Nogle der rider eller har hest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
5 svar
1 synes godt om
6. september 2013

Malenect

Hej skønne piger :-) jeg er gravid i uge 5-6 , og har altid har egen hest. Jeg oplevede en MA i januar og er endelig blevet gravid igen, så er jo en del mere nervøs denne gang .

Jeg har min egen hest , som jeg rider 4-5 gange i ugen , både dressur , skov og lidt for sjov ridning.
Han er 10 år , og generelt meget rolig :-)
Jeg har tænkt mig at ride indtil jeg ikke kan mere.
MEN , har jo hørt mange ting omkring ridning og graviditet.
Jeg har ikke tænkt mig at holde op med at ride før min krop siger fra.

Hvor meget red i , og hvordan havde i det med det ??
Nogle siger fødslen bliver nemmere fordi man træner sin bækkenbund ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Annette A

Jeg holdt op med at ride da jeg opdagede jeg var gravid fordi jeg ikke ville risikere noget. Men har da hørt det ikke er et problem medmindre man falder af og det er vist mest efter 12 uge. men det er jo noget man må afgøre med sig selv. Mange professionelle ryttere rider indtil de ikke kan mere uden problemer samt mange andre men det er jo med en lille risiko for hvis man falder af kan det går galt og har da hørt om kvinder der har mistet deres barn pga selv et simpelt styrt fra en hest. Så det er ikke risikofrit men der kan jo også ske andre ting i graviditeten som man ikke er herre over så hvis du er tryg ved at fortsætte ridningen skal du da gøre det. Jeg er en meget overforsigtig person når jeg er gravid og tør nærmest ingenting og sådan er vi jo alle sammen forskellige.

Anmeld

6. september 2013

ano14316

Jeg red indtil 3 uger før fødslen..
Jeg synes det var fantastisk at ride... Det holde væske og sådan nogen væk.. det var en rar måde at få rørt flodhestekroppen...
Jeg red 2-4 gange om ugen... Min. Hver 3 dag. Da jeg ellers fik rigtig meget væske i kroppen...
Når maven bliver stor mister man en del af hjælpen i benene, hvilket var ret problematisk med den hest jeg red, men det bar kun de sidste 2 uger inden jeg stoppede, og det var årsagen til at jeg stoppede... Altså at jeg ikke kunne ride hende uden fuldt funktionelt sæde...

Anmeld

6. september 2013

FrkZier

Malenect skriver:

Hej skønne piger :-) jeg er gravid i uge 5-6 , og har altid har egen hest. Jeg oplevede en MA i januar og er endelig blevet gravid igen, så er jo en del mere nervøs denne gang .

Jeg har min egen hest , som jeg rider 4-5 gange i ugen , både dressur , skov og lidt for sjov ridning.
Han er 10 år , og generelt meget rolig :-)
Jeg har tænkt mig at ride indtil jeg ikke kan mere.
MEN , har jo hørt mange ting omkring ridning og graviditet.
Jeg har ikke tænkt mig at holde op med at ride før min krop siger fra.

Hvor meget red i , og hvordan havde i det med det ??
Nogle siger fødslen bliver nemmere fordi man træner sin bækkenbund ?

Jeg ville nok hoppe over springene, men bare 'nøjes' med hygge ridning når du kommer lidt længere hen, men hvis du er en god rytter (som man jo næsten må gå ud fra) synes jeg godt du kan fortsætte stille og roligt

Anmeld

6. september 2013

Malenect

FrkZier skriver:

Jeg ville nok hoppe over springene, men bare 'nøjes' med hygge ridning når du kommer lidt længere hen, men hvis du er en god rytter (som man jo næsten må gå ud fra) synes jeg godt du kan fortsætte stille og roligt

Jeg har også bestemt at jeg ikke vil springe , det må han undvære :-)
Men mærker overhovedet ingenting til at jeg er gravid nu , så jeg nyder at komme ud og ride .
Det er bestemt ikke en hest som smider mig af ,men altså , det er jo et dyr og man kan aldrig vide ..
Men har bare hørt rigtige mange gode ting angående graviditet og ridning, og har også tænkt at fortsætte til jeg kan, ellers må jeg få en part på ham , som kan ride ham de dage keg ikke kan ,.

Har nemlig heller ikke lyst til at bare sætte mig hen i et hjørne og lave ingenting bare fordi man er gravid

Anmeld

6. september 2013

Malenect

FrkZier skriver:

Jeg har også bestemt at jeg ikke vil springe , det må han undvære :-)
Men mærker overhovedet ingenting til at jeg er gravid nu , så jeg nyder at komme ud og ride .
Det er bestemt ikke en hest som smider mig af ,men altså , det er jo et dyr og man kan aldrig vide ..
Men har bare hørt rigtige mange gode ting angående graviditet og ridning, og har også tænkt at fortsætte til jeg kan, ellers må jeg få en part på ham , som kan ride ham de dage keg ikke kan ,.

Har nemlig heller ikke lyst til at bare sætte mig hen i et hjørne og lave ingenting bare fordi man er gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.