heldragt/flyverdragt/køredragt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2013

DianaRJS

Lenats31 skriver:

Jeg har arbejdet med autostole i en del år efterhånden (ca 7), så har rimeligt meget forstand på hvad der er sikkert og hvad der ikke er.Montering, anvendelse, type stol, hvornår skift, regler, og alt det der.

En ting er stensikkert, tykt overtøj så som flyverdragter er meget skidt at bruge.

Små børn har sådan set ikke rigtig nogen skuldre. derfor er det meget vigtigt at selen sidder helt ind til halsen (skulderpuder på selen for at beskytte hals, mod ubehag og der ud over beskytte skuldrene i en evt ulykke).

selen må ikke side ud over skuldrene.

det kommer de til ved anvendelse af tykt overtøj.

der ud over vil selen presse sig hele vejen igennem det tykke lag indtil den når selve barnet og først der begynder den at bremse barnet i en ulykke. Det betyder at ved tykt overtøj at 

barnet bremses senere og mere hårdt = højere belastninger på barnet

Selen som er designet til at strække sig i et uheld (10% sin fulde længde ca ud over det) bliver for løs når den har presset sig igennem lagene af tøj. 

= risiko for at barnet kastes ud af stolen

ELLER, selen ryger af barnet og det kastes ud.

SÅ, noget som er tyndt feks fleece og evt et ekstra tæppe ud over som sættes ned langs siden på barnet og rundt om fødderne.

Giver du et ekstra tøppe på, så undgå for alt i verden at svøbe barnet i det inden det sættes i sin autostole. Gør som nævnt ovenfor.

der findes køreposer af fleece som kan klare det der.

den yngste havde noget ala det her http://nameit.dk/name-it/joggingsuits/newborn-ulv-terry-wholesuit/13090626,da_DK,pd.html?dwvar_13090626_colorPattern=13090626_Fossil&forceScope= dog bare lidt ældre model self men ville det være fint eller?

og dejligt med sådan en forklaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

Lenats31

DianaRJS skriver:

den yngste havde noget ala det her http://nameit.dk/name-it/joggingsuits/newborn-ulv-terry-wholesuit/13090626,da_DK,pd.html?dwvar_13090626_colorPattern=13090626_Fossil&forceScope= dog bare lidt ældre model self men ville det være fint eller?

og dejligt med sådan en forklaring

Den skulle være fin. Bare sørg for at den ikke klumper inde ved barnets hals, hvor selen skal være.

Glad for at kunne hjælpe

Anmeld

1. september 2013

frk andreasen

DianaRJS skriver:

sagen er den jeg har termin med twinsene d. 14 dec. dog vil jeg blive sat igang slut nov/start dec, men hvad ville i købe til at fragte dem hjem i???

køredragt heldragt eller flyverdragt? de skal jo mere eller mindre kun lgie ud i bilen og hjem, men bilen vil jo self også være kølig til start

min mindste er født d 12 dec 12

hun fik kun en dragt med fødder og en hue på i autostolen plus et tæppe pakket godt om hende. hun var godt varm da vi kom hjem 3 timer efter hun var født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.