Er der nogle der har lavet dåbskager med marcipanovertræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.427 visninger
11 svar
3 synes godt om
31. august 2013

tarkoflen

Hej piger

Er der nogle der har lavet dåbskager med marcipan i stedet for fondant? Det bryder vi os nemlig ikke om, selvom det ser så flot ud.

Er der nogen der har lyst til at smide billeder ind af kager, lavet med marcipan overtræk, så må l meget gerne vise mig dem, så jeg kan få lidt inspiration til hvordan sådan en kan se ud

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

PernilleogLouis

tarkoflen skriver:

Hej piger

Er der nogle der har lavet dåbskager med marcipan i stedet for fondant? Det bryder vi os nemlig ikke om, selvom det ser så flot ud.

Er der nogen der har lyst til at smide billeder ind af kager, lavet med marcipan overtræk, så må l meget gerne vise mig dem, så jeg kan få lidt inspiration til hvordan sådan en kan se ud

På forhånd tak

Jeg har er lige på Tlf så har ik billeder men du kan se dem på louispovl.dk - der er en kategori der hedder dåbskager og der står på de fleste om det er marcipan el fondant 

Anmeld

1. september 2013

tarkoflen

PernilleogLouis skriver:

Jeg har er lige på Tlf så har ik billeder men du kan se dem på louispovl.dk - der er en kategori der hedder dåbskager og der står på de fleste om det er marcipan el fondant 

Tusind tak, det må jeg ind og kigge

Anmeld

1. september 2013

Nea85

Vi fik lavet to kager til Claras dåb. Pigen, der lavede dem, anbefalede marcipan netop fordi fondant ikke smager så godt. Det blev selvfølgelig lidt dyrere
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. september 2013

tarkoflen

Nea85 skriver:

Vi fik lavet to kager til Claras dåb. Pigen, der lavede dem, anbefalede marcipan netop fordi fondant ikke smager så godt. Det blev selvfølgelig lidt dyrere

Ej hvor er de fine! Tusind tak for inspiration

Anmeld

1. september 2013

Ayasmor

Det var godt nok en kage til en 1-års fødselsdag. Men ønsket var ligeledes marcipanovertræk og så har jeg lavet pynten i fondant Den så sådan her ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. september 2013

Hjaltesmor

Jeg har lavet en del kager med marcipanovertræk. Det kan man sagtens.

Jeg har ikke lige nogle billeder her, men jeg ville lige skrive for at anbefale dig at ælte marcipanen op med glykose-sirup. Sp bliver den meget lettere at arbejde med.

Anmeld

1. september 2013

tarkoflen

Ayasmor skriver:

Det var godt nok en kage til en 1-års fødselsdag. Men ønsket var ligeledes marcipanovertræk og så har jeg lavet pynten i fondant Den så sådan her ud

Hvor er den fin! Troede ikke man kunne lave den så fin med marcipan, men det er l nu to der har bevist at man kan tak for det!

Anmeld

1. september 2013

tarkoflen

Hjaltesmor skriver:

Jeg har lavet en del kager med marcipanovertræk. Det kan man sagtens.

Jeg har ikke lige nogle billeder her, men jeg ville lige skrive for at anbefale dig at ælte marcipanen op med glykose-sirup. Sp bliver den meget lettere at arbejde med.

Det har jeg godt læst mig frem til, at man skal gøre, men tak for hjælpen

Hvor køber man sådan noget henne og er det dyrt?

Anmeld

1. september 2013

Ayasmor

tarkoflen skriver:

Hvor er den fin! Troede ikke man kunne lave den så fin med marcipan, men det er l nu to der har bevist at man kan tak for det!

Tak Ork ingen problem. Man kan jo sagtens lave basen i marcipan og pynten i fondant Jeg har også indfarvet marcipanen så den fik den grønne farve. Som en anden skriver er det en rigtig god idé at ælte marcipanen sammen med glucosesirup og evt. lidt flormelis. Så bliver den meget mere smidig og til at arbejde med. Mette Blomsterberg har en opskrift på det, hvis du søger på det på google

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.