sovs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. marts 2008

heaven

Hey

Får jeres unger sovs?

Hvis de går, hvad er det så for noget? Her spiser vi sjældent sovs, men hvis, vi gør er det som regl enten karolines færdige (5%) eller "gør det selv" fra knoor....
Og jeg gider da ikke lave så meget til ham, spiser jo kun en spiseskefuld eller noget til mosen..
Lasse fik sovs for første gang idag, whisky-sovs 5% fra karoline... og mosen røg ned på en helt anden måde, så det skal han have mere af.... Sovs generelt altså...
Hvad gør i rent praktisk? Laver portioner og fryser ned, eller?? Kunne da ikke forestille mig at optøet sovs kan smage særlig godt?? Men er heller ikk den store mester i et køkken...

Kram Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hejsa.
Vi er heller ikke mestre i køkkenet - hverken min mand eller jeg, og sovsen er ligesom hos jer enten Karolines eller Knorrs - og det får hun nogle gange en smule af. Hvis vi har lavet sovs, får hun en skefuld på sin mos - og især bearnaisse´en ryger lige ned:)
Men får vi ikke sovs, gør hun heller ikke - laver ikke ekstra til hende af det.
Kh.
Pernille

Anmeld

22. marts 2008

Joan ( Smallie )

Du kan lave noget kødsovs og fryse ned i isterningbakker og så bare tø det op. Det er et hit her og så er der jo også lidt kød i det.

Hilsen Joan

Anmeld

22. marts 2008

Sille

Freja får sovs ja.. ellers spiser hun det ikke.. men vi får aldrig sovs.. så jeg har købt sådan en lille plastik-flaske med skruelåg(ala dem man kan få fra jensens) med brun sovs og bearnaise. Sådan en holder en uge i køleren og så får hun en sjat af den hver dag..
Det syns jeg er smart.. jeg gider nemlig heller ikke stå og lave sovs til hende kun. Og hun spiser simpelthen ikk kartofler, pasta eller ris uden sovs.. det glider også lidt lettere ned syns jeg.. Ikke så klægt at tygge..

-sille - sovsemester:D

Anmeld

22. marts 2008

ivfmarie

Da jeg prøver at slippe af med elskovshåndtagene får vi heller ikke sovs - særlig tit. Når vi gør får Malte det samme som os. Så sent som igår fik han rødvinssovs til mosen (mums skulle jeg hilse og sige!).
Nå, men et godt råd er at bruge tomatjuice eller grøntssagsjuice som sovs/smagstilsætning - det fås i kartoner og er nemt lige at hælde i mosen. Nu kan man jo også købe alle mulige slags færdigsovser på glas, det er da en nem løsning?

Marie

Anmeld

22. marts 2008

Ny mor

Marius får sovs når vi får - nogle gange hjemmelavet, nogle gange købe - i går var han hos svigermor og fik hjemmelavet flæskestegssovs på grøntsagerne - det var bare et hit!!!!!!!!!!!
kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.