Sex efter fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
6 svar
2 synes godt om
9. september 2013

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg skriver fordi jeg for ca. 8 uger siden fødte en skøn lille pige! dog er der ikke sket så meget mellem manden og jeg efter, da vi er stødt ind i nogle forhindringer. 

Vi har begge rigtig meget lyst til at være sammen, men det virker ikke som om det kan lykkes  
Første gang vi prøvede måtte vi stoppe fordi det sve for meget. Anden gang vi prøvede, gik det heller ikke, da vi startede kun med kondom, og det gik stille og roligt frem ad, indtil der kom lidt friktions problemer og vi valgte at bruge noget glidecream (som vi også gjorde første gang), og endnu en gang begyndte det bare at svi helt vildt så vi måtte give op  

Nogen der har en ide til hvorfor det begynder at svi? vi har brugt glidecreamen før og under graviditeten, og der har der ikke været noget! og det er en vandbaseret en af slagsen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg skriver fordi jeg for ca. 8 uger siden fødte en skøn lille pige! dog er der ikke sket så meget mellem manden og jeg efter, da vi er stødt ind i nogle forhindringer. 

Vi har begge rigtig meget lyst til at være sammen, men det virker ikke som om det kan lykkes  
Første gang vi prøvede måtte vi stoppe fordi det sve for meget. Anden gang vi prøvede, gik det heller ikke, da vi startede kun med kondom, og det gik stille og roligt frem ad, indtil der kom lidt friktions problemer og vi valgte at bruge noget glidecream (som vi også gjorde første gang), og endnu en gang begyndte det bare at svi helt vildt så vi måtte give op  

Nogen der har en ide til hvorfor det begynder at svi? vi har brugt glidecreamen før og under graviditeten, og der har der ikke været noget! og det er en vandbaseret en af slagsen. 

Det kan godt svie de første par gange. Ærligt så lukkede jeg øjnene første gang efter og glædede mig til det var overstået. 3. gang var det all back to normal..

Så det kan godt svie lidt, og det må du se om du kan bide i dig, men svier det for meget må du ringe til lægen..

BTW har du været til 8-ugers undersøgelse ? 

Anmeld

9. september 2013

Enirt

Anonym skriver:

Hej alle, 

Grunden tila t det svier, er at du ikke er helet 100% efter fødslen og at dine slimhinder trods glidecreme er meget tørre lige nu. Du er simpelthen ikke nået at komme dig der nede efter fødslen.

BTW som en anden skriver er det godt at vente til efter 8 ugers undersøgelsen. Så du her lægen ord for at du er hele som du skal.

Kan i ikke klare tingene oralt ind til da?

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Det kan godt svie de første par gange. Ærligt så lukkede jeg øjnene første gang efter og glædede mig til det var overstået. 3. gang var det all back to normal..

Så det kan godt svie lidt, og det må du se om du kan bide i dig, men svier det for meget må du ringe til lægen..

BTW har du været til 8-ugers undersøgelse ? 

men det svier jo kun når vi tager glidecreamen i brug? 

skal til 8 ugers undersøgelse på torsdag! 

Anmeld

10. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej alle, 

Køb en silikonebaseret glidecreme! De er meget bedre. Og tag det stille og roligt, det er slet ikke unormalt at der stadig kan være gener 8 uger efter fødslen. Prøv jer frem. Huden er stadig følsom dernede. Her tog det cirka 4 mdr. før det føltes normalt.

Anmeld

10. september 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

men det svier jo kun når vi tager glidecreamen i brug? 

skal til 8 ugers undersøgelse på torsdag! 

Så ville jeg drøfte det med lægen, eventuelt skifte til en anden glidecreme

Anmeld

10. september 2013

Kay

jeg vil sige at det er helt normalt... 

selvfølgelig er det ikke det samme der nede... det har været udsat for den største overbelastning naturen kan udsætte det for... 

her gik der ca. 3 måneder før det føltes bare en smule behageligt igen... og først efter 6 måneder var sexlivet nogenlunde normalt... skriver nogenlunde fordi det aldrig bliver det samme som før... men jeg syntes faktisk det er bedre nu  

prøv lige at tænke over hvad du har udst dit underliv for hvor meget det har skulle udvige sig og arbejde... det har brug for hvile til at falde på plads.... og ja det er pisse frustrerende når man har helt vildt lyst! husker det alt for godt... men tag det roligt det skal nok komme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.