At løbe som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. september 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

ja vil rigtig gerne høre fra nogle der løber eller har løbet som gravide. Jeg elsker at løbe og er måske gravid. Har 3 børn i forvejen og har haft ukomplicerede graviditetet og fødsler med dem. Men har aldrig løbet i nogle af mine graviditeter og da jeg drømmer om ikke at være i dårlig form, samt kun at tage de nødvendige graviditetskilo på vil jeg gerne fortsætte løbeturene som jeg påbegyndte for snart 6 mdr siden. Er i super god form, vejer præcis det jeg skal og løber 4 gange ugentligt ca. 5 km hver gang. Så vil høre om andre erfaringer med løb og graviditet, gode som dårlige, så jeg kan blive klogere på om jeg blot kan fortsætte så lang tid som kroppen nu vil det hvis en graviditet virkelig er en realitet. Har læst om kvinder der har løbt marathon op til 3 uger inden de fødte mv og der vil sikkert være både nogen der kan det og nogen der aldrig ville kunne det. Men vil gerne høre om jeres erfaringer eller hvad i selv ville gøre. Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Bak

Anonym skriver:

Hej piger

ja vil rigtig gerne høre fra nogle der løber eller har løbet som gravide. Jeg elsker at løbe og er måske gravid. Har 3 børn i forvejen og har haft ukomplicerede graviditetet og fødsler med dem. Men har aldrig løbet i nogle af mine graviditeter og da jeg drømmer om ikke at være i dårlig form, samt kun at tage de nødvendige graviditetskilo på vil jeg gerne fortsætte løbeturene som jeg påbegyndte for snart 6 mdr siden. Er i super god form, vejer præcis det jeg skal og løber 4 gange ugentligt ca. 5 km hver gang. Så vil høre om andre erfaringer med løb og graviditet, gode som dårlige, så jeg kan blive klogere på om jeg blot kan fortsætte så lang tid som kroppen nu vil det hvis en graviditet virkelig er en realitet. Har læst om kvinder der har løbt marathon op til 3 uger inden de fødte mv og der vil sikkert være både nogen der kan det og nogen der aldrig ville kunne det. Men vil gerne høre om jeres erfaringer eller hvad i selv ville gøre. Tak.

Du skal da endelig fortsætte med løberiet så længe du kan Jeg løb selv jævnligt i min graviditet. Holdt så en pause ca halvvejs pga ekaamen og travlhed, men kunne så ikke genoptage løbet igen. Det gjorde ondt i bækkenet, så turde jeg ikke. Så mit råd er at holde det ved lige. Løb så det stadig er behageligt. Det skader ikke, hvis du lytter til din krop. Selvfølgelig skal du ikke løbe marathon eller lign

Anmeld

14. september 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hej piger

løb løb løb - i hvert fald så længe det ikke gør ondt 

Vi havde den sejeste gravide kvinde i min Fitness World. Jeg så hende på løbebåndet hver anden dage i en laaang periode. Til sidst var der en af de andre, der komplimenterede hende og sagde at hun så super godt ud...og tænk så fortalte hun at hun kom hun nok ikke lige forløbig, for nu var der kun 1 uge til termin. Det var fame sejt! Og hun så bare godt og sund ud i fantastisk form....så løb for dælan.

Anmeld

14. september 2013

ms86

På med løbeskoene, men husk at lytte efter kroppen er mit bedste råd.. i min første graviditet var jeg i super form inden, indtil omkring uge 18-20 stykker kunne jeg træne som normalt og derefter med dalende intensitet.. måtte dog stoppe omkring uge 28 pga ufatteligt mange og til tider lidt for regelmæssige plukveer

løb er generelt ret hårdt for bækkenet, så hvis du allerede fra start supplerer med bækken-styrketræning tror jeg du er godt på vej..

..og som en anden skriver, så er det vigtigt at holde sig igang. her i min 2. graviditet satte en travl eksamensperiode også en stopper for løbet tidligt..

Anmeld

14. september 2013

FruJacobsen

Første gang jeg var gravid løb jeg indtil 3 mdr. inde i graviditeten...så blev det ubehageligt - som om, at jeg var med til at tynge maven nedad. Lidt svært at forklare! Men jeg begyndte at svømme i stedet for. Løb så længe du synes, at det er behageligt og ikke har gener ved det !

Anmeld

14. september 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Hej piger

Man må altid fortsætte det niveau man havde inden man blev gravid, for det er kroppen vandt til. Du skal ikke forøge din træningsmængde eller begynde på styrketræning hvis du ikk er vandt til det, men løb skulle der ikke være noget problem med så længe du ikke overanstrenger dig og fx løber marathon

Så bare fortsæt! Ville ønske jeg havde været i god form da jeg blev gravid !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.