Hjælp med drengenavn :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.072 visninger
11 svar
1 synes godt om
10. september 2013

SD21

Hej piger :-)
Jeg har brug for hjælp til drengenavne - kan i ikke give mig noget inspiration?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Ciss

Jeg ved jo ikke, hvad slags navne du kan lide, så her er et lille udpluk af dem, jeg kan lide, i forskellige stilarter. Håber, det kan give lidt inspiration.

Aksel

Arthur

Alvin

Theodor

Valdemar

Tonius

Henrik

Otto

Leonel

Leonard

Max

Neo

Sokrates

Gabriel

Daniel

Aron

Isak

Magnus

Timothy

Jonathan

Ask

Konrad

Birk

Ulf

Sirius

Lykke til.

Anmeld

10. september 2013

SD21

Ciss skriver:

Jeg ved jo ikke, hvad slags navne du kan lide, så her er et lille udpluk af dem, jeg kan lide, i forskellige stilarter. Håber, det kan give lidt inspiration.

Aksel

Arthur

Alvin

Theodor

Valdemar

Tonius

Henrik

Otto

Leonel

Leonard

Max

Neo

Sokrates

Gabriel

Daniel

Aron

Isak

Magnus

Timothy

Jonathan

Ask

Konrad

Birk

Ulf

Sirius

Lykke til.

Tusind tak for hjælpen :-) jeg ved heller ikke selv hvad jeg kan lide, det er nemlig meget blandet ;-) men jeg synes der var nogle søde imellem ! :-)

Anmeld

10. september 2013

Masig

SD21 skriver:

HVad med at låne en navnebog på biblioteket? Det gjorde vi, da vi også var total lost mht drengenavne.... Vi endte med navnet Fabian  Det var det eneste vi begge var helt enige om, så det kunne jo bare ikke være andet 

Anmeld

10. september 2013

SD21

Masig skriver:

HVad med at låne en navnebog på biblioteket? Det gjorde vi, da vi også var total lost mht drengenavne.... Vi endte med navnet Fabian  Det var det eneste vi begge var helt enige om, så det kunne jo bare ikke være andet 

Jeg har overvejet det, men jeg får altid bøder, fordi jeg glemmer at aflevere dem ;-) haha.
Ja, så er der jo ikke andet for

Anmeld

10. september 2013

Ciss

SD21 skriver:

Jeg har overvejet det, men jeg får altid bøder, fordi jeg glemmer at aflevere dem ;-) haha.

Du kan også lede på nettet.

Der findes flere navnelister, og det er helt gratis uanset, hvor meget du bruger dem. Det gjorde jeg.

Min favorit var denne, selvom den er norsk, fordi man nederst på siden kan søge meget specifikt, så man kan krydse af for, hvilke land, navnene skal være fra(f eks dansk, engeslk, amerikansk, litterært, nylavet osv), forbogstaver, antal bogstaver osv, og når man ser noget, man er interesseret i, kan man klikke på det og få mere info om navnet.

Øverst kan man skrive nogle navne, man kan lide, og så foreslår den andre, man måske også vil kunne lide.

http://navn.klikk.no/

Men der findes også danske sider. Dem har jeg bare ikke lige link til.

Anmeld

10. september 2013

SD21

Ciss skriver:

Du kan også lede på nettet.

Der findes flere navnelister, og det er helt gratis uanset, hvor meget du bruger dem. Det gjorde jeg.

Min favorit var denne, selvom den er norsk, fordi man nederst på siden kan søge meget specifikt, så man kan krydse af for, hvilke land, navnene skal være fra(f eks dansk, engeslk, amerikansk, litterært, nylavet osv), forbogstaver, antal bogstaver osv, og når man ser noget, man er interesseret i, kan man klikke på det og få mere info om navnet.

Øverst kan man skrive nogle navne, man kan lide, og så foreslår den andre, man måske også vil kunne lide.

http://navn.klikk.no/

Men der findes også danske sider. Dem har jeg bare ikke lige link til.

Ej, tusind tak - den vil jeg kigge på med det samme ! :-)

Anmeld

10. september 2013

Masig

SD21 skriver:

Haha så må du lige skrive en påmindelse i din tlf så du husker det 

Anmeld

10. september 2013

Pigent

Du kan lige få nogle af navnene fra min liste

Jamie

Noah

Emil

Marius

Milas

Valde 

Anmeld

10. september 2013

MariaKyedDK

SD21 skriver:

Min søn hedder Rico Det synes jeg bare er fantastisk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.