Puha havde aldrig troet det skulle blive mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
2 svar
2 synes godt om
6. september 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 

Hold nu op det lang tid siden jeg har været på baby.dk så lang tid siden at jeg var nød til at oprette en ny profil  

Nåå men nu blev det altså lige nødvendigt at brude det igen 

Jeg bor i jylland med min mand og 2 børn og vi er nu blevet enige om at vi bare ikke er gode for hinanden og køre hinanden for meget ned  Jeg går hjemme med en dep. og føler det meste af tiden at jeg ikke kan komme oven på pga ham og han føler jeg trækker ham ned. Så der jo ingen tvivl om at det bedste for os og vores børn er at vi flytter hver til sit  Selv om det mega hård tror jeg virkelig på at det er den absolut bedste løsning så vi kan finde os selv igen og måske se om vi så kan finde hinanden igen 

Nåå men jeg aner jo overhoved ikke hvor jeg skal starte og hvad jeg skal gøre  vi 100% enige om at jeg og ungerne skal flytte tilbage til sjælland hvor alt vores familie liv er. Men hold da op jeg er total lost 

Kram en ano denne gang. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

Hold nu op det lang tid siden jeg har været på baby.dk så lang tid siden at jeg var nød til at oprette en ny profil  

Nåå men nu blev det altså lige nødvendigt at brude det igen 

Jeg bor i jylland med min mand og 2 børn og vi er nu blevet enige om at vi bare ikke er gode for hinanden og køre hinanden for meget ned  Jeg går hjemme med en dep. og føler det meste af tiden at jeg ikke kan komme oven på pga ham og han føler jeg trækker ham ned. Så der jo ingen tvivl om at det bedste for os og vores børn er at vi flytter hver til sit  Selv om det mega hård tror jeg virkelig på at det er den absolut bedste løsning så vi kan finde os selv igen og måske se om vi så kan finde hinanden igen 

Nåå men jeg aner jo overhoved ikke hvor jeg skal starte og hvad jeg skal gøre  vi 100% enige om at jeg og ungerne skal flytte tilbage til sjælland hvor alt vores familie liv er. Men hold da op jeg er total lost 

Kram en ano denne gang. 

Ja puha en hård beslutning... Men du skal nok klare det!

Synes det lyder rigtig fornuftigt at flytte tilbage til dit netværk.

Har ikke selv stået i din situation, men tænker at du først og fremmest skal have fat i en bolig. Ind og skriv dig op i de boligselvskaber der er i det område du søger. Prøv evt at ringe og forklare situationen, nogen gange er de flinke og kan finde noget lidt hurtigere.
Ellers prøv boligportalen og andre lignende sider hvor der også findes private udlejere. Post en annonce på FB og benyt dig af dit netværk.

Skilsmisse/seperation kan man vist søge om på nettet nu.

Tror ikke du kan få noget som alene forsørger så længe i er gift/bor under samme tag. Men når boligen er i hus skal du søge friplads til børnene (du skal nok allerede nu få skrevet dem op i de institutioner de skal være i), forhøjet børnebidrag osv. Husk også at søge boligsikring når du har fundet bolig.

Har i fælles økonomi og skal manden blive boende, kan i allerede få delt bugetten op nu, og så kan du overføre husleje mv i den tid i fortsat bor sammen. Så skal du ikke bøvle med det når du flytter, men kun tilmelde dine egne nye udgifter.
Har i fælles lån skal i også finde en ordning på det, evt sammen med banken.

Held og lykke

Anmeld

6. september 2013

Mettefpigen

Det er aldrig sjovt at gå fra hinanden, og der er så mange ting der skal tænkes på...... :-( :-( :-(

Jeg vil skrive lidt ligesom den anden....
Kig efter bolig, og institutioner..... Du kan først få enlig forsørger når du er flyttet!....
Når du er flyttet så kan du søge: boligsikring, forhøjede børnetilskud, børnebidrag fra faren og friplads.....

Og få noget psykologhjælp til dig selv, når du har en dep nu så er det vigtigt du får snakket det hele igennem...... Har selv været det igennem....,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.