Vandbakkels kagemands opskrift??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
3 svar
3 synes godt om
1. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja thea bliver jo 5 år lige om lidt, og der ska vi ha børnehaven på besøg som vi plejer. 

I år orker jeg ik rigtig den helt vilde kage, så overvejer at lave en vandbakkelskagekone, som så nok kommer til at ligne et legehus, men nu til mit spørgsmål!

Er der ik en der ligge inde med verdens bedste og nemmeste opskrift?? Og i må evt også gerne ligge et billede ind til inspiration!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg bruger Amo's opskrift på vandbakkelser

De er endnu ikke mislykkedes - og jeg er lidt af en spade i et køkken men jeg laver dobbelt portion og så former jeg det som en kagekone. Til sidst pyntes der med glasur, slik og lys

Anmeld

1. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnjaM skriver:

Jeg bruger Amo's opskrift på vandbakkelser

De er endnu ikke mislykkedes - og jeg er lidt af en spade i et køkken men jeg laver dobbelt portion og så former jeg det som en kagekone. Til sidst pyntes der med glasur, slik og lys

Den har jeg vist liggende et eller andet sted, må lige kigge efter den. Tror ik jeg har bagt vandbakkelser siden jeg havde hjemmekunskab i folkeskolen. Og det er ved at være et " par" siden... 

Tænker at jeg nok ska bage mindst 2 kager, for der ska være til 18 børn og 4-5 voksende, så hvor langt rækker en dobbelt potion ca?? Vh stine

Anmeld

1. september 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
StineW79 skriver:

Den har jeg vist liggende et eller andet sted, må lige kigge efter den. Tror ik jeg har bagt vandbakkelser siden jeg havde hjemmekunskab i folkeskolen. Og det er ved at være et " par" siden... 

Tænker at jeg nok ska bage mindst 2 kager, for der ska være til 18 børn og 4-5 voksende, så hvor langt rækker en dobbelt potion ca?? Vh stine

En dobbeltportion = 1 kagekone (fylder en bradepande)

jeg bager dem aldrig med varmluft. Og når ovnen forvarmer har jeg en lille skål med 1,5 dl vand stående i bunden. Den står der også under bagning af kagerne. Min mormor gav mig det tip, og det har altså virket fint for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.