Ammeindlæg i uld -erfaring søges!!:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

MorEllen

lhn89 skriver:

Jeg havde både i uld - uld og silke og så i bambus.

Alle har været helt fantastiske, dog suger dem i bambus noget mere 

Tak Det var interessant Bambus? Det har jeg ikke hørt om! Er de bløde? Hvordan skal de behandles? Hvor tit skulle du vaske indlæggene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

lhn89

MorEllen skriver:

Tak Det var interessant Bambus? Det har jeg ikke hørt om! Er de bløde? Hvordan skal de behandles? Hvor tit skulle du vaske indlæggene?

De var super bløde! men det synes jeg ny egentlig at det meste bambus (som bruges til tekxtiler) er De skulle do vaskes lidt oftere end uld

Anmeld

5. september 2013

Isabella_mor

MorEllen skriver:

Hejsa! Er der nogen her som har erfaring med ammeindlæg i uld? Ved mit første barn brugte jeg kun engangsindlæg fra Libero, men jeg blev så sår og døjet rigtig meget med ammingen. Nu kommer lillesøster snart, og jeg kunne tænkt mig at bruke uldindlæg for at se om det kan gøre en forskel... Håber jeg kan lykkes med ammingen denne gang. Vil gerne høre hvilke erfaringer I har med det! Har I brugt indlæg med lanolin? Holder brysterne sig tøre? Lugter det? Er de behagelige? Bring it on

jeg brugte indlæg i uld og det var SÅ GODT fordi at jeg fik min søn om vinteren og det GØR SÅ ONDT når mælken løber til, og det gør endnu mere ondt når det bliver koldt.. 

og så vaskede jeg dem i håndvasken med uldvaskemiddel... Det var det bedste foruden brystvortecreme jeg købte til mig selv i min ammeperiode

Anmeld

5. september 2013

Hjaltesmor

Jeg brugte uld med lanolin. Lanolin gør jeg ulden vandtæt og dermed suger de ikke. De holder brystet varmt og sikrer mod brystbetændelse. derfor havde jeg bomulds- eller engangsindlæg under. Dvs. jeg brugte en kombination af bomuldsindlæg og kæmpe uldindlæg med lanolin. Det fungerede rigtigt godt. Jeg havde ingen problemer med amning, ingen sår (de giver også god lufttørring til vorterne) og ingen brystbetændelse.

Men det ved jeg jo, om jeg ville have fået ellers.

Min nabo, som døjede voldsomt med brystbetændelse ved sin først og var indlæg med det 2 gange, arvede mine uldindlæg og ammede dobbelt så lang tid anden gang som første gange - helt uden brystbetændelse.

Anmeld

6. september 2013

MorEllen

Isabella_mor skriver:

jeg brugte indlæg i uld og det var SÅ GODT fordi at jeg fik min søn om vinteren og det GØR SÅ ONDT når mælken løber til, og det gør endnu mere ondt når det bliver koldt.. 

og så vaskede jeg dem i håndvasken med uldvaskemiddel... Det var det bedste foruden brystvortecreme jeg købte til mig selv i min ammeperiode

Tak for dit svar Jeg skal definitivt gå for indlæg i uld.. Nu har jeg jo prøvet engangs, og det var ikke optimalt.. Brystvortekrem har jeg allerede købt Hvilken type havde du? En lanolinsalve?

Anmeld

6. september 2013

MorEllen

Hjaltesmor skriver:

Jeg brugte uld med lanolin. Lanolin gør jeg ulden vandtæt og dermed suger de ikke. De holder brystet varmt og sikrer mod brystbetændelse. derfor havde jeg bomulds- eller engangsindlæg under. Dvs. jeg brugte en kombination af bomuldsindlæg og kæmpe uldindlæg med lanolin. Det fungerede rigtigt godt. Jeg havde ingen problemer med amning, ingen sår (de giver også god lufttørring til vorterne) og ingen brystbetændelse.

Men det ved jeg jo, om jeg ville have fået ellers.

Min nabo, som døjede voldsomt med brystbetændelse ved sin først og var indlæg med det 2 gange, arvede mine uldindlæg og ammede dobbelt så lang tid anden gang som første gange - helt uden brystbetændelse.

Ok Tak for dit svar! Så hvis jeg skal bruge kun uldindlæg så bør jeg vælge nogle der er lavet sådan at de kan vaskes i maskine (og dermed ikke indeholder lanolin..). Vil helst prøve at bruke kun uld og ikke andet under, men nu vil det jo vise sig hvordan det vil fungere.

Anmeld

6. september 2013

Hjaltesmor

Ja, spørgsmålet er så bare, om ikke du siver igennem... altså hvis ikke der er lanolin i (så er de jo ikke vandtætte). Måske kan man få nogle med pul på bagsiden..? Kombinationen af lanolin-behandlet uld og bomuld virkede i hvert fald fint.

Vær opmærksom på, at lanolinen fungerer som selvrensende sæbe. Derfor er det meget sjældent, man har brug for at vaske lanolin-behandlede ammeindlæg.

Anmeld

6. september 2013

MorEllen

Hjaltesmor skriver:

Ja, spørgsmålet er så bare, om ikke du siver igennem... altså hvis ikke der er lanolin i (så er de jo ikke vandtætte). Måske kan man få nogle med pul på bagsiden..? Kombinationen af lanolin-behandlet uld og bomuld virkede i hvert fald fint.

Vær opmærksom på, at lanolinen fungerer som selvrensende sæbe. Derfor er det meget sjældent, man har brug for at vaske lanolin-behandlede ammeindlæg.

Nå ja.. det har jeg ikke tænkt på.. Hmmm  Kan de i bomuld vaskes eller smed du dem ud? Lavet du dem bare selv eller?

Anmeld

6. september 2013

Hjaltesmor

MorEllen skriver:

Nå ja.. det har jeg ikke tænkt på.. Hmmm  Kan de i bomuld vaskes eller smed du dem ud? Lavet du dem bare selv eller?

Jeg dur ikke med en symaskine, så jeg købte dem (fx i Babysam eller pure baby). Og vaskede dem bare med min alm. 60 graders hvidvask.

Anmeld

6. september 2013

Isabella_mor

Tak for dit svar Jeg skal definitivt gå for indlæg i uld.. Nu har jeg jo prøvet engangs, og det var ikke optimalt.. Brystvortekrem har jeg allerede købt Hvilken type havde du? En lanolinsalve?

Jeg havde den fra danatekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.