Ekstra tillæg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. september 2013

Sabone

Halløj piger

Jeg sidder og prøver på at undersøge, hvilke ekstra tillæg man kan få som studerende med børn og om man overhovedet kan få noget.

Jeg er gift og i gang med pædagoguddannelsen - efter barslen skal jeg i gang med 4. semester  

Hvad kan jeg søge og hvor skal jeg søge det henne? 

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

baby012

Du kan kun få forsørgertillæg hvis du enten er enlig, eller sammen med en som også er su modtager. 

Ellers er der altid ekstrasu lån  

det kan søges på su's hjemmeside  

Anmeld

12. september 2013

pcoramt

Sabone skriver:

Halløj piger

Jeg sidder og prøver på at undersøge, hvilke ekstra tillæg man kan få som studerende med børn og om man overhovedet kan få noget.

Jeg er gift og i gang med pædagoguddannelsen - efter barslen skal jeg i gang med 4. semester  

Håber I kan hjælpe

der er også mulighed for at søge eksta børneydelse, men i må dog have en max indtægt på 272.000 kr brutto til sammen

Anmeld

12. september 2013

Xolia

Sabone skriver:

Halløj piger

Håber I kan hjælpe

Er din mand også studerende? I så fald kan I evt. få forsørgertillæg.

Hvis han har alm. lønnet arbejde - skal han være temmelig lavt-lønnet for at du kan søge om børnetilskud til uddannelsessøgende forældre - se mere www.borger.dk/familieydelser.

I kan evt. forsøge at søge friplads(evt. delvis) samt boligstøtte, hvis I bor til leje. Friplads søges igennem kommunen og boligstøtte igennem Udbetaling Danmark.

Det hele afhænger af jeres husstandsindkomst. Mener der findes en regnemaskine på både friplads og boligstøtte på borger.dk.

Pøj pøj med det.

Anmeld

12. september 2013

Sabone

Xolia skriver:

Er din mand også studerende? I så fald kan I evt. få forsørgertillæg.

Hvis han har alm. lønnet arbejde - skal han være temmelig lavt-lønnet for at du kan søge om børnetilskud til uddannelsessøgende forældre - se mere www.borger.dk/familieydelser.

I kan evt. forsøge at søge friplads(evt. delvis) samt boligstøtte, hvis I bor til leje. Friplads søges igennem kommunen og boligstøtte igennem Udbetaling Danmark.

Det hele afhænger af jeres husstandsindkomst. Mener der findes en regnemaskine på både friplads og boligstøtte på borger.dk.

Pøj pøj med det.

Tak for svar

Nej, han er i arbejde, men hans indkomst svinger meget, alt efter, hvor mange vagter han har

Vi bor i et hus, som han har købt, så boligstøtte er ikke en mulighed. 

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i og derfor stiller jeg spørgsmålet herinde

Anmeld

12. september 2013

Xolia

Sabone skriver:

Tak for svar

Nej, han er i arbejde, men hans indkomst svinger meget, alt efter, hvor mange vagter han har

Vi bor i et hus, som han har købt, så boligstøtte er ikke en mulighed. 

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i og derfor stiller jeg spørgsmålet herinde

Kan jeg godt forstå.

Jeg er i den "heldige" situtation at jeg selv arbejder hos Udbetaling Danmark (når jeg ikke lige er på barsel) med familieydelser - men selv jeg kan have svært ved at finde rundt i alle tilskud - også fordi jeg jo kun selv sidder med nogle af dem, og dermed ikke kender loven for alle de andre.

Kig dog lidt på friplads-version og se indtægtsgrænserne for særligt børnetilskud til uddannelsessøgende - måske du bliver klogere (måske ikke gladere) på om det er en mulighed at søge.

Hver dog opmærksom på at når indkomsten er meget svingende, kan det nogle gange være nemmere at "acceptere ikke at modtage" da man HELE tiden skal være obs på indkomsten og vil komme til at betale tilbage hvis han i måneder har for høj indkomst. Der kan det nogle gange ikke være det værd - altså arbejdet med indberetninger til kommunen kontra evt. 200 kr. i tilskud ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.