Møgkvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
9 svar
1 synes godt om
3. september 2013

Maria Altenburg

Hej alle sammen. 

Vi venter vores første barn, og jeg er dags dato i 7. uge og har min første lægetid d. 23. september.

De sidste 10 dage har været uudholdelige! Jeg har kvalme fra morgen til aften, typisk afløst af mavekramper, sure opstød og oppustethed.

Det er svært at have en hverdag, men jeg kan i det mindste holde mad og lidt væske i mig..

Kender til rådene omkring kiks, ingefær og små måltider, men synes ikke rigtig at noget hjælper. (jo is kan godt hjælpe)

Hvor lang tid havde i kvalme? Jeg glæder mig til det er overstået, og jeg kan fokusere på alt det positive igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Menne

Jeg havde kvalme indtil uge 13. Derefter er det kommet og gået lidt.. Døjer mest med halsbrand nu....

Anmeld

3. september 2013

Albertsen92

Til uge 13. Jeg havde det så slemt, at jeg hverken kunne gå eller stå. Intet hjalp. Tomater og agurk og ting med citron kunne jeg dog godt få ned.. Men puha, glemmer aldrig den tid. Kunne intet andet end at ligge i sengen

Anmeld

3. september 2013

Bshizzle

Begge mine graviditeter havde jeg til ca 12 uge..

Man kan jo få sådan nogle kvalmestillende piller hos lægen..
Men her hjalp det at spise små måltider lige fra jeg stod ud af sengen (gerne spise noget inden man står ud af sengen..).

Men prøv og tænk på noget andet.. så kan det være kvalmen ikke er så ekstrem.

Anmeld

3. september 2013

Albertsen92

Så føler virkelig med dig men du må holde ud, det bliver bedre

Anmeld

3. september 2013

Fuglemor

Jeg havde kvalme de første tre måneder og levede kun af frugt. Kunne knap få et helt æble i mig af gangen så måtte spise mange gange

Anmeld

3. september 2013

Pikku Myy

Maria Altenburg skriver:

Hej alle sammen. 

Vi venter vores første barn, og jeg er dags dato i 7. uge og har min første lægetid d. 23. september.

De sidste 10 dage har været uudholdelige! Jeg har kvalme fra morgen til aften, typisk afløst af mavekramper, sure opstød og oppustethed.

Det er svært at have en hverdag, men jeg kan i det mindste holde mad og lidt væske i mig..

Kender til rådene omkring kiks, ingefær og små måltider, men synes ikke rigtig at noget hjælper. (jo is kan godt hjælpe)

Hvor lang tid havde i kvalme? Jeg glæder mig til det er overstået, og jeg kan fokusere på alt det positive igen...

Mandler (måske nødder generelt)

Ting man sutter på. Fx bolscher eller sodavandsis (som også er rigtig godt for at få noget væske)

Væske er vigtigt, og det må gerne indeholde energi.

Anmeld

3. september 2013

L&V

Maria Altenburg skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg havde kvalme/opkast til uge 23. Gik til akupunktur og fik b6vitamin.. prøv et seaband

Anmeld

3. september 2013

FrkZier

Maria Altenburg skriver:

Hej alle sammen. 

jeg havde massiv kvalme til omkring uge 17/18 stykker - havde on/off kvalme frem til den dag jeg fødte..

Anmeld

3. september 2013

comulle

Føler med dig, kender det kun alt for godt, jeg er i 18. uge har lider stadig meget af kvalme, heldigvis ikke så meget opkast mere, men det hænder.. Jeg har ikke fundet noget der hjælper endnu.. Det tager virkelig en del af lykken ved at være gravid synes jeg.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.