hvordan er reglerne på kh ved ægteskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
5 svar
1 synes godt om
9. september 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har nu været kærester i over 4½ år og forlovet i 3½ men vi har længe vil giftes.

vi har begge været på kh siden 18 års aldren 4 år. og er aktiv i praktik vi søger efter job men vi er nu begge under afklaring ..

min kæreste er ikke så stærk psygisk og ordblind bliver nemt stresset,

jeg har dårlig helbred i knæ sjælne sygdomme og nedsat syn og en hjerneskade som påvirket min skolegang 100 procent har ikke lært noget overhoved..

nå men nu er der snak om egu i fremtiden men kun snak indtil videre og det har de gjordt rigtig længe for har prøvet 1 gang før hvor det ikke gik pga helbredet.. 

så skal lige afklares under jobcenteret inden men det tager laaang tid ja nu er vi på 3 år med 8 forskelige praktik ..

vi ønsker selvfølig et arbejde vi får begge den lave sats og vi har ingen børn ..

har jeg forstået reglerne ret.

man må godt gifte sig men vis den ene får job skal personen forsørge dem begge?

men bliver det ikke også sådan for kæreste par..i 2014? så man kan vel ligeså godt gøre det nu vis det er sammen regler uanset hvad.

vi vil kun på rådhus og ikke havde nogen vildt fest noget hjemmelavet buffet og vi bliver max 15 personer da vi ikke har særlig meget familie eller venner... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Anonym trådstarter

33 visninger men ingen der kan hjælpe?

Anmeld

9. september 2013

Kløver

Uh det er jo nogle svære regler, og ville snakke med sagsbehandleren om reglerne. Mig bekendt skulle de nye regler, gøre at der ikke bliver forskel på om man er gift eller samboende par

Men der er en del forvirring generelt om reglerne og kh så ja ring til sagsbehandler eller jobcenteret

Anmeld

9. september 2013

Jibbe

Mener at der er en mindstesats som man skal op over inden de trækker jer i kontanthjælp. Jeg har intet forstand på det men har læst flere steder at det vist ligger på 2 x kontanthjælpssats. Det vil sige at hvis din kommende mand får job og tjener mere end hvad i ville tilsammen på kontanthjælp så bliver du trukket i din kontanthjælp.
Fx
Din mand 20.000 i løn + din kontanthjælp 10.000 = 30.000
2 x kontanthjælpssats er 28.000 ca og så bliver du så trukket 2000 kr da jeres indtægt overstiger minimumsbeløbet.
Jeg kender intet til de rigtige kontanthjælpssatser så det er fiktive tal jeg har fundet på.
Håber i løser det og får overskud til at blive gift!

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Mener at der er en mindstesats som man skal op over inden de trækker jer i kontanthjælp. Jeg har intet forstand på det men har læst flere steder at det vist ligger på 2 x kontanthjælpssats. Det vil sige at hvis din kommende mand får job og tjener mere end hvad i ville tilsammen på kontanthjælp så bliver du trukket i din kontanthjælp.
Fx
Din mand 20.000 i løn + din kontanthjælp 10.000 = 30.000
2 x kontanthjælpssats er 28.000 ca og så bliver du så trukket 2000 kr da jeres indtægt overstiger minimumsbeløbet.
Jeg kender intet til de rigtige kontanthjælpssatser så det er fiktive tal jeg har fundet på.
Håber i løser det og får overskud til at blive gift!

får kun 5768 før skat det er 5058 efter  men tak for dit svar det var det jeg var lidt i tvivl om 

Anmeld

9. september 2013

Jibbe

Anonym skriver:

får kun 5768 før skat det er 5058 efter  men tak for dit svar det var det jeg var lidt i tvivl om 

Puha det var ikke meget. Men mon ikke du skal tage fat i sagsbehandleren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.