Ideer til lav selv julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

Fuglemor

Trylle dejs figurerer kunne være en mulighed. Eller et maleri ungerne laver sammen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Benjamins'mor

Sidste år malede min søn et maleri til sine oldeforældre, og så lavede vi hånd- og fod aftryk i trylledej som vi så malede da det kom ud af ovnen.

Anmeld

9. september 2013

hekran

Sidste år lavede jeg nogle julekugler med børnenes håndaftryk. Håndaftrykket bliver til fem snemænd. Så skrev jeg barnets navn, julen 2012. De blev både rørt og glade for gaven. De blev SÅ fine at jeg også lavede nogle til os selv.

Prøv at google 'handprint ornament'.

Anmeld

9. september 2013

Ciss

- Lad dem male en lille billig billedramme i tre. Lakker den og sæt et billede af kunstneren i.

- Lad dem perle julepynt. F eks stjerner og hjerter og sæt snor i.

- Lad dem dekorere en tynd masonit-eller træplade, f eks med maling, stofbidder, palletter, perler, muslingeskaller eller noget andet. Lim en lille årskalender på. (Den slags, hvor man river en dag af ad gangen).

- Samle en lille bog med billeder fra det sidste år og lade børnene skrive forklaringer til billederne/dekorere omkring billederne og lave forsiden.

Anmeld

22. september 2013

EnGodMor

Lidt ideer, dog uden billeder

Bordskåner de selv tegner på. 

Nøgleringe med billede af børnene i, eller noget de selv har tegnet, bare et lille bitte billede

Træbillede ramme, som kan købes i hobby forretninger, som børnene maler og sætte et billede i at alle tre samlet.

Forklæder hvor der bliver tegnet med tusch til dette formål, husk at stryg det bagefter.

Grydelapper eller grydehandsker, hvor der os tegnes med tusch til formålet, husk at stryg det bagefter. 

Julekugler der bliver tegnet på, de fåes os i hobby forretninger. 

Malelærrede hvor der sættes en masse flotte fx servietter på med dekopagelim. 

Tegne på krus,  æggebære, salt.peber sæt, fade, osv  husk de skal 'bages'i ovnen. 

Male på glas, glaslanterner osv 

Tegne på lys, der bruger man sspecielle tuscher til dette formål. 

Muleposer Som kan købes i hhobbyforretninger

EEvighedskalender som kan købes i hobbyforretninger

Kakkel der tegnes på

fyrfads stager eller porcelæns vaser beklædt med mosaik

Kan sagens komme på meget mere men her er lige et lille udkast af hvad jeg har af forslag

Anmeld

23. september 2013

Mamalou

hekran skriver:

Sidste år lavede jeg nogle julekugler med børnenes håndaftryk. Håndaftrykket bliver til fem snemænd. Så skrev jeg barnets navn, julen 2012. De blev både rørt og glade for gaven. De blev SÅ fine at jeg også lavede nogle til os selv.

Prøv at google 'handprint ornament'.

Sikke en god idé. Brugte du en helt almindelig julekugle og hvilken maling? Det skal vi helt sikkert lave herhjemme

Vh. Louise 

Anmeld

24. september 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej piger....

Efteråret banker på og jeg sidder netop og tænker at børnene snart skal igang med de årlige julegaver til familien...... Men hvad skal vi finde på at lave i år....

Håber nogle kan komme med gode ideer..... Links til ideer....... Billeder på noget I selv har fået i gave eller billed af noget jeres guldklumper har lavet i gave.....

Håber på en masse gode forslag.... På forhånd tak....

Synes du har fået mange fine ideer allerede 

Men man kan også lave nogle flotte stearinlys, evt med julemoriver. 

De bliver flottest hvis man finder et håndlavet lys, men ellers kan et alm sagtens bruges. Det skal dekoreres med bivoks. 

Anmeld

24. september 2013

LinLin

Er lidt nysgerrige med de perleskåle. Vores skal selv i gang med at lave til fyrfads lys så de er jo ikke særlig store men kan simpelthen ikke finde noget der kan gå i ovnen. ved du om perler kan smeltes på bagepapir på en baoplade og så former man den udover det glas lige når det er taget ud af ovnen?

Jeg har lavet fyrfadsstager af perler brugte en ramekin (tror jeg nok de hedder) den er af porcelæn

Jeg har brugt maxi perler og så puttet en alm str perle ind i nogle af de store

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. september 2013

serinasmor

LinLin skriver:

Jeg har lavet fyrfadsstager af perler brugte en ramakin (tror jeg nok de hedder) den er af porcelæn

den var godt nok fin

Hvor fandt du maxi perler i sort ? Har kun kunnet finde spande med blandede tøsefarver

Anmeld

24. september 2013

Fuglemor

LinLin skriver:

Jeg har lavet fyrfadsstager af perler brugte en ramekin (tror jeg nok de hedder) den er af porcelæn

wow den er flot. Ja sådan ser vores da i hvert fald ikke ud. De er smeltet helt sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.