Toxoplasmose :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
7 svar
5 synes godt om
2. september 2013

Camilla..

Sikke en morgen.

Har lige været hos lægen, og nogle blodprøver jeg fik taget for noget tid siden viste, at jeg er blevet smittede med toxoplasmose for 2mdr siden?? ( noget katte smitter med )

Skal til akut skanning kl 12, for hvis det er sket imens jeg ikke var så langt henne kan barnet blive hjerneskadet eller få problemer med synet.

Kan slet ikke overskue alt det her..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

AnthonsMor

Camilla.. skriver:

Sikke en morgen.

Har lige været hos lægen, og nogle blodprøver jeg fik taget for noget tid siden viste, at jeg er blevet smittede med toxoplasmose for 2mdr siden?? ( noget katte smitter med )

Skal til akut skanning kl 12, for hvis det er sket imens jeg ikke var så langt henne kan barnet blive hjerneskadet eller få problemer med synet.

Det var da en træls nyhed

Prøv så vidt muligt, at slappe af, selvom det er mega svært!

Håber på det bedste til scanningen!

Anmeld

2. september 2013

Tona

Camilla.. skriver:

Sikke en morgen.

Åh nej da. Kæmpe kram og tanker...håber alt ordner sig    

Anmeld

2. september 2013

Muffin_girl

Krydser fingre for dig !

Anmeld

2. september 2013

Miss Church

Camilla.. skriver:

Sikke en morgen.

Åh nej

Håber det bedste! 

Anmeld

3. september 2013

ShirleyB

Hej, jeg har selv lige været hele humlen igennem også. Med 2 blodprøver og en scanning - og til sidste testede jeg negativ og de konstaterede, det var en falsk-positiv. Så det er altså også en mulighed.

men jeg ved 100 % hvordan du har det- jeg har været så bekymret og deprimeret, selvom - og det ved du jo sikkert - at selvom du har det, er det jo ikke sikkert baby har det. Og selvom baby har det, behøver det ikke at have alvorlige konsekvenser.

jeg ønsker dig al mulig held og lykke til, og måske det er en trøst at de nu har fokus på det og dermed evt kan medicinere worst worst case altså. 

Knus

Anmeld

3. september 2013

CroQuis

Øv hvor trist 

Har desværre ikke selv stået i situationen, da jeg testede negativ ved lægen, men vil alligevel sende en krammer på vej 

I øvrigt kan Toxoplasmose komme af andre ting end katte:

Gode råd om hvordan man kan undgå smitte med toxoplasmose:

Forebyggelse:

1. Undgå at spise råt eller ikke gennemstegt kød
  2. Det er meget vigtigt at have god hånd- og køkkenhygiejne
  3. Undgå at smage på fars ved madlavning
  4. Vask grønsager og frugt grundigt 
  5. Benyt handsker ved kontakt med jord eller vask hænderne grundigt bagefter
  6. Undgå upasteuriseret mælk
  7. Undgå direkte kontakt med kattebakke, lad en anden person end den gravide tømme og skolde bakken hver dag

Saxet fra  http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/T/Toxoplasmose.aspx

Anmeld

4. september 2013

Faith

Øv da!

Håber det bedste for dig og din lille spire.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.