Anonym skriver:
Er da godt nok stresset over den vægt. Sidst jeg var gravid tog jeg 20 kg på, og gik fra en pæn slank ung kvinde til en meget buttet kvinde.
Nu jeg gravid med vores nr to, og er helt ødelagt pga vægten...
Er såååå bange for at tage mere på, og har en forbi for vægte der gør at bare tanken om at min læge skal veje mig igen i uge 21 får mig til at tude...
er det ikke muligt at lægen ikke vejer en???
kender i en go kur der kan gøre jeg ikke tager mere på men snarre taber mig under denne graviditet. 

Bekalger mit tude indlæg, men er så bange for at tage mere på 
Du bestemmer selv om du vil vejes - undersøgelserne er et tilbud, ikke et lovkrav. Det gælder for både læge, jordemoder og sundhedsplejerske...
Vil heller ikke anbefale en decideret kur under graviditeten, men da jeg skylle smide nogle kg efter barsel brugte jeg madlog.dk, og det er første og eneste gang det er lykkedes mig at tabe mig. 13 kg røg der på 3 mdr i kombi med at holde øje med KJ indtag og at motionere.
Det var røvhårdt, men super tilfredsstillende. Og eneste grund til at jeg ikke panikker i denne graviditet, for jeg VED at jeg kan smide de ekstra kg igen når overskuddet er der.
Alternativt kan du evt spørge din JM eller en diætist hvad dit KJ behov er under graviditet og bruge det dom pejlemærke på madlog. Så du ikke tager mere på end nødvendigt. Husk dog ikke at gå i panik hvis vægten pludselig stiger, det KAN jo også være væske noget af det
Anmeld