Sabone skriver:
Tak for svar 
Nej, han er i arbejde, men hans indkomst svinger meget, alt efter, hvor mange vagter han har 
Vi bor i et hus, som han har købt, så boligstøtte er ikke en mulighed.
Jeg synes det er en jungle at finde rundt i og derfor stiller jeg spørgsmålet herinde 
Kan jeg godt forstå.
Jeg er i den "heldige" situtation at jeg selv arbejder hos Udbetaling Danmark (når jeg ikke lige er på barsel) med familieydelser - men selv jeg kan have svært ved at finde rundt i alle tilskud - også fordi jeg jo kun selv sidder med nogle af dem, og dermed ikke kender loven for alle de andre.
Kig dog lidt på friplads-version og se indtægtsgrænserne for særligt børnetilskud til uddannelsessøgende - måske du bliver klogere (måske ikke gladere) på om det er en mulighed at søge.
Hver dog opmærksom på at når indkomsten er meget svingende, kan det nogle gange være nemmere at "acceptere ikke at modtage" da man HELE tiden skal være obs på indkomsten og vil komme til at betale tilbage hvis han i måneder har for høj indkomst. Der kan det nogle gange ikke være det værd - altså arbejdet med indberetninger til kommunen kontra evt. 200 kr. i tilskud ;-)
Anmeld