Graviditetssukkersyge + havregryn m. mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
6 svar
1 synes godt om
11. september 2013

Xolia

Jeg har fået graviditetssukkersyge og skal så måle mit blodsukker morgen og frokost - før og efter.

Jeg spiser i hverdagene morgenmad sammen med de to ældste børn, og tager derfor det samme som dem, nemlig havregryn med minimælk. Ingen sukker.

Hvordan kan det være at mit blodsukker af og til ligger på ca. 8,2-4 stykker i stedet for under? Er klar over at mælk kan have indvirkning, men kan det virkelig passe at jeg skal spise noget andet? Har en idé om at havregryn m. mælk er noget af det sundeste man kan tænke sig.

-Xolia-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

Kløver

Mig bekendt er der jo kulhydrater i havregrynene men kig på mælken for mælk kan godt indeholde meget sukker, men hvor meget må det ligge på, for er jo normalt blodsukkeret stiger efter mad,

Anmeld

11. september 2013

modesty

Xolia skriver:

Jeg har fået graviditetssukkersyge og skal så måle mit blodsukker morgen og frokost - før og efter.

Jeg spiser i hverdagene morgenmad sammen med de to ældste børn, og tager derfor det samme som dem, nemlig havregryn med minimælk. Ingen sukker.

Hvordan kan det være at mit blodsukker af og til ligger på ca. 8,2-4 stykker i stedet for under? Er klar over at mælk kan have indvirkning, men kan det virkelig passe at jeg skal spise noget andet? Har en idé om at havregryn m. mælk er noget af det sundeste man kan tænke sig.

-Xolia-

Mælk indeholder sukker og der går jo rimelig meget mælk til sådan en portion. Det kan måske have en indvirkning. 

Anmeld

11. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er dine havregryn der er synderen,de indeholder voldsom mange kulhydrater.

Anmeld

11. september 2013

Pcokate

Xolia skriver:

-Xolia-

Hejsa er lige på besøg fra forsiden jeg har pso og skal derfor holde blodsukker stabilt og hos mig er havregryn no go da den score højt på GI. Min ikke det er det samme for dig? 

Anmeld

11. september 2013

Clisolka

Xolia skriver:

-Xolia-

Både mælk og havregryn er ikke et godt match med blodsukkeret - der er meget sukker i mælk og kylhydrater i havregryn, som er det som får dit blodsukker til at stige 

Jeg har jo diabetes i forvejen, så jeg har ikke smagt havregryn i laaaang tid  Jeg plejer at tage et rundnum rugbrød med ost på til morgenmad.... Det giver ikke det helt vilde sving i blodsukkeret. 

Anmeld

11. september 2013

Xolia

Babymor2010 skriver:

Både mælk og havregryn er ikke et godt match med blodsukkeret - der er meget sukker i mælk og kylhydrater i havregryn, som er det som får dit blodsukker til at stige 

Jeg har jo diabetes i forvejen, så jeg har ikke smagt havregryn i laaaang tid  Jeg plejer at tage et rundnum rugbrød med ost på til morgenmad.... Det giver ikke det helt vilde sving i blodsukkeret. 

De fleste dage holder jeg mig godt nok under de 8 :-) men må nok hellere prioritere lidt anderledes. Så må prøve med brød og ost i morgen tidlig ;-)

-Xolia-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.