tips og ideer bækkensmerter :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. september 2013

DianaRJS

Mit bækken er mere end oversmadret og er kun i uge 26 :/ så er der altså langt til 38.....

jeg snakkede med lægen om det den anden dag, og det eneste råd hun kunne give var at slappe af, desværre tror jeg hun overhørte at det er ligeslemt hva end jeg sidder, ligger eller går, det er bare forskellige steder i bækkenet, altså fortil nedtil osv osv.

det er mere eller mindre så slemt at jeg skal tage en dyb indånding bare for at tage et enkelt skridt, og nærmest vride min fod afsted for ikke at løfte mine ben da det bare gør 10x mere ondt så.

min jm har dog arbejdet lidt på hvad de kunne gøre, men indtil videre kan de kun hjælpe med ring til når jeg skal sove, altså sådan noget som glidelagen osv osv.

men er der nogen der har nogle tips eller råd til hvordan jeg lige mindskner smerterne????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Xolia

Mit bækken er mere end oversmadret og er kun i uge 26 :/ så er der altså langt til 38.....

jeg snakkede med lægen om det den anden dag, og det eneste råd hun kunne give var at slappe af, desværre tror jeg hun overhørte at det er ligeslemt hva end jeg sidder, ligger eller går, det er bare forskellige steder i bækkenet, altså fortil nedtil osv osv.

det er mere eller mindre så slemt at jeg skal tage en dyb indånding bare for at tage et enkelt skridt, og nærmest vride min fod afsted for ikke at løfte mine ben da det bare gør 10x mere ondt så.

min jm har dog arbejdet lidt på hvad de kunne gøre, men indtil videre kan de kun hjælpe med ring til når jeg skal sove, altså sådan noget som glidelagen osv osv.

men er der nogen der har nogle tips eller råd til hvordan jeg lige mindskner smerterne????

Få fat på et par krykker. Dem kan du sandsynligvis låne på hospitalet uden beregning (har jeg i hvert fald gjort). De aflaster mig utrolig meget når jeg er ude at gå.

Vedr. "glidelagen" - så har vi et satin-dynebetræk som jeg lægger dobbelt - jeg vågner dog stadig når jeg skal vende mig, men det hjælper til at komme rundt.

Jeg fik også at vide at man f.eks. kan bruge en kontorstol der kan komme højt op i køkkenet, så du nærmest står/sidder - desværre har vi ikke en kontorstol herhjemme :-(

Ellers er lægens råd om "hvile" det eneste - jeg kunne tydeligt mærke da mine to ældste var på ferie i 3 uger hos deres far - der var ingen der hev og sled i mig, og de er endda 6+9 år.

I bilen kan du i øvrigt bruge en plastpose på sædet når du skal ind/ud - så det er nemmere at dreje sig med samlede ben.

Og husk INGEN støvsugning, gulvvask m.v. den må manden/andre tage.

Trapperne - 1 skridt af gangen...

Indkøb - lad manden tage det hele, evt. hvis der lige mangler en liter mælk - så lad ungerne bære (hvis de kan).

Pøj pøj med det - men forstår dig udemærket - har mærket til bækkenløsningen siden ca. uge 14-15 stykker og gået med krykker siden ca. uge 24-25 :-(

Og så et sidste tiltag - AKUPUNKTUR - det hjælper imponerende meget på mig. Kan du evt. få via hospitalet - ellers ville jeg helt klart finde pengene til at få det lavet privat...

-Xolia-

Anmeld

1. september 2013

MorTilEn2013Dreng

DianaRJS skriver:

Jeg fik af vide svømmehal med varmt vands bassin. Og varmepude. Men jeg fik også af vide jeg skulle gå en lille tur hverdag.

Anmeld

1. september 2013

DianaRJS

MiichellaMalou skriver:

Jeg fik af vide svømmehal med varmt vands bassin. Og varmepude. Men jeg fik også af vide jeg skulle gå en lille tur hverdag.

den med at gå en tur er desværre helt udelukkende for mig, da jeg er sengeliggende allerede nu pga forkortet lm hals. så de ture jeg må gå hedder, fra seng/sofa til badeværelse og køkken.

så det begrænser self, også ldit det andet, medmindre at sygehuset siger ok for det...

Anmeld

1. september 2013

MorTilEn2013Dreng

DianaRJS skriver:

den med at gå en tur er desværre helt udelukkende for mig, da jeg er sengeliggende allerede nu pga forkortet lm hals. så de ture jeg må gå hedder, fra seng/sofa til badeværelse og køkken.

så det begrænser self, også ldit det andet, medmindre at sygehuset siger ok for det...

Ærligt synes jeg også de ture har gjort det noget værre, og især også når man skal op og ned fra tredje sal. Men ellers en varmepude er rigtig god.

Anmeld

1. september 2013

Maja88

DianaRJS skriver:

Jeg gik ved en osteopat i vildbjerg..

Og så lavede jeg venepumpe øvelser for bækkenet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.