2 gangs fødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg føler mig utryk ved at skulle hjemme allerede få timer efter at lillebror kommer til verden... Kan det passe man bliver sendt hjem eller hvordan fungere det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg føler mig utryk ved at skulle hjemme allerede få timer efter at lillebror kommer til verden... Kan det passe man bliver sendt hjem eller hvordan fungere det?

Jeg skulle bede om at komme hjem, både ved nr 2 og 3!.

De forventede nærmest at jeg blev et par dage..

Jeg ved ikke hvorfor...?! men snak med din jm om dine følelser!

Anmeld

4. september 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

Ja, hvis du har haft en ukompliceret fødsel, så kommer du hjem efter ca. 4 timer..

Er der noget specielt, der gør dig utryg ved at skulle føde ambulant?

Måske du kan tage en snak med JM omkring denne utryghed, og få en ordning i stand?

Jeg har f.eks fået lov til at få en overnatning på barselsgangen, selvom jeg er 2. gangsfødende og det har jeg fået lov til, fordi jeg havde problemer med amningen med min søn og gerne vil have noget mere hjælp til forhåbentligt at få ordentligt gang i amningen denne gang..

Anmeld

4. september 2013

Benjamins'mor

Som andengangs fødende føder man som regelt ambulant, det betyder du kommer hjem 5-6 timer efter fødslen, ja.
Men du KAN vælge at betale en pris og komme på barsels hotellet, hvor der også er personale som på barselsgangen. Prisen ved jeg ikke noget om, da det er meget forskelligt fra sygehus til sygehus.

Men hvis du er meget utryg ved det, ville jeg tage en snak med jordemoderen om det. Det kan jo være du kan få lov at være på barselsgangen et par dage.

Anmeld

4. september 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Jeg skulle bede om at komme hjem, både ved nr 2 og 3!.

De forventede nærmest at jeg blev et par dage..

Jeg ved ikke hvorfor...?! men snak med din jm om dine følelser!

Tænker også med amning, det gad jeg godt det kom igang. Er jo stadig ung 21

Anmeld

5. september 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Tænker også med amning, det gad jeg godt det kom igang. Er jo stadig ung 21

Det var vist grunden til at jeg skulle blive! (når jeg tænker over det!)

De ville have at det kørte, før jeg tog hjem

Anmeld

5. september 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Normalvis ja, hvis alt går godt. Men vent og se om ikke din følelse ændrer sig. Jeg var også vildt utryg lige indtil jeg havde født. Så ville jeg bare gerne HJEM! Kunne ikke se hvad de kunne gøre for mig..

Anmeld

5. september 2013

sus82

Jeg har været meget nervøs over bare at skulle hjem, netop pga amning. Men jeg har snakket med min jordemoder og sundhedsplejerske, og man bliver ikke sluppet helt. De første døgn kan du altid kontakte sygehuset og du skal også ind og have taget hældøre hvor man også vil snakke om hvordan det går. Du kan også lave en aftale med din sundhedsplejerske om et tidligt besøg. Men tag en snak med din jordemoder, hun kan sikkert berolige dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.