overhovedet 1-2 timer efter jeg havde spist. Det var det eneste det virkede her. Prøvede seaband, stikpiller, akupunktur osv osv.

Tænk jeg kan risikere at gå det igennem igen nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.