Puha den vægt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
3 svar
2 synes godt om
2. september 2013

Anonym trådstarter

Er da godt nok stresset over den vægt. Sidst jeg var gravid tog jeg 20 kg på, og gik fra en pæn slank ung kvinde til en meget buttet kvinde. 

Nu jeg gravid med vores nr to, og er helt ødelagt pga vægten...  Er såååå bange for at tage mere på, og har en forbi for vægte der gør at bare tanken om at min læge skal veje mig igen i uge 21 får mig til at tude... 

er det ikke muligt at lægen ikke vejer en???   

kender i en go kur der kan gøre jeg ikke tager mere på men snarre taber mig under denne graviditet. 

Bekalger mit tude indlæg, men er så bange for at tage mere på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Er da godt nok stresset over den vægt. Sidst jeg var gravid tog jeg 20 kg på, og gik fra en pæn slank ung kvinde til en meget buttet kvinde. 

Nu jeg gravid med vores nr to, og er helt ødelagt pga vægten...  Er såååå bange for at tage mere på, og har en forbi for vægte der gør at bare tanken om at min læge skal veje mig igen i uge 21 får mig til at tude... 

kender i en go kur der kan gøre jeg ikke tager mere på men snarre taber mig under denne graviditet. 

Er du nervøs over vægten fordi du ikke har tabt det hele fra sidste graviditet ?

Kur under graviditet er i min optik no go, sund varieret kost og let motion er vejen frem

Anmeld

2. september 2013

skatja

lange gå og cykel ture og en kost uden for mange kulhydrater vil 100% fixe dit problem

drop alt stivelse og sukker o din kost.

lev udelukkende af grønsager, kød og frugt

drop pasta.ris,hvidt brød og kartofler.. tro mig det virker!

i starten er det svært men efter et par uger har kroppen ikke længere træng til det mere.

held og lykke

Anmeld

2. september 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Du bestemmer selv om du vil vejes - undersøgelserne er et tilbud, ikke et lovkrav. Det gælder for både læge, jordemoder og sundhedsplejerske...

Vil heller ikke anbefale en decideret kur under graviditeten, men da jeg skylle smide nogle kg efter barsel brugte jeg madlog.dk, og det er første og eneste gang det er lykkedes mig at tabe mig. 13 kg røg der på 3 mdr i kombi med at holde øje med KJ indtag og at motionere.

Det var røvhårdt, men super tilfredsstillende. Og eneste grund til at jeg ikke panikker i denne graviditet, for jeg VED at jeg kan smide de ekstra kg igen når overskuddet er der.

Alternativt kan du evt spørge din JM eller en diætist hvad dit KJ behov er under graviditet og bruge det dom pejlemærke på madlog. Så du ikke tager mere på end nødvendigt. Husk dog ikke at gå i panik hvis vægten pludselig stiger, det KAN jo også være væske noget af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.