Uha alle de tanker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
2 svar
1 synes godt om
12. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg og min dejlige mand står nu og skal have barn nr. 2, vi har i forvejen en dejlig pige på på 2 1/2 år.  Men nu begynder alle tankerne at mælde sig, er idag 14+1.

- Hvem skal passe vores store tøs, når jeg engang skal føde?

Mine forældre har i forvejen 3 børn der bor hjemme, tror ikke de vil synes det super fedt vores store pige skal være der alt for længe. (Ved de ikke ville sige det, eller brokke sig, men får simpelthen dårlig samvittighed.) Min mands mor bor ret langt væk, og ikke for at tale dårligt om hende (Kan godt lide kvinden), men stoler ikke nok på hun kan tage sig ordenligt at vores pige, da jeg oplever hun ikke kan læse vores datters signaler særlig godt. (Hun er en utroligt blød pige, og bliver nemt ulykkelig.)

- Hvordan mon vores "store" pige vil tage der kommer en ny trold i huset?  Mon hun bliver jaloug og ulykkelig?

- Er jeg egoist når jeg/vi allerede skal have barn nr. 2. når vores store pige ikke er ældre???  (Har altid sagt jeg ville have mine børn skulle være tæt på hinanden for de kunne få glæde af hinanden.)

- Vil jeg komme til at glemme vores store pige, når babyen er kommet.  (Vil jeg for alt i verden ikke, men føler allerede meget af mit fokus er flyttet fra hende til mave... hvad kan jeg gøre, for vi bliver ved med at være tætte???)

Puha det er bare lidt af de 1000 spørgsmål og bekymringer der melder sig...  føler jeg er ved at få kolde fødder med nr. 2. det skulle være en lykkelig begivenhed, som det også var i starten, nu går jeg bare og er ulykkelig og ved ikke hvad ben jeg skal stå på. Min kære mand, er så sød, men kan ikke give mig svar på mine spørgsmål.

Hilsen en forvirret og trist andengangs gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

AnthonsMor

Har I ikke en god veninde eller noget, som jeres datter kan passes af?

Jeg tænker med resten, nu har jeg godt nok kun Anthon, men jeg tror altså at det hele kommer af sig selv.. Når hun har den alder hun har kan du også godt forklare hende, at nu kommer der en lille baby, som hun skal være storesøster til.. Og når så du har født, så kan du fortælle hende, at nogle babyer græder meget, også skal man trøste, og det er det mor skal gøre..
Jeg er sikker på hun nok skal forstå det, og i starten vil der nok være en lille smule jalousi, men den forsvinder..
Hvis du bare sørger for at inddrage hende i ALT det du kan komme til

Alt det her gjorde min veninde da hun ventede nummer 2, og den første virkede aldrig til at føle sig glemt

Også skal du da lige have en masse kram, der måske kan hjælpe lidt på humøret

Anmeld

12. september 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Har I ikke en god veninde eller noget, som jeres datter kan passes af?

Jeg tænker med resten, nu har jeg godt nok kun Anthon, men jeg tror altså at det hele kommer af sig selv.. Når hun har den alder hun har kan du også godt forklare hende, at nu kommer der en lille baby, som hun skal være storesøster til.. Og når så du har født, så kan du fortælle hende, at nogle babyer græder meget, også skal man trøste, og det er det mor skal gøre..
Jeg er sikker på hun nok skal forstå det, og i starten vil der nok være en lille smule jalousi, men den forsvinder..
Hvis du bare sørger for at inddrage hende i ALT det du kan komme til

Alt det her gjorde min veninde da hun ventede nummer 2, og den første virkede aldrig til at føle sig glemt

Også skal du da lige have en masse kram, der måske kan hjælpe lidt på humøret

Tusind tak for dit svar, det løftede humøret lidt.  Jo håber virkelig det hele kommer af sig selv, men puha jeg er altså lidt bange for det hele. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.