Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
9 svar
4 synes godt om
6. september 2013

hansen201008

hej, jeg er ny herinde, jeg har oprettet profilen idag, da jeg har et lille problem.

min kæreste og jeg prøver på at få et barn, så vi var droppet kondomerne, min menstruation stoppede søndag d. 1/9 og vi har haft sex hverdag siden, så det vil sige 6 dage, ved godt at det er hurtigt, men er det muligt at jeg kunne være gravid, jeg mener så hurtigt efter endt menstruation. Jeg har i løbet af de 6 dage taget 4 teste, hvor den første var SVAG positiv, nr 2 var negativ og de andre 2

e , SVAG positiv.. Kunne det være at jeg er gravid, eller er det usandsynligt så hurtigt efter mens. Vh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Hullabullabulla

hansen201008 skriver:

hej, jeg er ny herinde, jeg har oprettet profilen idag, da jeg har et lille problem.

min kæreste og jeg prøver på at få et barn, så vi var droppet kondomerne, min menstruation stoppede søndag d. 1/9 og vi har haft sex hverdag siden, så det vil sige 6 dage, ved godt at det er hurtigt, men er det muligt at jeg kunne være gravid, jeg mener så hurtigt efter endt menstruation. Jeg har i løbet af de 6 dage taget 4 teste, hvor den første var SVAG positiv, nr 2 var negativ og de andre 2

e , SVAG positiv.. Kunne det være at jeg er gravid, eller er det usandsynligt så hurtigt efter mens. Vh.

Du bør først teste den dag du forventer din mens. Hvis en af dine test har været svag positiv vil jeg tro det kunne være eb skyggestreg eller fordi den har været aflæst efter tid (nogle test bliver falsk positive efter tid)

Så spar dine penge og vent med at teste til næste gang du forventet din mens - og giv den gas i sengen indtil da

Anmeld

6. september 2013

Benjamins'mor

Nej. Så skal det være fordi et kondom har svigtet og du har blødt under graviditeten.

Som regelt har man først æl 2-3 uger efter første mens dag. Du burde ikke have æl OG kunne teste positivt på 14 dage.

Anmeld

6. september 2013

hansen201008

okay tak men jeg har fået at vide at det er forskelligt fra person til person hvornår man har ægløsning, og at det godt kan lade sig gøre lige efter endt mens, men det er nok bare mig der er baby kuldret!

Anmeld

6. september 2013

Chili

hansen201008 skriver:

okay tak men jeg har fået at vide at det er forskelligt fra person til person hvornår man har ægløsning, og at det godt kan lade sig gøre lige efter endt mens, men det er nok bare mig der er baby kuldret!

Men selvom du har så tidlig æl går der typisk 14 dage før man kan teste.
Jeg selv har æl omkring 9-10 dage efter mens. Og første gang jeg testede positivt var jeg 3+4 altså omkring de der 14 dage efter æl

Held og lykke.

Anmeld

7. september 2013

BabyDrømme23

Jeg vil mene at du sagtens kan være blevet gravid Men det med en positiv test kan ikke være rigtigt.

Man kan i princippet blive gravid alle dage undtage på menstruationen, der kan ske forskellige ting i kroppen. Men der er ikke lige så stor sandsynlighed for det lige før og efter mens, som det er midt imellem. Kroppen er et mysterium

Og det er jo sådan at man siger at sædcellerne kan overleve et par dage.

Men held og lykke med PB

Her lykkedes det i første forsøg 

Anmeld

7. september 2013

Rockertand

BabyDrømme23 skriver:

Jeg vil mene at du sagtens kan være blevet gravid Men det med en positiv test kan ikke være rigtigt.

Man kan i princippet blive gravid alle dage undtage på menstruationen, der kan ske forskellige ting i kroppen. Men der er ikke lige så stor sandsynlighed for det lige før og efter mens, som det er midt imellem. Kroppen er et mysterium

Og det er jo sådan at man siger at sædcellerne kan overleve et par dage.

Men held og lykke med PB

Her lykkedes det i første forsøg 

Arrh, det var forkert formuleret.
Vi skærer det lige ud i pap - man har i en cyklus ca. 8-10 timer, hvor et æg er befrugtningsdygtig, dette tidspunkt falder som udgangspunkt og meget vejledende 14 dage før forventet menstruation, så hvis du har 28 dage i din cyklus, er det ca. på 14. dagen, hvis du har 34 dage, er det omkring 20. dagen.

Anmeld

7. september 2013

hansen201008

okay tak, vi bliver bare ved

Anmeld

7. september 2013

BabyDrømme23

Rockertand skriver:

Arrh, det var forkert formuleret.
Vi skærer det lige ud i pap - man har i en cyklus ca. 8-10 timer, hvor et æg er befrugtningsdygtig, dette tidspunkt falder som udgangspunkt og meget vejledende 14 dage før forventet menstruation, så hvis du har 28 dage i din cyklus, er det ca. på 14. dagen, hvis du har 34 dage, er det omkring 20. dagen.

Ja det er jeg da godt klar over, men i princippet kan kroppen godt være forvirret eller gøre andre ting nogle gange, hvorfor så overhoveder være beskyttet sexuelt (om man ikke vil blive gravid) de dage du siger det er umuligt at blive gravid, jo fordi det kan i princippet altid ske, men sandsynligheden er da lille det ved jeg jo Men der er flere der kan blive befrugtet inden de 14 dage du nævner, fx fra dag 10

Anmeld

7. september 2013

hansen201008

Jeg vil gerne lige sige at min mens svinger meget, altså der kan gå 25 dage, 21 dage, 28 dage 30 dage det er forskelligt, så jeg kan jo ikke regne ud hvornår jeg har ægløsning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.