maven i uge 27+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
10 svar
3 synes godt om
3. september 2013

Guldet

ihh synes tiden snegler sig afsted -kan ikke vente til at få lillesøster at se - kramme og kysse hende

Sidst i sep. skal jeg til ekstra skanning, for at se om moderkagen har flyttet sig, og ikke blokere for fødseludgangen  Her er der lige et billede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

ms86

Hvor er du fin! 

Uh, er du "nervøs" for den scanning, eller har du det ok?! Jeg er én af de få hvor moderkagen ikke rykkede sig (i sidste graviditet), så hvis du har brug for at dele nogle tanker, så sig til. 
Men  for dig - jeg kender 4 hvor den flyttede sig, så sandsynligheden er på din side!

Anmeld

3. september 2013

ønskebørn74

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

ihh synes tiden snegler sig afsted -kan ikke vente til at få lillesøster at se - kramme og kysse hende

Sidst i sep. skal jeg til ekstra skanning, for at se om moderkagen har flyttet sig, og ikke blokere for fødseludgangen  Her er der lige et billede

Dejlig dejlig mave.. 

Anmeld

3. september 2013

Guldet

ms86 skriver:

Hvor er du fin! 

Uh, er du "nervøs" for den scanning, eller har du det ok?! Jeg er én af de få hvor moderkagen ikke rykkede sig (i sidste graviditet), så hvis du har brug for at dele nogle tanker, så sig til. 
Men  for dig - jeg kender 4 hvor den flyttede sig, så sandsynligheden er på din side!

Tak skal du have

Nej er som sådan ikke nervøs for skanningen. På en måde håber jeg at skulle have planlagt kejsersnit, fordi det er det jeg kender til ( fik dog akut kejsersnit med den første. Men håber også at jeg kan føde normalt denne gang--.. åh er i vildrede hvad jeg føler.. så det er op til skæbnen. Jeg skal til en skanning nuher, når jeg er i uge 30, hvis den ikke har rykket sig der, planlægger man så allerede dato for kejsersnit? eller skal man til en skanning igen senere igen og se? undskyld alle spørgsmålene

Anmeld

3. september 2013

Guldet

ønskebarn74 skriver:

Dejlig dejlig mave.. 

Tak søde og ilm 

Anmeld

4. september 2013

Lotus86

Den er bare så super fin den mave

Anmeld

4. september 2013

ms86

Tak skal du have

Nej er som sådan ikke nervøs for skanningen. På en måde håber jeg at skulle have planlagt kejsersnit, fordi det er det jeg kender til ( fik dog akut kejsersnit med den første. Men håber også at jeg kan føde normalt denne gang--.. åh er i vildrede hvad jeg føler.. så det er op til skæbnen. Jeg skal til en skanning nuher, når jeg er i uge 30, hvis den ikke har rykket sig der, planlægger man så allerede dato for kejsersnit? eller skal man til en skanning igen senere igen og se? undskyld alle spørgsmålene

Helt i orden med spørgsmålene 

Jeg var til scanning i uge 30 (som dig), og mener jeg blev scannet tre gange mere frem til uge 35 hvor de opgav "håbet" om at den flyttede sig og jeg fik en tid.. Men troede ikke selv på at det endte i andet end kejsersnit efter uge 30, og da jeg gerne ville føde selv var jeg glad for at have tid til at vende mig til tanken. 

Jeg fik tid 37+0 til pk, hvilket jeg - set i bagklogsskabens kloge lys - gerne ville have presset frem til min. 38+0, da min datter var ret lille og derfor røg på neonatal afdelingen, så vi ikke var sammen det første døgns tid. 

Men godt at du har det fint med hvis det ender i kejsersnit. Synes pk var en god oplevelse bortset fra at hun skulle på neonatal og derfor ikke kunne komme op til mig med det samme. Det er bare lidt underligt at vide dag og tidspunkt på forhånd 

Anmeld

4. september 2013

Guldet

ms86 skriver:

Jeg var til scanning i uge 30 (som dig), og mener jeg blev scannet tre gange mere frem til uge 35 hvor de opgav "håbet" om at den flyttede sig og jeg fik en tid.. Men troede ikke selv på at det endte i andet end kejsersnit efter uge 30, og da jeg gerne ville føde selv var jeg glad for at have tid til at vende mig til tanken. 

Jeg fik tid 37+0 til pk, hvilket jeg - set i bagklogsskabens kloge lys - gerne ville have presset frem til min. 38+0, da min datter var ret lille og derfor røg på neonatal afdelingen, så vi ikke var sammen det første døgns tid. 

Men godt at du har det fint med hvis det ender i kejsersnit. Synes pk var en god oplevelse bortset fra at hun skulle på neonatal og derfor ikke kunne komme op til mig med det samme. Det er bare lidt underligt at vide dag og tidspunkt på forhånd 

Hvordan kan det være at du skulle have kejsersnittet så tidligt? Troede det var en uge før termin?

Anmeld

4. september 2013

Guldet

ms86 skriver:

og det var da en træls oplevelse for dig og baby - håber baby har det godt idag 

Anmeld

5. september 2013

ms86

og det var da en træls oplevelse for dig og baby - håber baby har det godt idag 

Baby har det super, lå kun på neo 1 døgn og vi kom helt hjem på dag 5..

Når man har en moderkage der spærrer for "udgangen" vil de ikke risikierer at man selv går i fødsel, da det er livsfarligt for både mor og barn. derfor er det standard at man får tid til pk så tidligt som muligt. troede også de ville vente til 1-2 uger før termin, men det sagde lægen på sygehuset var for risikabelt.. Jeg blødte et par gange til sidst og røg afsted med ambulance og blå blink, for det er noget hejs hvis der går hul på moderkagen - hvilket der heldigvis ikke gjorde! 

for at du, uanset hvad scanningen viser, ikke løber ind i den slags..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.