gravid og skal flyve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

mama10

Hej, jeg er næsten lige blevet gravid og sidder i Thailand nu og har planer om at føde i Danmark.
Er der nogle der ved hvor langt man må være henne før man ikke må flyve længere ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

MaleneGærup

Jeg følger lige med i denne tråd, da jeg selv er blevet inviteret på ferie i starten af november og jeg er sat til 2/1.
Men jeg synes at have hørt det er op til de enkelte flyselskaber, hvad de tør at tage ansvar for.

Anmeld

18. juli 2009

mama10

ok, så håber vi bare på at få noget hjælp 

Anmeld

18. juli 2009

Sabina & Simone

Mener ikke at man må flyve efter uge 28... Og hvis man skal så skal man have en lægeerklæring på at man er i stand til at klare det og at baby er...

Anmeld

18. juli 2009

Moar'en

Her står lidt forskeligt om flyvning og graviditet, det er fra netdoktor.dk

http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/learning/pregnancy/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.learning.pregnancy.dk_babyklub_xmlarticle_000304

Efter lægerne anvisning må du vist flyve ret langt i din graviditet, men flyselskaberne vil helst ikke have gravide der er for tæt på deres termin med.

Anmeld

18. juli 2009

Sabina & Simone

MaleneGærup skriver:

Jeg følger lige med i denne tråd, da jeg selv er blevet inviteret på ferie i starten af november og jeg er sat til 2/1.
Men jeg synes at have hørt det er op til de enkelte flyselskaber, hvad de tør at tage ansvar for.

Tror ikke man kan sige hvad selskaberne tør tage ansvar for... For det er jo ikke deres ansvar... Det er ens eget valg at sætte sig ind i flyveren...

Okay, det lød meget negativ... Er det altså ikke... Kunne bare ikke lige formulere det rigtigt...

Anmeld

18. juli 2009

Moar'en

Sabina84 skriver:

Tror ikke man kan sige hvad selskaberne tør tage ansvar for... For det er jo ikke deres ansvar... Det er ens eget valg at sætte sig ind i flyveren...

Okay, det lød meget negativ... Er det altså ikke... Kunne bare ikke lige formulere det rigtigt...

det er det jo på det punkt at de helst ikke vil have du går i fødsel på flyet så de skal til at nød lande.

Anmeld

18. juli 2009

mama10

Tusind tak for hjælpen, har gået og tænkt meget over det  

Anmeld

18. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg flytter lige tråden til 'Graviditet'

Zafir - Mod.

Anmeld

19. juli 2009

Brams

Du skal tjekke med dit flyselskab, hvilken uge der er den sidste de vil have dig med op og flyve. Derudover skal du tjekke med dit forsikringsselskab om de har nogle specielle "gør/gør ikke" i forbindelse med graviditet og flyvning, efter hvad uge de ikke vil have dig op i flyveren hvis du skal være fuldt forsikret.

Så skal du huske at have støttestrømper på - hele turen igennem og så ellers op og gå hver 1½ time ca.

Har lige været i USA og fløj ud da jeg var i 21. uge og hjem da jeg var i 25. uge. Alt gik fint, dog er strømperne MEGET stamme at have på, men jeg fortryder ikke at vi tog på en sidste ferie inden vi bliver 3 herhjemme, det var en dejlig oplevelse.

Trine 25+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.