Åh den SU!, den er svær at regne ud!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. september 2013

Aagaard

Hej alle sammen

Jeg håber at der er en af jer der ved noget og kan hjælpe mig lidt.

Jeg har gået på barselsklip nu her (dobbelt)og skal nu tilbage på almindelige klip.
Før mine barselsklip begyndt havde jeg forsørgertillæg til både SU og SU-lån, da min kæreste også studerede.

Nu er han færdig, men har fået Psoriasisgigt i hele kroppen og kan jo slet ikke arbejde og går derfor indtil viddere på sygedagpenge - som jo er LIDT mere end den SU, med forsørgertillæg til både SU og SU-lån vi fik før.

MEN så ser jeg jo til min store frygt at man altså kun kan få forsørgertillæg til SU-lånet når man er samboende med en der ikke får SU! Åhhh nej! 

Mit spørgsmål er så - kan det virkelig passe at jeg ikke kan få mere i SU selvom jeg er forsørger og bor sammen med en der altså ikke får mere i syge dagpenge end vi fik på SU?

Mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Karina84

Jep, du kan faa din almindelige SU og saa kan du faa dobbelt SU laan. Det er i hvert fald hvad min mand kan faa, og mener der gælder samme regler for mor og far.

Anmeld

5. september 2013

Aagaard

Karina84 skriver:

Jep, du kan faa din almindelige SU og saa kan du faa dobbelt SU laan. Det er i hvert fald hvad min mand kan faa, og mener der gælder samme regler for mor og far.

Pis - hmm øv nå
Vi må vidst til at flytte så...

Tak for hjælpen, det er så godt at der altid er hjælp at hente her inde

Anmeld

5. september 2013

Karina84

Aagaard skriver:

Pis - hmm øv nå
Vi må vidst til at flytte så...

Tak for hjælpen, det er så godt at der altid er hjælp at hente her inde

Det var saa lidt 

Her lever vi paa mine barsels dagpenge og min mands SU og det gaar fint. Blev færdiguddannet for et aar siden, saa indtil da levede vi for to gange SU, dog med SU-laan begge to. Men tja, synes nu vi klarer os fint nu ogsaa 

Anmeld

5. september 2013

Aagaard

Karina84 skriver:

Det var saa lidt 

Her lever vi paa mine barsels dagpenge og min mands SU og det gaar fint. Blev færdiguddannet for et aar siden, saa indtil da levede vi for to gange SU, dog med SU-laan begge to. Men tja, synes nu vi klarer os fint nu ogsaa 

Jo jo, vores problem er bare at vores budget ligger efter to SU'er med fuld lån og forsørgertillæg og det er stramt.
Så 2000,- mindre om måneden er ret voldsomt og vi har ikke flere steder at stramme ind. Faktisk skal min kæreste jo have dyr medicin.

Nå der er jo ikke andet at gøre end at holde op med at pive og se at få solgt huset og finde en lejlighed til mindre end 7000 om måneden.

Det skal jo nok gå - vi skal bare lige have slugt nogle kameler af den store sandede slags...

Anmeld

5. september 2013

serinasmor

Aagaard skriver:

Jo jo, vores problem er bare at vores budget ligger efter to SU'er med fuld lån og forsørgertillæg og det er stramt.
Så 2000,- mindre om måneden er ret voldsomt og vi har ikke flere steder at stramme ind. Faktisk skal min kæreste jo have dyr medicin.

Nå der er jo ikke andet at gøre end at holde op med at pive og se at få solgt huset og finde en lejlighed til mindre end 7000 om måneden.

Det skal jo nok gå - vi skal bare lige have slugt nogle kameler af den store sandede slags...

RAv ...

Håber i får solgt hus hurtigt uden for stort et tab og finder en god bolig

Hvad evt med afdragsfrit lån på huset? Kommer selvfølgelig an på hvor lang tids uddannelse du har tilbage og om i har råd til at sidde i det når du bliver færdig ... Husk at indregne at det ikke er sikkert du kommer i job fra dag 1

Udover det må i kunne få friplads hvis i ikke allerede har det og særligt tilskud til studerende forældre ...

Anmeld

5. september 2013

Aagaard

serinasmor skriver:

RAv ...

Håber i får solgt hus hurtigt uden for stort et tab og finder en god bolig

Hvad evt med afdragsfrit lån på huset? Kommer selvfølgelig an på hvor lang tids uddannelse du har tilbage og om i har råd til at sidde i det når du bliver færdig ... Husk at indregne at det ikke er sikkert du kommer i job fra dag 1

Udover det må i kunne få friplads hvis i ikke allerede har det og særligt tilskud til studerende forældre ...

Ja r'v!
Det kunne godt være at vi kan lave lånet om - vi skal under alle omstændigheder have en god snak med vores (forøvrigt fantastisk søde og dygtige) bankrådgiver. Vi vil så gerne kunne blive i huset, men vi vil også gerne have at der er penge nok til at kunne tillade os at sætte et barn mere i verden i løbet af et par år (jeg er færdig om 3½ år hvis vi ikke støder ind i flere problemer - jeg er kommet ½ år bagud pga at min kæreste brugte hele 2012 i en depression)

Tak 

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.