At tælle sparegrisen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
I øjeblikket prøver vi at lære Idun at penge har en værdi og man ikke kan købe alt i hele verden og at, hvis man hjælper så får man flere penge.

Far havde så købt nogen ting til hendes tagrende på legehuset og vi havde aftalt at hun selv skulle betale for det. det var forholdsvis symbolsk beløb, men for at lære hende det. Hun ville meget gerne selv betale Det var flot.

Så idag har vi talt sparegrisen og der var så - efter hun havde betalt far, - så 501 kr tilbage i sparegrisen

Så talte vi lidt om, hvor mange billetter til sommerland sj man kan få for pengene eller hvor mange gange på burger king osv. Så hun får en idé om hvor mange penge hun har

Så sagde hun om man kunne købe en nintendo ds for pengene og vi undersøgte hvad den koster. Den hun vil have koster så ca 1000 kr, så nu har hun besluttet sig for at spare op til den. Vi har så aftalt at når hun hjælper med ting herhjemme, så får hun penge for det. Ligenu er hun så gået igang med at samle sten i græsplænen

Men det var faktisk en rigtig god øvelse for hende og det er da fedt at hun vil spare op til noget...

Men helt joakim von and er hun nu ikke med sine 501 kr i sparegrisen 

KRAM
Zafir

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Fines mor

Josephine er også begyndt at betale når hun er med ude og handle, det går hun meget op i, Men vi er ikke begyndt på at give "lommepenge" men det kan jo godt snart komme :-)) Jeg lærte også tidligt at tjene mine penge selv, og de kan jo godt lære at ting ikke kommer af ingenting!

Anmeld

19. juli 2009

karina1980

her tjener de også penge når de hjælper til, de 2 store på 7 og 10 forhandler om prisen, hvor den lille som regel hopper med på deres,

f.eks får de ikke noget for de almindelig ting som
oprydning på værelser
rydde af og sætte på bord
smide tøj til vask

altså alle de ting som jeg også selv blev opdraget til at gøre af mig selv

men så får de penge for at
tømme opvasker
vaske bil
rydde ukrudt på terrasen
hjælpe med at slå græs
hjælpe med at holde haven, inkl urtehaven
lægge tøj sammen og på plads(jasmins farvorit)
hjælpe med at lave mad

altså alle de ting som er lidt udover almindelig ting, jeg synes de bør kunne/lære, hvilket også tit er nogle af de ting de synes er lidt kedelige, men altså selvfølgelig har jeg ikke alt med,

sidst de tjente penge var da vi var på genbrugspladsen og de hjalp med at tømme bilen 3 gange, der havde vi en meget lang forhandeling for de 2 drenge mente bestemt de skulle have 100 kr for at hjælpe vi endte dog med at blive enige om 20 kr hver

men her spare de jo også op til noget forskelligt, her er der en wii, en playstation og en lyserød nintendo ds på listen.

i vores familie har vi det jo sådan at de ikke får penge gaver før de er 14 år, så vil de have det de ønsker sig må de spare op, eller håber at de får det i gave

hvor meget de hver især har sparet op pt, ved jeg faktisk ikke,

Anmeld

20. juli 2009

Avi

Nitendo DSI har Naja lige købt for sine sparepenge
Det er en KÆMPE hit - kan varmt anbefales er meget bedre end den gamle DS denne har kamera og alle mulige tegneprogrammer som Naja sørme selv har fundet fremt til. Jeg har købt Pixseline til hende den er rigtig go. Lige nu har de den i Bilka med Supermariospillet til ca.1500 Man kan vidst købe et memerykort så man kan downloade spile fra internettet de er nemlig rigtig dyre at købe
Knus avi

Anmeld

20. juli 2009

Avi

Hov glemte helt at fortælle at Naja fik forsvunder 170 kr,- fra sin sparegris jeg er spændt på om vi finder dem i dukkekurven eller lign. en dag.
Nu er sparegrisen i STUEN!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.