Hvordan laver I hovederne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Tynen

Synes ærlig talt at det var noget bøvl at mase en masse bunde sammen i en lille skål og derefter smøre den med smørcreme for at holde sammen på det, men vidste simpelthen ikke hvad jeg ellers skulle lave det af.
Gad ikke lave det af en massiv klump sugarpaste.. Det er så mega dyrt i forvejen

Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har virkelig bare tænkt det samme, med alle de fine mariehøns og det... Men der er ikke rigtig vist, hvordan de bliver lavet!!! :O

*venter i spænding på afsløringen!*

Anmeld

17. juli 2009

Kaufie

Nu har jeg ikke været i gang med kagerne endnu - men jeg havde tænkt mig at bruge et helt stykke kage, så der også er lidt kage til dem, der evt ikke er så meget for fyldet (der er et par kræsenpinde i familien....)

Men ved ikke om det dur, hvis man bruger færdige bunde - nu havde jeg tænkt mig at bage en bradepandekage først og så dele den med sytråd. Så kunne man jo tage et hjørne og skære til, oder??

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

Kaufie skriver:

Nu har jeg ikke været i gang med kagerne endnu - men jeg havde tænkt mig at bruge et helt stykke kage, så der også er lidt kage til dem, der evt ikke er så meget for fyldet (der er et par kræsenpinde i familien....)

Men ved ikke om det dur, hvis man bruger færdige bunde - nu havde jeg tænkt mig at bage en bradepandekage først og så dele den med sytråd. Så kunne man jo tage et hjørne og skære til, oder??

Det er nemlig problemet med købebunde, hvis man er lige så lidt cornymom som jeg er

Gad vide om der bare ikke er andet at gøre en at mase en masse bunde sammen og smøre dem.. Synes bare det var sååå evigt træls

Anmeld

17. juli 2009

Kaufie

Hvad så med at klistre bundende sammen med smørcreme (eller nutella-varianten), så man har en lille blok man kan skære til i en rund form - kunne det fungere?

Anmeld

17. juli 2009

linemus

Jeg bagte selv, så det var nemt nok at mase alle resterne, der var skåret fra, sammen til et hovede. Det holdt også fint sammen.

Ellers har jeg læst et sted at man kan blande det med noget, evt. smuldre bunden og blande det med ... noget. Lige som en romkugle. Måske lidt mælk?

Jeg har også læst om en, der bare lavede en lille lagkage til hoved på samme måde som kroppen, så der også er fyld i, og så skar den til tilsidst.

Anmeld

18. juli 2009

ka li ja

kunne man ikke bare smadre smørcremen sammen med bundende, og så ligesom når man laver boller, rulle det rundt i en masse. og så burde det være så fedtet at det ikke skulle smøres bagefter.
det ville jeg nok gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.