At bo hos sin mor som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
11 svar
1 synes godt om
8. september 2013

Anonym trådstarter

Ja sagen er den jeg er blevet enlig bor pt hos min mor indtil jeg finder mig en bolig og er lige nu igang med at søge de forskellige ting . Men hvordan er det når jeg bor hos min mor kan jeg så stadig få de forskellige ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Ja sagen er den jeg er blevet enlig bor pt hos min mor indtil jeg finder mig en bolig og er lige nu igang med at søge de forskellige ting . Men hvordan er det når jeg bor hos min mor kan jeg så stadig få de forskellige ting?

Nej, du kan ikke få forsørgertillæg som enlig hvis du bor hos din mor...eller andre. Du skal have egen adresse.

Anmeld

8. september 2013

Phoenix

Du kan undersøge om du evt kan få det, hvis det hedder sig at du lejer et værelse hos hende. Kommunen er forpligtet til at yde anonym rådgivning. 

Anmeld

8. september 2013

Mettefpigen

Du får de samme ting, din mor mister bare sin boligsikring....

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Nej, du kan ikke få forsørgertillæg som enlig hvis du bor hos din mor...eller andre. Du skal have egen adresse.

Synes bare jeg har hørt når der ingen chancer overhovedet er for at få et ægteskabeligt lignende forhold må man gerne have adresse sammen altså familie?

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Du får de samme ting, din mor mister bare sin boligsikring....

Okay, hun bor i eget hus så hun mister ikke noget og du er sikker på jeg kan få det hele selvfølgelig udover boligsikring/støtte?

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Phoenix skriver:

Du kan undersøge om du evt kan få det, hvis det hedder sig at du lejer et værelse hos hende. Kommunen er forpligtet til at yde anonym rådgivning. 

Tak for svar ??

Anmeld

8. september 2013

lycly

Wimmie skriver:

Nej man SKAL ikke have egen adresse, så længe det kan bevises at man ikke lever i er ægteskabeligt forhold med dem man bor hos jeg boede hos mine forældre som enlig og havde ret til al den ekstra ydelse osv

Anmeld

8. september 2013

Wimmie

LuLy skriver:

Nej man SKAL ikke have egen adresse, så længe det kan bevises at man ikke lever i er ægteskabeligt forhold med dem man bor hos jeg boede hos mine forældre som enlig og havde ret til al den ekstra ydelse osv

Så er det forskelligt fra kommune til kommune. Her gælder det ægteskabelige forhold og andre forhold hvor man kan blive forsørget - bl.a. forældre.

Der er dog undtagelser og man skal kunne bevise at man ikke deler noget praktisk eller økonomisk - dvs. bor man sammen med sine forældre må man ikke lade mor vaske ens tøj eller spise for deres regning. Man skal selv betale og føre egen husførelse.

Hvordan de vil tjekke ved jeg dog ikke...

Anmeld

8. september 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Rettelse til min tidligere kommentar: det kan være forskelligt fra kommune til kommune, så jeg ville ringe anonymt og spørge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.