Kirke Vs Rådhus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
7 svar
1 synes godt om
13. september 2013

Anonym trådstarter

mig og kæresten snakker lidt om bryllup for tiden.. men vi kan ikke rigtig finde ud af om vi vil giftes i kriken eller på rådhuset.. 

har hørt at det koster penge at blive gift på rådhuset ? hvor meget koster det, er der nogen der ved det ? og hvem skal man kontakte hvis man vil giftes på rådhuset ? hvordan foregår det i det hele taget ? 

Vi vader ikke ligefrem i penge hvilket også er derfor vi overvejer et rådhus bryllup da vi ikke vil bruge mange penge på et stort bryllup som man jo oftes holder i forbindelse med et kirkebryllup.. 

vi regner med at muligvis kun blive 15-20 pers.. 

Hvad kan i sige for/mod rådhus vs kirken ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Annemette07

Anonym skriver:

mig og kæresten snakker lidt om bryllup for tiden.. men vi kan ikke rigtig finde ud af om vi vil giftes i kriken eller på rådhuset.. 

har hørt at det koster penge at blive gift på rådhuset ? hvor meget koster det, er der nogen der ved det ? og hvem skal man kontakte hvis man vil giftes på rådhuset ? hvordan foregår det i det hele taget ? 

Vi vader ikke ligefrem i penge hvilket også er derfor vi overvejer et rådhus bryllup da vi ikke vil bruge mange penge på et stort bryllup som man jo oftes holder i forbindelse med et kirkebryllup.. 

vi regner med at muligvis kun blive 15-20 pers.. 

Hvad kan i sige for/mod rådhus vs kirken ?

Vi gav ikk noget for at blive viet på rådhuset. Hvis i vil vies på rådhuset skal i bare sende en ægteskabserklæring, den kan i finde inde på borger.dk

Vi skulle bare fortælle om vi var enige i hvad vi hed også blev vi erklæret for rette ægtefolk, og det var det. Ca 15 minutter tog det alt i alt.

Vi tog rådhuset da vi ønsker på et senere tidspunkt at få en kirkelig velsignelse, men da jeg er højgravid ville vi gerne blive viet inden det hele går løs :-)

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Vi gav ikk noget for at blive viet på rådhuset. Hvis i vil vies på rådhuset skal i bare sende en ægteskabserklæring, den kan i finde inde på borger.dk

Vi skulle bare fortælle om vi var enige i hvad vi hed også blev vi erklæret for rette ægtefolk, og det var det. Ca 15 minutter tog det alt i alt.

Vi tog rådhuset da vi ønsker på et senere tidspunkt at få en kirkelig velsignelse, men da jeg er højgravid ville vi gerne blive viet inden det hele går løs :-)

mange tak for svar  

Anmeld

14. september 2013

NinaNymannMadsen

Vi skal giftes i kirke her den 26 oktober. Vi har når alt er betalt kun brugt 16000 på brylluppet og det er med mad, lokaler, mit tøj, hans tøj, tøj til vores piger, kage, transport og fotograf. Og blomster.

Er bryllup kan være lige som man selv vil og med de gæster man ønsket. Om det Eeg kirke eller rådhus det behøver ikke være stort og dyrt det er helt op til en selv.

Anmeld

14. september 2013

serinasmor

NinaNymannMadsen skriver:

Vi skal giftes i kirke her den 26 oktober. Vi har når alt er betalt kun brugt 16000 på brylluppet og det er med mad, lokaler, mit tøj, hans tøj, tøj til vores piger, kage, transport og fotograf. Og blomster.

Er bryllup kan være lige som man selv vil og med de gæster man ønsket. Om det Eeg kirke eller rådhus det behøver ikke være stort og dyrt det er helt op til en selv.

Wow ....til den pris vil jeg meget gerne høre hvor mange i bliver og hvordan i gør .... Har du hvid kjole, hvilken mad, laver i det selv osv

Anmeld

14. september 2013

NinaNymannMadsen

Vi bliver 60 mennesker. Vi har buffet som vi får fra vores slagter af det koster 7080 til 60 mennesker. Kagen koster 1650 da det er en jeg kender. Kjolen er stor og hvid og er lejet for 4000 og mandens tøj har kostet 1700 kr.
Fotograf er nogen jeg kender og derfor billigere Foersom mig
Blomster laver min onkel og derfor også billigere. Min far kør.
Mine forældre har betalt drikkevarer og min farmor har givet os 2000 som er brugt på min kjole.

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Hold da op det var billigt 

vi har snakket om et have bryllup hvor vi os bliver viet i haven hvor festen også skal holdes, ringer man bare til en præst og får ham ud?

Anmeld

14. september 2013

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Hold da op det var billigt 

vi har snakket om et have bryllup hvor vi os bliver viet i haven hvor festen også skal holdes, ringer man bare til en præst og får ham ud?

Ja det vil jeg gå ud fra. Vi skal i kirken jo så ved kun hvordan det foregår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.