ekstremt meget væske i kroppen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2013

Karina1

KittyGirl skriver:

Få fat i den fødegang og bed dem om at tjekke dig direkte for svangerskabsforgiftning.... ikke bare en lille stix... men en seriøs gennemgang af blodtryk, barnets hjerterytme, hvordan dine kropstal ser ud...

Nogen gange springer de over hvor gærdet er lavest... og tænker det "bare" er..

Jeg var jo "bare" overvægtig... hvilket resulterede i at jeg fødte en dreng ved akut kejsersnit 37+4 der ikke trak vejret..

Det var svangerskabsforgiftning, og mine symptomer var akkurat ligesom dine.... (dog også mange andre)

Min tanke er jo bare, at jeg jo har det fint og mærker liv osv og det sagde jeg jo også til hende på fødegangen og vil ringe til lægen imorgen tidlig og sige jeg vil have lavet den test og et generelt tjek af mit blodtryk og urin, tror jeg har nemmere ved at snakke med min egen læge om det også må hun henvise mig hvis hun kan se der er noget, så bare ringe derind imorgen kl 8 og få en akuttid, da jo er tæt på min termin nu. Men man bliver også bare bekymret, når folks første kommentar er "du er godt nok svulmet op", så er det jo ikke kun mig der kan se og mærke det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Ryberg

Karina1 skriver:

Min tanke er jo bare, at jeg jo har det fint og mærker liv osv og det sagde jeg jo også til hende på fødegangen og vil ringe til lægen imorgen tidlig og sige jeg vil have lavet den test og et generelt tjek af mit blodtryk og urin, tror jeg har nemmere ved at snakke med min egen læge om det også må hun henvise mig hvis hun kan se der er noget, så bare ringe derind imorgen kl 8 og få en akuttid, da jo er tæt på min termin nu. Men man bliver også bare bekymret, når folks første kommentar er "du er godt nok svulmet op", så er det jo ikke kun mig der kan se og mærke det.

Faktum er, at man sagtens kan have det fint, og så lige pludselig så går det bare stærkt ...

Nu har jeg hverken tillid til læge eller JM... for når man tager derhen, så sender de alligevel en videre, hvis de mener der er noget...
Og ofte, vil de bare tænkte alm. graviditets symptomer..

Men du skal selvfølgelig gøre hvad du synes er bedst Og hvad du har det bedst med

Min svangerskabsforgiftning havde gemt sig i min krop i 3 måneder, så da mit vand endelig gik, blev min lille søn tappet for kræfter på 2 timer, så han ikke længere trak vejret...

Derfor er jeg bare.. og det er selvfølgelig min oplevelse og mine følelser.. ønsker bare ikke det sker for andre

Anmeld

2. september 2013

Karina1

KittyGirl skriver:

Faktum er, at man sagtens kan have det fint, og så lige pludselig så går det bare stærkt ...

Nu har jeg hverken tillid til læge eller JM... for når man tager derhen, så sender de alligevel en videre, hvis de mener der er noget...
Og ofte, vil de bare tænkte alm. graviditets symptomer..

Men du skal selvfølgelig gøre hvad du synes er bedst Og hvad du har det bedst med

Min svangerskabsforgiftning havde gemt sig i min krop i 3 måneder, så da mit vand endelig gik, blev min lille søn tappet for kræfter på 2 timer, så han ikke længere trak vejret...

Derfor er jeg bare.. og det er selvfølgelig min oplevelse og mine følelser.. ønsker bare ikke det sker for andre

Det der faktisk gør mig mest nervøs er at andre er nervøs på mine vegne,  lyer nok sært men har det jo fysisk godt og dyrker stadig motion og laver alle de ting jeg plejer, uden problemer føler heller ikke min jm hører hvad jeg siger, så derfor jeg helst vil snakke med min egen læge og ved at hun vil gøre alt for at det hele er iorden

Anmeld

2. september 2013

Nadja+Baby+2012

Karina1 skriver:

Jeg fik svangerskabforgiftning i uge 38. jeg var til jm og der var lidt protein i urinen og mit blodtryk var hævet i forhold til resten af graviditeten, og derudover varnjeg en vandballon uden lige. 

Jeg havde det fint, mærkede barnet hver dag og alt det - det eneste var mine tal der indikeredebdet. Jeg blev indlagt til observation i 5 dage (til jeg var 39+0) også kom jeg hjem, men skulle gå til kontrol hos min læge en gang, og møde op på fg på min terminsdato for at tage prøver igen. De valgte at sætte mig igang 40+2.. Stadig ingen tegn - jeg havde det fint. 

Alt gik godt, men du skal os være over de,, og insisterer lidr mere. Fra de nævnte svangerskabsfotgiftning i uge 38, prøvese jeg at overtale dem til igangsættelse, da jeg ikke ville risikerer noget..

bare lige min historie fra sep sidste år :-)

Anmeld

2. september 2013

Karina1

Nadja+Baby+2012 skriver:

Jeg fik svangerskabforgiftning i uge 38. jeg var til jm og der var lidt protein i urinen og mit blodtryk var hævet i forhold til resten af graviditeten, og derudover varnjeg en vandballon uden lige. 

Jeg havde det fint, mærkede barnet hver dag og alt det - det eneste var mine tal der indikeredebdet. Jeg blev indlagt til observation i 5 dage (til jeg var 39+0) også kom jeg hjem, men skulle gå til kontrol hos min læge en gang, og møde op på fg på min terminsdato for at tage prøver igen. De valgte at sætte mig igang 40+2.. Stadig ingen tegn - jeg havde det fint. 

Alt gik godt, men du skal os være over de,, og insisterer lidr mere. Fra de nævnte svangerskabsfotgiftning i uge 38, prøvese jeg at overtale dem til igangsættelse, da jeg ikke ville risikerer noget..

bare lige min historie fra sep sidste år :-)

Det vigtigste er jo at den bette har det godt derinde ringer til lægen kl 8 imorgen og vil forlange at få en tid allerede imorgen også, så vi er på den sikre side

Anmeld

4. september 2013

Karina1

Jeps, så sendte min jordmoder mig direkte på sygehuset, skulle igennem flere undersøgelser, har æggehvide i urinen, forhøjet blodtryk og taget hele 10kg på på 14dage! Så efter at have brugt hele eftermiddagen derude, blev jeg sendt hjem, skal tage urin fra i 12 timer og komme ind med det imorgen og få kørt hjertekurve og målt blodtryk osv igen også får vi det endelige svar på om det er svangerskabsforgiftning håber virkelig bare de vil sætte fødslen igang, kan sgu snart ikke holde det her ud mere!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.