6 mdr og sover ikke om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. september 2013

Anonym trådstarter

Bliver sindsyg!! Min søn er på torsdag 6 mdr og har indtil han var tre måneder sovet som en drøm om natten. Så skal jeg da ellers lige love for at skuden vendte. Han er vågen 6,7,8 op til 9 gange om natten. Har fulgt alle de klassiske råd og prøvet alt hvad sundhedsplejersken har foreslået, men nu har jeg efterhånden givet op. Skal måske bare acceptere at jeg har et barn der ikke sover godt. Er bare så frygtelig træt. Det overmander mig fuldstændig nogle gange og så kan jeg bare græde og græde og græde. Min mand er fritaget for nattevagten da han er selvstændig og arbejder fra 06.30-18.30 hver dag, så han er nød til at være frisk. Men øv hvor er det hårdt at være mor nogle gange. Føler mig totalt ynkelig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

åh jeg føler med dig. Min søn som var på præcis samme måde. Sov fantastisk indtil han var 6 måneder, og SÅ vendte det! Han begyndte at vågne hver hele og halve time natten igennem - PYH, det er bare SÅ hårdt!!! Nu er han 14 måneder og sover noget bedre og har gjort det i et par måneder, men det er stadig sjældent, han sover helt igennem. - de fleste nætter vågner han 2-3 gange og engang imellem er han bare umulig at få til at sove igen - DE nætter trækker tænder ud!!!! Vi har bare måtte indse, at sådan er hans søvnmønster lysår, fr vi har prøvet ALT - putte tidligere/senere - samme rutine hver aften mm. Hold ud - det bliver bedre.... 

Anmeld

10. september 2013

PrincessTanja

Min datter er 7 måneder i dag og har altid sovet godt om natten, men siden hun blev 6 måneder har hun heller ikke sovet igennem og hun vågner 3-4 gange kl L*** om natten. Nogle gange er hun også umulig og få til og sove igen. Puha! Så kan bare sige sådan er det oz herhjemme..

Anmeld

10. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Bliver sindsyg!! Min søn er på torsdag 6 mdr og har indtil han var tre måneder sovet som en drøm om natten. Så skal jeg da ellers lige love for at skuden vendte. Han er vågen 6,7,8 op til 9 gange om natten. Har fulgt alle de klassiske råd og prøvet alt hvad sundhedsplejersken har foreslået, men nu har jeg efterhånden givet op. Skal måske bare acceptere at jeg har et barn der ikke sover godt. Er bare så frygtelig træt. Det overmander mig fuldstændig nogle gange og så kan jeg bare græde og græde og græde. Min mand er fritaget for nattevagten da han er selvstændig og arbejder fra 06.30-18.30 hver dag, så han er nød til at være frisk. Men øv hvor er det hårdt at være mor nogle gange. Føler mig totalt ynkelig!!

Fra min dreng var 4-10 mdr. vågnede han hver halvanden time natten igennem. En anden i min mødregruppe var oppe omkring 10 gange hver nat.

Det er (desværre) ikke unormalt, og det er også typisk at skiftet sker deromkring de 3-5 mdr. 

Her blev det bedre da jeg droppede natamningen. Så begyndte han at sove cirka 3 timer i streg, og stille og roligt var der færre opvågninger. Han begyndte at sove igennem da han var cirka halvandet.

Anmeld

10. september 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Velkommen i klubben

Ella som nærmest ikke om natten fra hun var 3 mdr til hun blev 14 mdr, hun SKREG 3-7 timer i streg og de nætter hvor hun sov godt vågnede hun hver halve time.

Jeg lignede en zombi, og nogle dage når jeg mødte på job ( havde kun 4 mdr barsel) græd jeg simpelthen fordi jeg bare var så træt folk skulle helst ikke spørge til hvordan min lille pige havde det for så græd jeg

Lige pludselig faktisk fra den ene dag til den anden stoppede hun med at skrige om natten.

Idag sover hun stadig ikke 100 % igennem men det er til at holde ud.

Lægen mener hun enten har haft kolik, vokseværk eller at hun simpelthen ikke har kunne fordøje MME, for jo mere vi trappede ud af flasken jo bedre blev søvnen.

Ved det er pisse hårdt MEN det bliver bedre

Anmeld

10. september 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Det ER røv hårdt - men hvis alt er prøvet, ja så er det nok bare sådan det er  Min datter er nu 2,5 og vågner stadig en gang hver nat. Da hun var et år vågnede hun mellem 10 og 15 gange hver nat... Til sidst bliver det bare en vane - men det er så ulideligt !!

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.