10 mdr og fester hver aften inden han falder i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
2 svar
1 synes godt om
13. september 2013

Merii

Mit barn er 10 mdr og det tager ham fra 1 time til 2,5 time om at falde i søvn hver aften og han er bare så træt hvergang så jeg mener ikke vi putter ham for tidlig. Han er bare optaget af en masse, selv dynen og puden er et lege ting for ham

Derfor vil jeg høre jer:

Hvor gammel er dit barn, hvornår putter du dit barn til natten, hvor langtid tager det om at falde i søvn og hvor mange timer sover barnet i nattesøvnen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Merii skriver:

Mit barn er 10 mdr og det tager ham fra 1 time til 2,5 time om at falde i søvn hver aften og han er bare så træt hvergang så jeg mener ikke vi putter ham for tidlig. Han er bare optaget af en masse, selv dynen og puden er et lege ting for ham

Derfor vil jeg høre jer:

Hvor gammel er dit barn, hvornår putter du dit barn til natten, hvor langtid tager det om at falde i søvn og hvor mange timer sover barnet i nattesøvnen?

Nu er mine ikke så små mere.

Men hvordan sover han i løbet af dagen.
Hvornår putter i
sover han i værelse med jer.

Vores søn lavede os nattefest i den alder. Vi slukkede alt lys hos ham og sang en sang og så godnat. Vi gik kun ind til ham hvis han var meget ked. Ellers så fik han lov til selv at ligge. Og efter en uge sov han hurtigt.
Noget anden kan være at selv om i syntes han virker træt men måske er han det ikke nok. Eller måske er han lidt sulten og det holder ham vågen

Anmeld

14. september 2013

tithi

Nu skriver du at du ikke putter ham for tidligt, men hvis du putter ham for sent kan det også give problemer. Det er svært at finde ro hvis man er overtræt. Du det kan være du skal putte tidligere. Min søn på 1,5 er lige blevet puttet her halv 7, og sover nu et kvarter senere. Normalt bliver han puttet kl 7, og sover som regel indenfor 20 min. 

Vi sad i en lang periode inde hos ham til han sov, indtil vi fandt ud af at det var med til at holde ham vågen. Nu putter vi (læser bog, evt synger) og så ned i sengen (nogengange for han bogen med), og så siger vi godnat og går, døren lader vi stå på klem. Hvis han græder eller piver det mindste, så går vi stille og roligt ind og trøster, ligger ham ned og siger godnat (vi går ikke før han er i orden igen). I starten skulle vi frem og tilbage mange gange, men nu forstår han at vi kommer når han har behov, og at vi i øvrigt er kedelige, og ikke siger andet end godnat. Nu skal vi som regel lige ind og sige godnat et par gange eller 4, men det tager jo ikke alverdens tid, og han falder i søvn på en god, tryg og positiv måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.