Hjælp til "plejemidler"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
3 svar
1 synes godt om
3. september 2013

Annemette07

Det er måske et dumt spørgsmålet nogen, men er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal bruge på badeværelset: creme sæbe mm til den lille. Kom gerne med ting hvad i ikke ville kunne undvære til den lille og hvad der er rart at have? :-)

Jeg er førstegangs fødende og har termin den 21/10 men er lidt i vildrede med hvad jeg skal have købt af pleje til den lille når han kommer :-)

Alle gode råd modtages med kyshånd ! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Koen.

Annemette07 skriver:

Det er måske et dumt spørgsmålet nogen, men er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal bruge på badeværelset: creme sæbe mm til den lille. Kom gerne med ting hvad i ikke ville kunne undvære til den lille og hvad der er rart at have? :-)

Jeg er førstegangs fødende og har termin den 21/10 men er lidt i vildrede med hvad jeg skal have købt af pleje til den lille når han kommer :-)

Ingenting Vi har brugt vådservietter og skumklude, det er det. vi har ikke brugt sæbe ovs før det var ret så gamle

Anmeld

3. september 2013

Smilehul

Annemette07 skriver:

Vi er nok meget forskellige på det punkt, men jeg elsker når et barn dufter RENT! man skal jo ikke bruge meget sæbe så, så skadeligt er det jo heller ikke for barnet  og så en god fed creme til numsen, hvis det skulle være nødvendigt. 

Vådservietter er altid gode at have, selvom barnet vaskes, de er "bare" praktiske 

Anmeld

3. september 2013

Frejsmor

Mens de er helt små bruger man ikke det vilde til dem.. Vi fik anbefalet en smule babyolie i badevandet og babyolien er også fantastisk hvis baby skulle få arp..

Sæbe er vi først rigtig begyndt at bruge efter bassen er blevet et år og er begyndt at blive lidt mere beskidt i det..

Så er det en god ting at have noget til rød hale, vi har brugt zinksalve hvis han var en smule rød(har aldrig haft problemer), men der er også andre slags cremer man kan bruge til samme formål..

Og når det er et efterårs/vinterbarn så er det godt at have en god fed creme til at smørre baby med i ansigtet, så det beskytter mod kulden når de skal ud og sove i barnevognen.. Der skal du bare huske at cremen ikke må indeholde vand, da det jo fryser når det er koldt - jeg har været meget glad for ceridal fedtcreme, som han fåes på apoteket..

Udover det er det jo bare skumklude og vådservietter man rigtig har behov for..

Hvis du har fået alle de der gratis babypakker, hvor der er små prøver med af diverse cremer mm. så er du i virkeligheden ret godt rustet på det punkt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.