Hvor tit og hvordan vasker l jeres uld ammeindlæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.185 visninger
15 svar
1 synes godt om
10. september 2013

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger, hvor tit og hvordan vasker l jeres uldammeindlæg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vaskede dem når jeg syntes de trængte, men endelig er uld jo selv rensende. Jeg skyllede dem bare under den kolde hane, og hængte dem til tørre bagefter. Vh stine

Anmeld

10. september 2013

morlinen

Man siger jo at man ikke må vaske dem for tit. De skal helst bare ligge og tørre på fx radiatoren. Men jeg havde med silke side på den ene side, så jeg synes de kom til at se lidt ulækre ud.

Mener jeg vaskede dem på uldvask, og så kan man putte dem våde i mikrovnen bagefter for at desinficere helt. Kan ikke huske hvor længe de må få i mikroen, men jeg Googlede mig frem til det dengang, så der kan du finde det et eller andet sted

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg vaskede dem når jeg syntes de trængte, men endelig er uld jo selv rensende. Jeg skyllede dem bare under den kolde hane, og hængte dem til tørre bagefter. Vh stine

Tak for dit svar

Jeg synes bare det er svært at se om de trænger. Jeg lækker ikke ret meget, men tænker bare at der måske var noget med hvor tit man bør gøre det har du en ide om, hvor tit du vaskede dem, var det en gang om ugen eller oftere eller hvordan?

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

morlinen skriver:

Man siger jo at man ikke må vaske dem for tit. De skal helst bare ligge og tørre på fx radiatoren. Men jeg havde med silke side på den ene side, så jeg synes de kom til at se lidt ulækre ud.

Mener jeg vaskede dem på uldvask, og så kan man putte dem våde i mikrovnen bagefter for at desinficere helt. Kan ikke huske hvor længe de må få i mikroen, men jeg Googlede mig frem til det dengang, så der kan du finde det et eller andet sted

Tak for dit svar, mine det ene par er også med silke bagpå...

Jeg har læst mig frem til 3 minutter i microovn på max og så skulle det være fixet.

Kan du huske hvor tit du smed dem i maskinen?

Anmeld

10. september 2013

morlinen

Absolut ikke særlig tit Måske hver 2. måned højst. Men tror det er lanolinen i ulden, som forsvinder i takt med at du vasker dem. Og så forsvinder noget af effekten. Men der findes jo vidst noget lanolinshampoo/balsam man kan give dem, det er vidst bare lidt dyrt.

Anmeld

10. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Tak for dit svar

Jeg synes bare det er svært at se om de trænger. Jeg lækker ikke ret meget, men tænker bare at der måske var noget med hvor tit man bør gøre det har du en ide om, hvor tit du vaskede dem, var det en gang om ugen eller oftere eller hvordan?

Det var ik ret tit, måske ca hver 14 dag. Problemet med at vaske dem, er at gør du det for ofte, ødelægger man det der gør dem selv rensende! 

Jeg kiggede bare på dem, og syntes jeg de trængte fik de en tur under hanen. Vh stine

Anmeld

10. september 2013

Isabella_mor

jeg vaskede dem faktisk efter brug hver gang men kun i hånden med sæbe beregnet til uld... så de blev ikke slidte eller noget, men jeg syntes det var lidt ulækkert med at bruge de samme indlæg uden at vaske dem.. 

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

jeg vaskede dem faktisk efter brug hver gang men kun i hånden med sæbe beregnet til uld... så de blev ikke slidte eller noget, men jeg syntes det var lidt ulækkert med at bruge de samme indlæg uden at vaske dem.. 

Det er også lidt sådan jeg har det, men har også hørt, at man ødelægger dem, hvis de vaskes for tit, derfor var jeg nysgerrig efter hvad andre gjorde

Tak for dit svar

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

morlinen skriver:

Absolut ikke særlig tit Måske hver 2. måned højst. Men tror det er lanolinen i ulden, som forsvinder i takt med at du vasker dem. Og så forsvinder noget af effekten. Men der findes jo vidst noget lanolinshampoo/balsam man kan give dem, det er vidst bare lidt dyrt.

Ok og så vaskede du dem ikke i hånden eller puttede dem i microen i mellemtiden?

Jeg vil jo helst ikke vaske dem for tit, men vil omvendt heller ikke risikere, at de er en bakteriebombe og jeg aner ikke noget om det, så dejligt med dit svar, tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.