Orangecreme og chokoladecreme...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.991 visninger
10 svar
2 synes godt om
8. september 2013

lottemusen

Jeg vil gerne lave en fin lagkage til min søns fødelsdag. Jeg køber lagkagebundene (nogle tykke nogle) og pynten.

Cremen vil jeg gerne lave selv. Men hvordan laver man en rigtig god appelsincreme og chokolade creme?

Jeg har virkelig brug for hjælp, da det er første gang, jeg skal lave en så fin lagkage :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Opper den lige for dig og følger lige med, da min dreng også snart har fødselsdag

Anmeld

9. september 2013

lottemusen

mor:) skriver:

Opper den lige for dig og følger lige med, da min dreng også snart har fødselsdag

Tak! Men det virkede desværre ikke
Lad os se om denne besked gør...

Anmeld

9. september 2013

LilleLene

lottemusen skriver:

Jeg vil gerne lave en fin lagkage til min søns fødelsdag. Jeg køber lagkagebundene (nogle tykke nogle) og pynten.

Cremen vil jeg gerne lave selv. Men hvordan laver man en rigtig god appelsincreme og chokolade creme?

Jeg har virkelig brug for hjælp, da det er første gang, jeg skal lave en så fin lagkage :-)

chokoladen tager du 200 g smelte chokolade og smelter det i ½ l fløde du har hældt op i en gryde

når al chokoladen er smelten tager du og sætter den på køl natten over og så pisker du den som flødeskum

Anmeld

9. september 2013

LMX

Jeg ville lave en appelsin fromage. Opskrift kan Googles.

Og så ville jeg smelte den slags chokolade jeg ville have sammen med fløde v svag varme og tilsætte 3 blade husblas. Køle det helt ned i mindst 8 timer og så piske det op. (ikke overpiske for det skiller nemt) det er vigtigt at du putter husholdningsfilm over så det kommer helt ned og ligge på overfladen af fløden/chokoladen så der ikke dannes kondens. 200g choko til 4-5dl piskefløde.. Alt chokolade som kan smelte kan anvendes..

Anmeld

9. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså du vil lave 2 "cremer"?? 

Jeg laver chokolade crem på samme måde som lillelene, også er jg faktisk så fræk at jeg river lidt appelsin skræld som jeg vender i når det er pisket. På den måde kommer det nærmest til at smage ligesom orangestænger Vh stine

Anmeld

11. september 2013

lottemusen

StineW79 skriver:

Altså du vil lave 2 "cremer"?? 

Jeg laver chokolade crem på samme måde som lillelene, også er jg faktisk så fræk at jeg river lidt appelsin skræld som jeg vender i når det er pisket. På den måde kommer det nærmest til at smage ligesom orangestænger Vh stine

Tak for tippet med appelsinskrællen!
Ja, jeg vil gerne lave to cremer, men jeg kom i tanke om, om man ikke også kunne lave en bær-creme med frosne bær og flødeskum?
Det synes jeg også vil være lækkert!

Anmeld

11. september 2013

lottemusen

LilleLene skriver:

chokoladen tager du 200 g smelte chokolade og smelter det i ½ l fløde du har hældt op i en gryde

når al chokoladen er smelten tager du og sætter den på køl natten over og så pisker du den som flødeskum

Det lyder nemt. Tak for dit svar!

Anmeld

11. september 2013

lottemusen

LMX skriver:

Jeg ville lave en appelsin fromage. Opskrift kan Googles.

Og så ville jeg smelte den slags chokolade jeg ville have sammen med fløde v svag varme og tilsætte 3 blade husblas. Køle det helt ned i mindst 8 timer og så piske det op. (ikke overpiske for det skiller nemt) det er vigtigt at du putter husholdningsfilm over så det kommer helt ned og ligge på overfladen af fløden/chokoladen så der ikke dannes kondens. 200g choko til 4-5dl piskefløde.. Alt chokolade som kan smelte kan anvendes..

Tak for dit svar, og for dine tips. Dem må jeg da lige huske, når jeg laver det :-)

Anmeld

11. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
lottemusen skriver:

Tak for tippet med appelsinskrællen!
Ja, jeg vil gerne lave to cremer, men jeg kom i tanke om, om man ikke også kunne lave en bær-creme med frosne bær og flødeskum?
Det synes jeg også vil være lækkert!

Så ska du bare huske at gi bærene et hurtigt opkog, og lade dem køle af, inden du blander dem i flødeskummet!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.