Går rundt i en tåge af træthed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

Laulund87

asff skriver:

Jeg kunne ikke gøre noget desværre Tog et par pamol når det blev ALT for galt. 'er for at det bliver bedre snart

Øv Tak skal du have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Laulund87

Nessie skriver:

Tusind tak

Det er vist meget forskelligt hvornår den værste træthed forsvinder, men man får dårlig samvittighed overfor det store barn, fordi man bare ikke kan det samme, eller har samme tålmodighed som man plejer at have.

Håber du snart får det bedre

Kan godt forestille mig den dårlige samvittighed ikke bliver lettere, der kommer nok flere ting man kan få det dårligt over, men det har jo en god grund

Tak

Anmeld

13. september 2013

Benjamins'mor

Ja, de første uger var jeg simpelthen også så træt og kunne bare sove hele tiden. Det er så kommet tilbage her til sidst.

Anmeld

13. september 2013

Laulund87

Benjamins'mor skriver:

Ja, de første uger var jeg simpelthen også så træt og kunne bare sove hele tiden. Det er så kommet tilbage her til sidst.

Håber kun det varer et par uger så

Anmeld

13. september 2013

-Milla-

Da jeg var gravid med min søn havde jeg hovedpine to ugers tid 9.-10. uge, så vidt jeg husker og træthed med.
Jeg så det, som en kombination af pres på arbejde og graviditet, samt usikkerheden første gang og frygten for at miste.
Denne gang har jeg ikke rigtigt oplevet hovedpine på samme måde, kun to gange, hvor det har været spændinger efter styrketræning og træthed.
Jeg er stadig mega træt og er lige gået ind i 15. uge.
I første graviditet var det meget oppe i medierne med smertestillende og deres påvirkning hos drengefostre, så jeg tog intet smertestillende, men lærte at lave lidt tryk, som for det meste kunne fjerne hovedpinen.
(Fra bogen, "tryk dig sund" Kan ikke huske forfatteren)
Håber du snart får det bedre og stort tillykke med graviditeten.

Anmeld

13. september 2013

Laulund87

-Milla- skriver:

Da jeg var gravid med min søn havde jeg hovedpine to ugers tid 9.-10. uge, så vidt jeg husker og træthed med.
Jeg så det, som en kombination af pres på arbejde og graviditet, samt usikkerheden første gang og frygten for at miste.
Denne gang har jeg ikke rigtigt oplevet hovedpine på samme måde, kun to gange, hvor det har været spændinger efter styrketræning og træthed.
Jeg er stadig mega træt og er lige gået ind i 15. uge.
I første graviditet var det meget oppe i medierne med smertestillende og deres påvirkning hos drengefostre, så jeg tog intet smertestillende, men lærte at lave lidt tryk, som for det meste kunne fjerne hovedpinen.
(Fra bogen, "tryk dig sund" Kan ikke huske forfatteren)
Håber du snart får det bedre og stort tillykke med graviditeten.

Det er underligt som der er forskel på graviditeter, jeg havde slet ikke hovedpine da jeg ventede min datter. Men det kan da være jeg spænder fordi jeg er nervøs for at miste, jeg har haft en SA før

Heldigvis har jeg ikke et arbejde at tage hensyn til, jeg er på førtidspension. Men jeg kan heller ikke rigtig foretage mig noget herhjemme

Lyder interessant med den bog, må prøve at google det.

Tak og tillykke med din graviditet også

Anmeld

13. september 2013

Victoria2013

Jeg er 6+2 i dag og er simpelthen så træt. F.eks i dag tvang jeg mig selv til at stå op kl 10, følte mig slet ikke udhvilet og har ellers sovet hele natten. Sov endda også en time senere på dagen fordi jeg sad og nikkede med hovedet. Føler bare ikke det hjælper at sove

Oveni det har jeg den vildeste hovedpine som bygger sig op i løbet af dagen. Synes næsten det grænser til migræne og føler trang til at kaste op fordi det gør så ondt.

Så hele dagen går jeg rundt i en tåge af træthed og hovedpine plus en smule svimmelhed.

Drikker og får nok at spise for hvis der går mere end 2 timer imellem måltider, bliver jeg rigtig dårlig og ryster på hænderne.

Jeg tager D-vitamin og folinsyre. Skal til læge på tirsdag og skannes så der vil jeg nævne det.

Lyder det som normale symptomer? Jeg vil ikke tage panodil hver dag for at tage hovedpinen, men det er snart ikke til at holde ud mere.

Det lyder meget som jeg havde det i starten mens jeg var gravid! Jeg oplevede heldigvis aldrig at have kvalme eller lignende, men de første 3-4 måneder var jeg enormt træt. Havde også hovedpine i starten, samt svimmelhed... faktisk var svimmelheden af en grundene til at jeg tænkte om jeg mon var gravid, for det bliver jeg normalt aldrig

Jeg var i øvrigt arbejdsløs under hele min graviditet, så det har ikke været arbejde eller andet der gjorde mig træt. Det var helt klart graviditeten. 

Har du overvejet også at tage nogle jern-tabletter? Ved godt der står fra 10. graviditetsuge, men det gør nok ikke noget at starte før - og det kan jo være de hjælper lidt  og ellers må du bare hvile alt det du kan... håber snart du bliver lidt friskere, konstant træthed på den måde er ikke sjovt 

Anmeld

13. september 2013

Laulund87

Victoria2013 skriver:

Det lyder meget som jeg havde det i starten mens jeg var gravid! Jeg oplevede heldigvis aldrig at have kvalme eller lignende, men de første 3-4 måneder var jeg enormt træt. Havde også hovedpine i starten, samt svimmelhed... faktisk var svimmelheden af en grundene til at jeg tænkte om jeg mon var gravid, for det bliver jeg normalt aldrig

Jeg var i øvrigt arbejdsløs under hele min graviditet, så det har ikke været arbejde eller andet der gjorde mig træt. Det var helt klart graviditeten. 

Har du overvejet også at tage nogle jern-tabletter? Ved godt der står fra 10. graviditetsuge, men det gør nok ikke noget at starte før - og det kan jo være de hjælper lidt  og ellers må du bare hvile alt det du kan... håber snart du bliver lidt friskere, konstant træthed på den måde er ikke sjovt 

Det beroliger at andre har oplevet det samme, selvom det ikke ligefrem er noget man ønsker for andre

Jeg kan lige nævne det med jern for min læge på tirsdag, kan da godt være jeg skal starte på dem. Jeg fik bare mega forstoppelse af dem i min sidste graviditet, men det må jeg nok tage med

Anmeld

13. september 2013

BigHope13

Laulund87 skriver:

JeJeg er 6+2 i dag og er simpelthen så træt. F.eks i dag tvang jeg mig selv til at stå op kl 10, følte mig slet ikke udhvilet og har ellers sovet hele natten. Sov endda også en time senere på dagen fordi jeg sad og nikkede med hovedet. Føler bare ikke det hjælper at sove

Oveni det har jeg den vildeste hovedpine som bygger sig op i løbet af dagen. Synes næsten det grænser til migræne og føler trang til at kaste op fordi det gør så ondt.

Så hele dagen går jeg rundt i en tåge af træthed og hovedpine plus en smule svimmelhed.

Drikker og får nok at spise for hvis der går mere end 2 timer imellem måltider, bliver jeg rigtig dårlig og ryster på hænderne.

Jeg tager D-vitamin og folinsyre. Skal til læge på tirsdag og skannes så der vil jeg nævne det.

Lyder det som normale symptomer? Jeg vil ikke tage panodil hver dag for at tage hovedpinen, men det er snart ikke til at holde ud mere.

Jeg hade det på samme måde da jeg var 6-9uger henne. Og jeg måtte altså overgive mig og tage en enkelt panodil i ny og næ for at kunne hænge sammen.
Håber du kommer nogenlunde igennem turen og kan have en nogenlunde hverdag.

Mener mit stoppede omkring uge 9-10 stykker. Desværre kom det tilbage for fuld kraft her for 3 uger siden uge 30+ og sover non stop, orker simpelthen ikke andet

Anmeld

13. september 2013

Victoria2013

Laulund87 skriver:

Det beroliger at andre har oplevet det samme, selvom det ikke ligefrem er noget man ønsker for andre

Jeg kan lige nævne det med jern for min læge på tirsdag, kan da godt være jeg skal starte på dem. Jeg fik bare mega forstoppelse af dem i min sidste graviditet, men det må jeg nok tage med

Der er jo mange forskellige jern-tabletter heldigvis. Jeg tager dem der hedder aminoJern, det gjorde jeg gennem hele graviditeten og også nu hvor jeg ammer, da jeg har tendens til lav blodprocent - og jeg får ikke hård mave eller noget af de hér, og det plejede jeg at få af dem jeg fik som bloddonor... så kan anbefale aminoJern

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.