Anonym skriver:
Ja, hvor går grænsen mht plukveer?
Jeg har rimelig mange, altså hver gang jeg rejser mig og hver gang jeg går, sådan har det været i et par uger nu (er 22 uger i dag) Her til eftermiddag er de også begyndt at nive ret meget, Jeg bliver helt forpustet og er nødt til at stoppe op, nu ligger jeg på sofaen og synes det føles som om min mave spænder helt vildt men den er ikke hård
Nu er jeg faktisk blevet ret nervøs og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre - for jeg kan slet ikke finde ud af hvordan plukveer egentlig må føles? 
Jeg synes du skal kontakte din jm eller fødegangen.
Jeg har selv døjet utrolig meget med plukkeveer, og jeg vidste heller ikke, hvor mange der var ok. Da jeg var i uge 21 tog jeg til vagtlægen, fordi jeg havde rigtig mange plukkeveer. Jeg troede så det evt. kunne være en blærebetændelse jeg havde - ringede til vagtlægen, og de ville gerne se mig. Der var ingen blærebetændelse, så jeg blev indlagt og fik scannet min livmoderhals. Den var heldigvis ikke afkortet, så blev sendt hjem med besked på slappe fuldstændig af de næste dage - måtte kun rejse mig og gå på toilettet. Hvis ikke det blev bedre skulle jeg kontakte min egen læge.
Fik dem lidt under kontrol, men så snart jeg bevæger mig for meget, kommer de med det samme.
Her da jeg var i uge 25 fik jeg voldsomt mange igen en dag. 10-20 i timen, når det var værst. Ringede til fødegangen, som sagde, at det var alt for mange, og de ville gerne se mig. Fik scannet livmoderhalsen igen, og den var afkortet med lidt over en cm siden dengang i uge 21. Blev derfor sendt hjem med besked på fuldstændig ro igen. Denne gang havde jeg så en blærebetændelse, som jeg ikke havde mærket noget til, men som sikkert var skyld i meget af det.
Så synes helt sikkert du lige skal ringe for at høre, hvordan og hvorledes du skal forholde dig. Du må ikke tænke, at du er for pylret

. Det er slet ikke sikkert de vil se dig, men i hvert fald kan du få ro - det hjælper også meget på plukkeveerne.