Børn har også en seksualitet. hvorfor er det et tabu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
2 svar
6 synes godt om
10. september 2013

Isabella_mor

En af mine nyuddannede pædagog veninder delte lige denne interessante artikel på Faceren. som er lavet i forbindelse med en ny bog om børn og deres seksualitet. "doktorleg i børnehaven" og jeg tænkte at DEN må jeg altså lige dele med jer. for hold op hvor er det rigtigt, at vi som voksne har berøringsangst når det kommer til vores egne børns seksualitet.

jeg husker da at jeg selv som barn udforskede min krop i fritteren med en af de andre børn, (som jeg rent faktisk blev kærester med som 16-17 årig igen.... ) og jeg dengang skammede mig over at vi havde haft den der fysiske aktivitet med hinanden... han vidste dog også lidt flere ting end jeg gjorde, men jeg syntes det var spændende og sjovt. og det var altid sådan vores lege udfoldede sig. og det lærte mig da at føle mine grænser og også sige fra. og når jeg tænker på det idag, er det da også totalt anderledes mht mit seksuelle liv og min seksualitet sammen med min kæreste nu, end det var med han fra fritten dengang.. men jeg lærte af det og jeg tror ikke at det er noget børn tager skade af, så længe at der ikke er nogens grænser der bliver overskredet.. og jeg kan da huske at jeg engang blev taget i at onanere som barn og jeg blev simpethen så flov, jeg grimmede mig i mange mange dage, men det var aldrig noget det blev talt om, og det har da været med til at give mig et lidt anstrængt forhold til det der med at tilfredsstille mig selv.. det er selvfølgelig blevet bedre med årene, da jeg ved at det er og har været en ganske naturlig ting af det at vokse op og blive moden osv. 

og jeg har da også tænkt mig at min søn skal vide at det er noget man gør når man er alene.. men at det er helt okay, så længe man husker at det ikke er i orden at gå og pille i offentlighed, ved middagsbordet osv... men at det er noget der er privat... men det er nu lidt for tidligt at begynde at forklare ham det, så når han render rundt herhjemme med bar numse, så piller han jo. det er klart. 

nå. men jeg synes i skal læse artiklen, den er især spændende hvis du selv er pædagog eller igang med at læse til pædagog... det kunne jo evt være et emne som i kan tage op i jeres timer og evt være med til at få sat på skemaet.. 

http://www.information.dk/268666

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

Savannah

Isabella_mor skriver:

ddedebEn af mine nyuddannede pædagog veninder delte lige denne interessante artikel på Faceren. som er lavet i forbindelse med en ny bog om børn og deres seksualitet. "doktorleg i børnehaven" og jeg tænkte at DEN må jeg altså lige dele med jer. for hold op hvor er det rigtigt, at vi som voksne har berøringsangst når det kommer til vores egne børns seksualitet.

jeg husker da at jeg selv som barn udforskede min krop i fritteren med en af de andre børn, (som jeg rent faktisk blev kærester med som 16-17 årig igen.... ) og jeg dengang skammede mig over at vi havde haft den der fysiske aktivitet med hinanden... han vidste dog også lidt flere ting end jeg gjorde, men jeg syntes det var spændende og sjovt. og det var altid sådan vores lege udfoldede sig. og det lærte mig da at føle mine grænser og også sige fra. og når jeg tænker på det idag, er det da også totalt anderledes mht mit seksuelle liv og min seksualitet sammen med min kæreste nu, end det var med han fra fritten dengang.. men jeg lærte af det og jeg tror ikke at det er noget børn tager skade af, så længe at der ikke er nogens grænser der bliver overskredet.. og jeg kan da huske at jeg engang blev taget i at onanere som barn og jeg blev simpethen så flov, jeg grimmede mig i mange mange dage, men det var aldrig noget det blev talt om, og det har da været med til at give mig et lidt anstrængt forhold til det der med at tilfredsstille mig selv.. det er selvfølgelig blevet bedre med årene, da jeg ved at det er og har været en ganske naturlig ting af det at vokse op og blive moden osv. 

og jeg har da også tænkt mig at min søn skal vide at det er noget man gør når man er alene.. men at det er helt okay, så længe man husker at det ikke er i orden at gå og pille i offentlighed, ved middagsbordet osv... men at det er noget der er privat... men det er nu lidt for tidligt at begynde at forklare ham det, så når han render rundt herhjemme med bar numse, så piller han jo. det er klart. 

nå. men jeg synes i skal læse artiklen, den er især spændende hvis du selv er pædagog eller igang med at læse til pædagog... det kunne jo evt være et emne som i kan tage op i jeres timer og evt være med til at få sat på skemaet.. 

http://www.information.dk/268666

Fedt, den gemmer jeg lige og tager med i skole. Meget interessant.

Anmeld

11. september 2013

MorDk

Her hjemme synes jeg faktisk vi er ret afslappet med det. Det er helt ok han piller og er glad for trolden... Men han ved godt at det er noget man gør på værelset eller ihvertfald når man er alene. Han er meget stolt af trolden og sad en aften i sofaen og nussede den imens han så Ramasjang. Jeg lod som ingenting og lagde et tæppe hen over ham. det kan ikke få mig op af stolen. Det er ganske naturligt. Og husker da selv hvor dejligt det var at "pille" i den alder... Fred være med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.