To på su og kommende praktikløn????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
8 svar
1 synes godt om
5. september 2013

Zelinasmor

Hejsa.

Sagen er den at både min kæreste og jeg studere. Vi får forsørgertillæg til samboende på SU. Hvad nu når jeg skal 6 måneder i lønnet praktik? (Går på pædagogudd.) I forvejen mister jeg 4000 udbetalt i forhold til nu, men mister min kæreste hans forsørgertillæg fordi jeg i de 6 måneder ikke er på SU?? Synes det er mega rodet. Og jeg synes det er lidt vildt at en praktikløn kun giver ca. 7100 udbetalt i forhold til SU'en som forsørger. Hvis han mister de ca. 2000 han får udbetalt som tillæg, ja.. Så har vi ikke råd til at få mad på bordet længere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Mettefpigen

Når du ikk får SU tror jeg heller ikk at han vil få forsørgertillæg....

Anmeld

5. september 2013

Krussedulle

xoxotasha skriver:

Hejsa.

Sagen er den at både min kæreste og jeg studere. Vi får forsørgertillæg til samboende på SU. Hvad nu når jeg skal 6 måneder i lønnet praktik? (Går på pædagogudd.) I forvejen mister jeg 4000 udbetalt i forhold til nu, men mister min kæreste hans forsørgertillæg fordi jeg i de 6 måneder ikke er på SU?? Synes det er mega rodet. Og jeg synes det er lidt vildt at en praktikløn kun giver ca. 7100 udbetalt i forhold til SU'en som forsørger. Hvis han mister de ca. 2000 han får udbetalt som tillæg, ja.. Så har vi ikke råd til at få mad på bordet længere. 

Ja, det tror jeg faktisk at han mister

Når du ikke er SU berettiget, så kan han heller ikke få de ekstra tillæg.

Anmeld

5. september 2013

Krussedulle

xoxotasha skriver:

Hejsa.

Altså, mener du forsørgertillæg? Eller det tillæg man får, som forsørger, der bor sammen med en SU-modtager?

For det er jo to forskellige tillæg

Det første mister han ikke, men det andet, det kan han ikke få! Og han kan også først søge om det, igen, når du har været på SU i 3 mdr

Anmeld

5. september 2013

Zelinasmor

Krussedulle skriver:

Altså, mener du forsørgertillæg? Eller det tillæg man får, som forsørger, der bor sammen med en SU-modtager?

For det er jo to forskellige tillæg

Det første mister han ikke, men det andet, det kan han ikke få! Og han kan også først søge om det, igen, når du har været på SU i 3 mdr

Det er som samboende med en anden på SU. Tror ikke der går de 3 måneder efterfølgende fordi de kan se allerede nu at jeg er tilbage på SU August igen. Jeg tror ikke det funger som hvis jeg nu startede på en uddannelse og han derfor skulle vente. Er godt klar over at han nok mister det de 6 måneder. Men tænkte at der måske var en herinde som har været igennem det samme. 

Anmeld

5. september 2013

Krussedulle

xoxotasha skriver:

Det er som samboende med en anden på SU. Tror ikke der går de 3 måneder efterfølgende fordi de kan se allerede nu at jeg er tilbage på SU August igen. Jeg tror ikke det funger som hvis jeg nu startede på en uddannelse og han derfor skulle vente. Er godt klar over at han nok mister det de 6 måneder. Men tænkte at der måske var en herinde som har været igennem det samme. 

Det har jeg og skal igen til februar

Jeg kunne først søge om det igen, efter at min mand, havde fået SU i 3 mdr. Så selvom hans praktik sluttede 1/2, fik jeg først tillægget fra 1/5!

Anmeld

6. september 2013

pcoramt

xoxotasha skriver:

Hejsa.

ja i mister desværre tillæget :/

Anmeld

6. september 2013

baby012

I mister tillæget, men tror jeg ville ringe til udbetaling Danmark, det noget med at man kan få et ekstra tillæg til børne ydelse  

Anmeld

6. september 2013

Zelinasmor

Tak for svar piger. Jeg må ringe til udbetaling danmark allerede nu så der er styr på tingene. Håber vi kan få lidt derfra så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.