CroQuis skriver:
Siden jeg blev gravid, har jeg gået sygemeldt pga. graviditeten og derfor ikke haft mulighed for at afholde ferie endnu i år..
Jeg har mine 5 ugers ferie, + 1 ugers overført ferie fra sidste år + 5 feriefridage tilgode. (Og måske endnu 5 feriefridage i 2014 som jeg ikke får afholdt pga barsel??) Altså i alt 7-8 uger jeg ikke får holdt inden fødsel, medmindre jeg bliver raskmeldt for at holde ferie, men det mener jeg ikke man normalt gør 
Nå, men jeg har jo gået sygemeldt indtil videre og skal jeg frem til fødsel (ca 15/1-14). Men når jeg så føder, har jeg så stadig ret til de 6 mdrs fuld løn under graviditet fra min arbejdsgiver, selvom jeg har gået syg?
Hvad med min ferie og mine fridage, kan jeg bruge dem efter endt barsel, selvom de normalt skal bruges inden 1. maj 2014?
Derudover har jeg læst lidt her:
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sociale-ydelser/sociale-ydelser/foedsel-adoption-og-barn/barselsorlov-og-barselsdagpenge/
" Hvem kan få barselsdagpenge?
Forældre med tilknytning til arbejdsmarkedet har ret til barselsdagpenge under barselsorlov. Det er Udbetaling Danmark, der administrerer reglerne for barselsdagpenge. Er du lønmodtager skal du opfylde én af følgende betingelser:
- have været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt de sidste 13 uger med mindst 120 timer før barselsorlovens start
- være berettiget til arbejdsløshedsunderstøttelse eller en ydelse, der kan træde i stedet
- have afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed inden for den sidste måned
- være elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov"
Er jeg så stadig berettiget til barselsdagpenge, når jeg ikke har været på arbejdsmarkedet, men gået sygemeldt?
Håber der er nogle der er lidt inde i det og kunne have lyst til at hjælpe

Jeg kan bruge mig selv som eksempel:
Jeg er ansat i det offentlige og blev i min graviditet sygemeldt da jeg var 4,5 måned henne.
Jeg blev sygemeldt i november, altså før jeg havde afholdt al min ferie for det år. Noget blev udbetalt til maj , andet blev videreført til næste ferieår. Den aftale kan du lave med din arbejdsgiver.
I min branche går man fra 2 måneder før termin og derfra hed det alm. Barsel og ikke sygemelding.
Så jeg fik 6 måneders fuld løn efter fødslen og fik barselsdagpenge derefter, indtil min barsel var slut.
Jeg lavede en aftale med min leder om at forlænge min barsel med 3 ugers ferie oveni, så fik jeg brugt lidt af min ferie jeg havde til gode og havde lidt længere tid til indkøring i instution.
Håber at det besvarede lidt af dine spørgsmål