Rotte/r

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
9 svar
4 synes godt om
1. september 2013

nilletøz

Vi har siddet her hjemme og snakket om at vi godt kunne tænke os at få en rotte el 2. 

Men tænker lidt hvor meget kræver en rotte, nogle der kan fortælle lidt. Og evt har billeder af jers rotte/r

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

ano14316

Vi har siddet her hjemme og snakket om at vi godt kunne tænke os at få en rotte el 2. 

Men tænker lidt hvor meget kræver en rotte, nogle der kan fortælle lidt. Og evt har billeder af jers rotte/r

jeg har haft rotter. I skal have min. 2.
De kræver en relativt stort bur, gerne med etage indeling, da de klatre meget. nogen gode putte steder og gerne en hængekøje at flade ud i.
i bunden skal de havde noget der suger godt, som spåner, hamp eller lign. Man kan med stor fordel give dem et toilet med kattegrus i, de første dage flytter man deres efterladenskaber derover, og så vil de hurtigt bruge det som primær sted for den slags, de er ret nemme at gøre "renlige". Så skal de selvfølgelig have en mineralsten og frisk vand hver dag. hø til at spise og bygge huler i. frisk grønt dagligt og gerne også lidt kød ind imellem da de har brug for meget protein.
Det er vidst det..
og så skal i vide en ting inden i anskaffer jer dem.. DE STINKER!!! også selvom man er rigtig god til at holde rent hos dem.

Anmeld

1. september 2013

nilletøz

ano14316 skriver:

jeg har haft rotter. I skal have min. 2.
De kræver en relativt stort bur, gerne med etage indeling, da de klatre meget. nogen gode putte steder og gerne en hængekøje at flade ud i.
i bunden skal de havde noget der suger godt, som spåner, hamp eller lign. Man kan med stor fordel give dem et toilet med kattegrus i, de første dage flytter man deres efterladenskaber derover, og så vil de hurtigt bruge det som primær sted for den slags, de er ret nemme at gøre "renlige". Så skal de selvfølgelig have en mineralsten og frisk vand hver dag. hø til at spise og bygge huler i. frisk grønt dagligt og gerne også lidt kød ind imellem da de har brug for meget protein.
Det er vidst det..
og så skal i vide en ting inden i anskaffer jer dem.. DE STINKER!!! også selvom man er rigtig god til at holde rent hos dem.

Tak for svar...

vi har også læst at det var bedst at have 2..

du skriver at de skal have kød, er det så råd kød?

har du hørt at de ikke må stå i tobaksrøg ?? 

stankenn må vi jo tag med, hvis vi ville have rotter...

Anmeld

1. september 2013

C-Dog

nilletøz skriver:

Tak for svar...

Tror det er en meget god hovederegl at hverken dyr eller børn står i tobaksrøg

Anmeld

1. september 2013

ano14316

nilletøz skriver:

Tak for svar...

Det kan være rådt, som tilberedt.. Det kan også bare være et tilskud i form af kattetørkost.
Jeg vil sige som C-dog, men jeg var også ryger på det tidspunkt og der stod de i stuen, hvor jeg røg.. men det er ihvertfald ikke sundt for dem.

man skal bare vide at lugten ikke er som andre gnavere den er meget værre.

Anmeld

1. september 2013

nilletøz

C-Dog skriver:

Tror det er en meget god hovederegl at hverken dyr eller børn står i tobaksrøg

Det har du ret i. Men har bare aldrig hørt at de ikke må stå i

tobaksrøg... Altså rotter..

Anmeld

1. september 2013

nilletøz

ano14316 skriver:

Det kan være rådt, som tilberedt.. Det kan også bare være et tilskud i form af kattetørkost.
Jeg vil sige som C-dog, men jeg var også ryger på det tidspunkt og der stod de i stuen, hvor jeg røg.. men det er ihvertfald ikke sundt for dem.

man skal bare vide at lugten ikke er som andre gnavere den er meget værre.

Ok jamen så ved jeg da lidt mere om rotter.. Dog

skal vi lige have tjekket op på det hele og være sikker på 

vi har tiden...

har bare aldrig hørt at de ikke må stå i tobaksrøg...

Anmeld

1. september 2013

Udsen

jeg har 2 skønne rotte damer altid mindst få 2, 3 er bedst for dynamikken i buret, så leder rotten ikke kun kan holde øje med en hele tiden

personligt synes jeg ikke de lugter så grimt igen, det kommer stærkt an på hvor mange du har på hvor meget plads, her er der kun 2 og de har et kolo enormt bur så det jeg gør er at tømme deres toilet sted rimelig ofte også vaske hænge køjer en gang om ugen, så lugter de ikke mere end andre gnavere, det selvfølgelig bare min oplevelse.

tilgengæld er de simpelthen de bedste og skønneste dyr jeg har haft, pigerne har mere krudt i røven mens at drengene er mere stille og oftest er dem der gider sidde og kæles, så det er klart noget der skal overvejes

de er nemme at gøre tamme og renlige også sover de ufatteligt meget, jeg kan ikke for noget i verden lokke mine ud før efter kl 3 om eftermiddagen, men derefter er der tilgengæld også fuld fart på, så de passer perfekt med at de er klar til fis og ballade når man kommer hjem fra arbejde også ellers hele aftenen og natten

håber det var en hjælp kan i hvertfald varmt anbefale rotter

-dog ville jeg gå uden om de hvide med røde øjne da de oftes ikke ser så godt har jeg hørt, min egen hvide ser i hvertfald ingenting

Anmeld

1. september 2013

B&J

jeg havde dog kun en men den var næsten på mig og sammen med mig fra jeg kom hjem fra skole og til jeg gik i seng, den begynde at krasse mig i nakken når den ville ned i sit bur eller på wc

jeg gav den alm rotte foder og den havde et stort burd og som de andre skriver et sted den kunne sove kravle rundt osv de elsker det..

og de er det meste vidunderlige kæledyr

Anmeld

1. september 2013

nilletøz

Tusind tak for alle jeres rigtig gode brugbar vi tjekker op på priser, og 

tager det stille og roligt, da vi gerne vil have tiden til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.