blankholm skriver:
Jeg er enlig mor, og jeg er dog i arb men ikke med meget mere i løn end hvis jeg fik fra staten
Jeg har bil, det er dyrt og man må ofte vende og dreje men jeg får det til at kører rundt, men du skal tage højde for hvad forsikringen vil koste om året, afgifter m.m.
Jeg valgte en fabriksny bil som koster 1300 om månede i afbetaling, 10.000 om året i forsikring indtil maj næste år hvor jeg er 25 der falder den ret meget og så afgifterne.
Bruger benzin for 1-1500 om måneden ca og så hvis man nu kører galt så er der selvrisiko du skal betale og til service hvert år skal du osse regne med osv 
Vi har også købt en fabriksny bil til 1300 i afbetaling om måneden.
Vi valgte at få vores forsikring gennem fagforeningen. Det vil jeg også anbefale ts at undersøge sin mulighed for, for så kan man typisk komme ret meget længere ned i årlige forsikringsudgifter. Vores forsikring koster også i udgangspunket 10.000 om året, men er via fagforeningen barberet ned til 7000.
De 2 første årlige syn forhandlede vi med i købet af bilen. Det samme med vinterdæk, 1 års dækhotel og første skift. Dette er eksempler på ting, som det tit kan betale sig at forsøge at forhandle med på billige biler, hvor selve bilens pris tit ikke kan forhandles ret meget ned.
Mht. risikoen for at køre galt, ville jeg anbefale, at man sparede selvrisikoen op (det er typiske et par tusinde) og så lader dem stå på en konto. Så skal man ikke tænkte mere på det - i udgangspunktet hører det vel til sjældenhederne, at man kører galt, så det er nok ikke så ofte, man har brug for at opspare det beløb.
Anmeld