Så er det vist ved at være slut med amningen :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

Bondepigen

Emma har i noget tid virket irritabel, når hun skulle have bryst. Hun tager fat og sutter, men kort efter græder hun og vender  hovedet væk. Det gentager vi så nogle gange, indtil jeg til sidst henter flasken. Hun er det sidste stykke tid kun blevet ammet morgen og aften. Jeg har ikke rigtig fattet om det er irritation over at det ikke løber hurtigt nok/mangel på mælk eller om hun bare ikke gider mere. Flasken vil hun gerne have. Hun stirrer ellers på mine bryster og siger mam mam mam.... Men da det her har stået på i noget tid, er der jo heller ikke længere så meget mælk... så i går prøvede jeg at malke ud, og der var kun ca. 40 ml...

Mon hun bare er ved at blive træt af at få bryst??? Det er hun sikkert, men vil alligevel gerne lige høre om der er nogen der har oplevet det samme, og om i stoppede amningen...? Jeg vil jo heller ikke tvinge hende!!

Men hvis jeg nu skal stoppe, kan jeg så bare stoppe helt nu, eller skal jeg lige amme hende fortsat om aftenen i lidt tid, så det ikke sker så pludseligt, eller er det ok bare at stoppe helt nu, når nu hun egentlig virker irriteret på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Klumpe-dumpe

Det kan godt lyde som om hun ikke vil ammes mere. Temmelig sikkert pga. der ikke er nok mælk til hende.

Mht. at hun kikker på dit bryst og siger mam mam, er nok fordi hun forbinder bryster med mad, og så er det lige meget om det kommer derfra eller flasken.

Jeg tror godt du kan tage en kold tyrker, og bare stoppe her og nu. Går det helt galt, er madpakken jo hurtig at pakke ud, da den jo er lige ved hånden

Anmeld

18. juli 2009

Bondepigen

Tak for svaret

Jeg tror såmænd osse godt hun kan tage en kold tyrker. Hun er ikke så krævende bare hun får noget

Jeg kommer helt sikkert til at savne det (det er så hyggeligt), men så kan jeg da endelig starte op på nupo... 

Anmeld

18. juli 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Tak for svaret

Jeg tror såmænd osse godt hun kan tage en kold tyrker. Hun er ikke så krævende bare hun får noget

Jeg kommer helt sikkert til at savne det (det er så hyggeligt), men så kan jeg da endelig starte op på nupo... 

Kan godt forstå du kommer til at savne det. Det var sørme også en hård beslutning for mig at stoppe da Malucca kun var en mdr. Men hun var simpelthen ikke stor nok til at sutte. Det tog mellem 60 og 80 min, ved hver måltid og så sov hun en time, og så på den igen. Og jeg kunne slet ikke overskue at malke ud, år vi kom hjem fra sygehuset, for at holde produktionen oppe, intil hun ville være stor nok til at klare det selv.

Men vi hygger nu også meget godt med flaskerne. (Altså når ungen gider beslutte sig hvilke flaske hun gider spise af)

Spændt på at høre hvad Emma siger til den kolde tyrker

Nupo, hmmm ja måske man skal prøve det.

Anmeld

18. juli 2009

Bondepigen

Nej, det er bare ikke sjovt. Synd I måtte stoppe, men ved godt, man godt kan hygge alligevel. Det er bare ikke helt det samme, når jeg ikke kan sidde med hende pga. gipsen. Men pyt, vi skulle jo stoppe på et tidspunkt alligevel...

Jeg kan godt forstå, du ikke havde overskud til at holde produktionen i gang til hun blev stor nok... Det er jo i forvejen svært at stå med et barn, der har ekstra behov i en periode...

Anmeld

18. juli 2009

Bondepigen

P.S. I øvrigt har hun ikke virket ked af at undvære bryst i aften...men det har hun nu osse prøvet før. Jeg er spændt på, om hun stadig er ligeglad efter nogle dage....

Anmeld

18. juli 2009

Vinker

Tror det er mangel på interesse så ja det er nok det rette at stoppe amningen!

Plejer hun at spise meget når hun blir ammet eller er det nærmere en hyggetår? Hvis det ikke er ret meget tror jeg sagtens du kan tage en "kold tyrker" og bare stoppe helt. Det gjorde jeg og det fungerede fint. Niklas Emil blev ammet 1-2 gange om natten/morgenen og jeg stoppede fra den ene dag til den anden. Der var dog mælk i brysterene op til et par uger efter, men lige så stille forsvandt det. Men han spiste også kun ca 3-5 min af gangen så det var ikke ret meget....

Anmeld

18. juli 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Nej, det er bare ikke sjovt. Synd I måtte stoppe, men ved godt, man godt kan hygge alligevel. Det er bare ikke helt det samme, når jeg ikke kan sidde med hende pga. gipsen. Men pyt, vi skulle jo stoppe på et tidspunkt alligevel...

Jeg kan godt forstå, du ikke havde overskud til at holde produktionen i gang til hun blev stor nok... Det er jo i forvejen svært at stå med et barn, der har ekstra behov i en periode...

Nu spørger jeg rigtig dumt, men hvordan ammede du Emma, hvis du ikke kan sidde med hende?

Anmeld

18. juli 2009

Bondepigen

Hihi, jeg lå inde i sengen med hende, så fik hun en pude i ryggen.... Og er du da gal der gik lang tid, før vi fandt en måde der fungerede for os begge

Jeg kunne osse godt sidde med hende, men ikke uden hjælp fra kæresten med diverse puder. Det duede bare ikke...

Anmeld

18. juli 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Hihi, jeg lå inde i sengen med hende, så fik hun en pude i ryggen.... Og er du da gal der gik lang tid, før vi fandt en måde der fungerede for os begge

Jeg kunne osse godt sidde med hende, men ikke uden hjælp fra kæresten med diverse puder. Det duede bare ikke...

Gør du det samme når du giver flaske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.