Baby, kandidatstuderende, job og barsel - sådan gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. september 2013

Lillepigen2

Hej alle

Da kæresten og jeg var meget i tvivl om hvornår det ville være smartest at få børn og hvornår det i vores liv ville passe bedst ind, savnede jeg lidt nogle erfaringer fra andre. Nu da vi har fundet ud af det, vil jeg gerne dele mine erfaringer med dem der kunne være interesserede.

Jeg er uddannet ingeniør og havde job fra maj12, men var ikke særlig glad for mit job, både selve jobbet og så afstanden. Vi ville gerne "snart" have børn, men skulle man så det på det gamle job og så skifte job under barsel? Eller var det måske på tide at læse videre(som jeg hele tiden havde vidst jeg ville) og så få børn under studiet?

Min kæreste arbejder, så rent økonomisk, var det ikke afgørende om det var det ene eller det andet.

Det vi/jeg endte med at gøre, var at opsige mit job med henblik på at læse videre. Jeg søgte dog imidlertidig(inden jeg sagde op) et studiejob, som jeg kunne have på fuld tid frem til studiestart, og på den måde sikre at bevare kontakten til erhvervslivet og fortsætte med at få erfaring.

Jeg opsagde altså mit fuldtidsingeniørjob pr. 30 maj-13, og 9 juni-13 startede jeg på mit nye studierelevante job. Dette var egentlig også ingeniørjob, dog til en lidt mindre løn, da jeg jo var ansat som studine og helt andre forhold rent juridisk uden opsigelse osv. Det var dog alligevel det mest hensigtsmæssige for mig, da dette job lå 10 min fra min bopæl kontra 100km fra mit tidligere job.

Vi forsøgte jo i al den her planlægning at lave en lille spire, og det lykkedes heldigivs Så jeg er omkring 12 uger henne i slutningen af juni. Dvs. JA, jeg er lige startet på nyt job og er gravid og det havde jeg ikke fortalt dem Det var ikke en rar følelse. Det var det værste jeg længe har gået med, men det var bare så rigtigt for os.